آرمانپور، ر. (1393). تبیین ضرورت توحید و چگونگی کاربرد آن در قلمرو تربیت دینی از منظر نهجالبلاغه. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی.
باقریان، م. (1394). چیستی ارزش اخلاقی از منظر قرآن کریم. رساله دکتری. مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره).
پورعباس، م.؛ خوانینزاده، م. و حسنپور، م. (1394). حقیقت توحید عبادی در اندیشه تفسیری علامه طباطبایی و آلوسی بغدادی با رویکرد نقد اندیشههای وهابیت. دوفصلنامه معرفت کلامی، 6 (1)، 120ـ101.
جماعتی، ح. (1395). بسترهای اخلاقمداری در زندگی اجتماعی از دیدگاه قرآن. قم: پژوهشهای معنوی.
خلیلی، م. (1391). اخلاق توحیدی از دیدگاه علامه طباطبایی. فصلنامه اخلاق وحیانی، 1 (1)، 145ـ125.
راغب اصفهانی، ا. (1416 ق). مفردات الفاظ قرآن. بیروت: دارالشامیه.
طباطبایی، م. (1374). ترجمه المیزان فی تفسیر القرآن. جلدهای 1، 2، 3، 4، 5، 6، 7، 9، 10، 11، 12، 13، 14، 15، 17، 18، 19 و 20 (محمدباقر موسوی همدانی مترجم). قم: دفتر انتشارات اسلامی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم.
عبودیت، ع. و مصباح، م. (1396). خداشناسی. قم: مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره).
عزیزی، ب.؛ قطبی، ث.؛ نجفی، ح. و رهنما، ا. (1396). واکاوی مؤلفههای رفتاری ایثار با رویکردی به قرآن و حدیث. دوفصلنامه مطالعات پاسداری فرهنگی انقلاب اسلامی، 7 (15)، 53ـ29.
قربانی، جمال. (1391). نقش توحید در رشد فضایل اخلاقی. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه باقرالعلوم (ع).
قیصری گودرزی، ک.؛ خوشخویی، م. و سلحشوری، ا. (1396). اصول تربیت توحیدی براساس آموزههای قرآن و ائمه اطهار (ع). دوفصلنامه تربیت اسلامی، 12 (25)، 27ـ7.
کبیری، ز. (1388). مبانی و شیوههای تربیت اخلاقی در قرآن با تأکید بر تفسیر المیزان. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه باقرالعلوم (ع).
محمدی، ح. (1395). توحید ربوبی و نقش آن در تربیت انسان از منظر آیات و روایات؛ اهداف، اصول و روشها. رساله دکتری. دانشکده الهیات پردیس فارابی دانشگاه تهران.
مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی. (1385). آثار بیایمانی چیست؟. https://www.pasokhgoo.ir
وجدانی، ف. (1391). مبانی فلسفی تربیت اخلاقی از منظر علامه طباطبایی (ره) و ارائه الگویی نظری برای کاهش شکاف میان معرفت و عمل اخلاقی. رساله دکتری. دانشکده علوم انسانی دانشگاه تربیت مدرس.