Educational Metaphor of Journey

Document Type : Promotional science

Authors

1 Assistant Professorof the Department of Educational Science, Shahid Beheshti University, Tehran, Iran.

2 Assistant Professorof the Department of Theology, Shahid Beheshti University, Tehran, Iran.

3 Ph.D. Student of Curriculum, University of Tehran, Tehran, Iran.

Abstract

Metaphor has many capacities in conjunction with different meanings and can bring a more comprehensive concept of common terms to mind. Hence, in the present study, education is considered as an internal journey which is titled "Educational Metaphor of Journey". Accordingly, the present study aims at explaining the educational metaphor of the journey with a mystical-metaphorical view. Therefore, in order to achieve the research objectives, transcendental analytical- logical method are used. The results of the research indicate that the educational metaphor of the journey, based on the selective basis for it, in which two bases of Islamic mysticism and humanist mysticism are introduced, are two separate paths for education that are defined by The abundance of commonality between these two paths is thought to be different for them. The general plan of the educational journey based on a mystical-metaphorical view includes the two main pillars traveler and travel planner and five sub-pillars travel destinations, travel stages, luggage , routing and travel requirements, travel strategy, and also trips. Finally, based on the results of this study, it can be argued that using the educational metaphor of the journey is an important step for reaching a definitionfor educating and will be gaining access to the knowledge among the experts in the field of the meaning and concept of education.

Keywords


قرآن کریم (ناصر مکارم شیرازی مترجم).
باقری، خ.؛ سجادیه، ن. و توسلی، ط. (1389). رویکردها و روش­های پژوهش در فلسفه تعلیم و تربیت. تهران: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
پارسا، م. (1390). روان­شناسی یادگیری بر بنیاد نظریه­ها. تهران: سخن.
پیرحیاتی، م. (1388). مقدمه­ای بر اساطیر (هویت، عرفان و فرهنگ). تهران: سهروردی.
شکری­نیا، م.؛ داوودی، م. و صداقت، م. (1393). معرفت­شناسی در فلسفه مشاء و دلالت­های تربیتی آن. اسلام و پژوهش­های تربیتی، 6 (1)، 64ـ45.
شکوهی، غ. (1386). مبانی و اصول آموزش و پرورش. مشهد: آستان قدس رضوی.
شمیسا، س. (1386). بیان. ویرایش سوم. تهران: میترا.
شولتز، د. پ. و شولتز، س. ا. (1392). نظریه­های شخصیت (یحیی سیدمحمدی مترجم). تهران: ویرایش.
قاسم­زاده، ح. (1392). استعاره و شناخت. تهران: ارجمند.
کوِچش، زُ. (1393). مقدمه­ای کاربردی بر استعاره (شیرین پورابراهیم مترجم). تهران: سمت.
لیکاف، ج. و جانسون، م. (1394). فلسفه جسمانی؛ ذهن جسمانی و چالش­ آن با اندیشه غرب (جهانشاه میرزابیگی مترجم). جلد اول. تهران: آگاه.
لیکاف، ج. و جانسون، م. (1395). استعاره­هایی که با آن­ها زندگی می­کنیم (هاجر آقاابراهیمی مترجم). تهران: علم.
محسنی­نیا، ن. و علی­بخشی، ا. (1392). سفر در تصوف و عرفان. قم: آیت اشراق.
مظاهری­سیف، ح. (1389). جریان­شناسی انتقادی عرفان­های نوظهور. قم: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی.
هاشمی، ز. (1389). نظریه استعاره مفهومی از دیدگاه لیکاف و جانسون. ادب­پژوهی، 12، 140-119.
هاوکس، ت. (1390). استعاره (از مجموعه مکتب­ها، سبک­ها و اصطلاح­های ادبی و هنری) (فرزانه طاهری مترجم). تهران: مرکز.
هرست، پ. و پیترز، ر. ا. (1389). منطق تربیت؛ تحلیل مفهوم تربیت از نگاه فلسفه تحلیلی (فرهاد کریمی مترجم). تهران: شرکت انتشارات علمی و فرهنگی.
 
Ahmady, S.; Yaghmaei, M.; Arab, M. & Monajemi, A. (2016). Metaphor in Education: Hidden but Effective. Journal of Medical Education, 15 (1), 52-57.
Hunt, A. (2009). The Essence of Education is Religious, In M. De Souza, K. Engebretson, G. Durka and A. McGrady (Eds.), International Handbook of the Religious, Moral and Spiritual Dimension in Education, (1), 635-650. Netherlands: Springer.   
Lakoff, G. & Turner, M. (1989). More than Cool Reason: A Filed Guide to Poetic Metaphor. Chicago: University of Chicago Press.
Peters, R.S. (1967). Education as Initiation: An Inaugural Lecture. London: University of London, Institute of education.
Turner, J. (1998). Turns of Phrase and Routes to Learning: The Journey Metaphor in Educational Culture. Intercultural Communication Studies, 2, 23-36.
Weimer, M. (2013). Learner-Centered Teaching; Five Key Changes to Practice. San Francisco: Jossey-Bass.