بارو، رابین و وودز، رونالد (۱۳۵۲)، درآمدی بر فلسفه آموزش و پرورش، ترجمه فاطمه زیبا کلام، تهران: مؤسسه انتشارات و چاپ
باقری، خسرو (۱۳۸۴)، نگاهی دوباره به تربیت اسلامی، جلد دوم،. تهران: مدرسه
ـــــــــــــ (1389)، رویکردها و روش های پژوهش در فلسفه تعلیم و تربیت، تهران: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی
بیرو، آلن ( 1375)، فرهنگ علوم اجتماعی، ترجمه ساروخانی، تهران: کیهان
جوشن لو، محسن و رستمی، رضا ( 1388)، روانشناسی بین فرهنگی، تهران: ارجمند
حیدری، م و نصر بختیاری، ح ( 1388)، «تلقین، چالش فرا روی تربیت دینی»، اسلام و پژوهشهای تربیتی، 2، 88ـ94
دلورز، ژاک (1380)، آموزشبرایقرنبیستویکم(مسایلودورنماها)، ترجمه سید فرهاد افتخار زاده. تهران: عابد
سیف، علی اکبر (1386)، روانشناسی پرورشی، روانشناسی آموزش و یادگیری، تهران: آگاه
ـــــــــــ (1390)، روانشناسی پرورشی نوین، تهران: دوران
شعاری نژاد، علی اکبر (1375)، فرهنگ علوم رفتاری، تهران: امیرکبیر
ـــــــــــ (1386)، فلسفه آموزش و پرورش، تهران: امیرکبیر
علاقه بند، علی (1391)، مبانی نظری و اصول مدیریت آموزشی، تهران: روان
عوقی، وحید (1390)، جمعگرایی ـ فردگرایی از دیدگاه فرهنگ جامعه مهدوی، اسلام و پژوهشهای مدیریتی، 1، 22، 75ـ98
کریمی، یوسف (1381)، روانشناسی اجتماعی (نظریهها، مفاهیم و کاربردها)،تهران: ارسباران
لوک، ب؛ ژوزه، د؛ لامارش، ل (1384)، روانشناسی اجتماعی، ترجمه گنجی، تهران: ساوالان
مصباح یزدی، محمدتقی (1379)، جامعه و تاریخ از دیدگاه قرآن و اسلام، تهران: بین الملل
مطهری، مرتضی (1378)، حماسه حسینی، تهران: صدرا
منطقی، مرتضی (1389)، آموزش غیررسمی (اثرات پنهان تبلیغات در اندیشه مخاطبان)، تهران: بعثت
مهریان، محمد جعفر (1385)، مبانی و اصولتعلیم ـ تربیت، تهران: ساوالان
ندیمی، محمد تقی (1377)، آموزش و پرورش سه مقطع، تهران: مهرداد
نیکزاد، محمود (1384)، روانشناسی اجتماعی، تهران: کیهان
وارلا، میکاییل ما (1990)، آموزشوپرورشبرایفردا، ترجمه مرکز تحقیقات آموزش سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش
یزدان پور، ندا؛ یوسفی، علیرضا؛ حقانی، فریبا (1388)، تأثیر آموزش به روش پروژهای و مشارکتی بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختر فولادشهر در درس آمار، دانش و پژوهش در علوم تربیتی ـ برنامهریزی درسی، (22)، ش22، صص86ـ88
Born, J. )1996(, Multidimensional Citizenship, University of Toronto press: Canada
Burke, c. G. )2003(, what is critica. available
Chiodo, J.J. and Leisa. A. M). 2005(, »What do students have to say about citizenship? An analysis of the concept of citizenship among secondary education student«, Journal of social studies research, spring 2005
Dennision, T).1992(, “what does good citizenship mean to student?”, Journal of social Education January,56, 55ـ57
Funk, v., Wagnalls, g.)1972(, To instruct in doctrines to teach partisan or sectarian dogmas. London: Routledge and Kegan Paul
Ichilov, O).1991(, Citiz enship Education, New York: Teacher College Press
Kennedy, K.) 1996), New Challenges for Citizenship Education, ACSA: Australia
Momanu, M) 2012), “The Pedagogical of dimension of indoctrination: criticism of indoctrination and the constructivism in education”, Meta: Research in hermeneutics, phenomenology, and Practical,1, 88, 105 Pilosophy
Lee, W.O. (2000), Citizenship Education, University of Hong Kong: center for curriculum and instruction
Parker, E.) 2006,( “Indoctrination: still Alive and well”, Australian Ejournal of Theology,6,3
Prior,W.)2001(, CitizenshipEducation:Australian experiences, LO: Netherland
Reichard, J.D.)2013(,“From Indoctrination to Initiation: A Non-coercive Approach to Faith- Learning Integration”, JECB, 17,1, 99ـ 285
Woodward, J. E.) 2000), “Problem solving”, Part of NCA commission on Accrediation AND school improvement, Journal of School improvement ,1.
Torney Purta, J.) 1991), Civic Education, In: International Encyclopedia of Curriculum, pergamon press
Wilson, J.)1964), Education and indoctrination, Manchester: University Press
Demirel, M. (2009), “Lifelong Learning and Schools in the Twenty-first Century”, Procedia Social and Behavioral Sciences.World Conference on Educational Sciences, 1, P. 1709-1716