قرآن کریم (ناصر مکارم شیرازی مترجم).
باقری، خ.؛ سجادیه، ن. و توسلی، ط. (1389). رویکردها و روشهای پژوهش در فلسفه تعلیم و تربیت. تهران: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
پارسا، م. (1390). روانشناسی یادگیری بر بنیاد نظریهها. تهران: سخن.
پیرحیاتی، م. (1388). مقدمهای بر اساطیر (هویت، عرفان و فرهنگ). تهران: سهروردی.
شکرینیا، م.؛ داوودی، م. و صداقت، م. (1393). معرفتشناسی در فلسفه مشاء و دلالتهای تربیتی آن. اسلام و پژوهشهای تربیتی، 6 (1)، 64ـ45.
شکوهی، غ. (1386). مبانی و اصول آموزش و پرورش. مشهد: آستان قدس رضوی.
شمیسا، س. (1386). بیان. ویرایش سوم. تهران: میترا.
شولتز، د. پ. و شولتز، س. ا. (1392). نظریههای شخصیت (یحیی سیدمحمدی مترجم). تهران: ویرایش.
قاسمزاده، ح. (1392). استعاره و شناخت. تهران: ارجمند.
کوِچش، زُ. (1393). مقدمهای کاربردی بر استعاره (شیرین پورابراهیم مترجم). تهران: سمت.
لیکاف، ج. و جانسون، م. (1394). فلسفه جسمانی؛ ذهن جسمانی و چالش آن با اندیشه غرب (جهانشاه میرزابیگی مترجم). جلد اول. تهران: آگاه.
لیکاف، ج. و جانسون، م. (1395). استعارههایی که با آنها زندگی میکنیم (هاجر آقاابراهیمی مترجم). تهران: علم.
محسنینیا، ن. و علیبخشی، ا. (1392). سفر در تصوف و عرفان. قم: آیت اشراق.
مظاهریسیف، ح. (1389). جریانشناسی انتقادی عرفانهای نوظهور. قم: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی.
هاشمی، ز. (1389). نظریه استعاره مفهومی از دیدگاه لیکاف و جانسون. ادبپژوهی، 12، 140-119.
هاوکس، ت. (1390). استعاره (از مجموعه مکتبها، سبکها و اصطلاحهای ادبی و هنری) (فرزانه طاهری مترجم). تهران: مرکز.
هرست، پ. و پیترز، ر. ا. (1389). منطق تربیت؛ تحلیل مفهوم تربیت از نگاه فلسفه تحلیلی (فرهاد کریمی مترجم). تهران: شرکت انتشارات علمی و فرهنگی.
Ahmady, S.; Yaghmaei, M.; Arab, M. & Monajemi, A. (2016). Metaphor in Education: Hidden but Effective. Journal of Medical Education, 15 (1), 52-57.
Hunt, A. (2009). The Essence of Education is Religious, In M. De Souza, K. Engebretson, G. Durka and A. McGrady (Eds.), International Handbook of the Religious, Moral and Spiritual Dimension in Education, (1), 635-650. Netherlands: Springer.
Lakoff, G. & Turner, M. (1989). More than Cool Reason: A Filed Guide to Poetic Metaphor. Chicago: University of Chicago Press.
Peters, R.S. (1967). Education as Initiation: An Inaugural Lecture. London: University of London, Institute of education.
Turner, J. (1998). Turns of Phrase and Routes to Learning: The Journey Metaphor in Educational Culture. Intercultural Communication Studies,
2, 23-36.
Weimer, M. (2013). Learner-Centered Teaching; Five Key Changes to Practice. San Francisco: Jossey-Bass.