قرآن کریم.
آسمانی، امید؛ و تابعی، سید ضیاءالدین (1398). مبانی دینی مسئولیتشناسی و مسئولیتپذیری در نظام آموزشی. طب و تزکیه، 29(4)، 316-327.
اکبری دهقان، محمدسعید؛ و پاشایی، وحید (1397). نگرش تطبیقی به خوانش متن ازدیدگاه شلایرماخر و سید مرتضی. اندیشۀ دینی دانشگاه شیراز، 18(1)، 1-20.
ابنعربی، محییالدین (1392). انسان کامل (محمود محمودغراب، مترجم). تهران: جامی.
ابنعربی، محییالدین (1400الف). درخت هستی (گلبابا سعیدی، مترجم). تهران: زوار.
ابنعربی، محییالدین (1400ب). فصوص الحکم (صمد موحد و محمدعلی موحد، مترجمان). تهران: کارنامه.
بلیکی، نورمن (1397). طراحی پژوهشهای اجتماعی (حسن چاووشیان، مترجم). تهران: نشر نی.
پروچاسکا، جیمز؛ و نورکراس، جان (1398). نظریههای رواندرمانی (نظامهای رواندرمانی): تحلیل بیان نظری (یحیی سیدمحمدی، مترجم). تهران: روان.
جوادی آملی، عبدالله (1385). حق و تکلیف در اسلام. تهران: اسراء.
جوادی آملی، عبدالله (1389). مراحل اخلاق در قرآن. تهران: اسراء.
جوادی آملی، عبدالله (1390). جامعه در قرآن. تهران: اسراء.
جوادی آملی، عبدالله (1391). حیات حقیقی انسان در قرآن. تهران: اسراء.
حسنزاده، صالح (1390). نقش تربیت دینی و عملی در کمالیابی انسان. آفاق دین، 2(6)، 91-114.
حسنزادۀ آملی، حسن (1364). نکتۀ نفس از هزار و یک نکته. کیهان اندیشه، 1.
حسنزادۀ آملی، حسن (1381). چشمۀ عشق. بشارت، 22.
حسنزادۀ آملی، حسن (1399). دروس معرفت نفس. تهران: الف.لام.میم.
خاکبازان، نوید (1397). رابطۀ مسئولیتپذیری و سبک زندگی اسلامی. رویش روانشناسی، 7(12)، 32، 152-168.
رحیمی، علیرضا (1388). نگاهی دوباره به ارشاد اسلامی: رویکردی تربیتی. نامۀ پژوهش فرهنگی، 9(3)، 157-184.
سهروردی، شهابالدین یحیی (1372). مجموعۀ مصنفات (هنری کربن، گردآورنده). تهران: پژوهشگاه مطالعات و تحقیقات فرهنگی.
سهروردی، شهابالدین یحیی (1392). حکمة الإشراق (فتحعلی اکبری، مترجم). تهران: علم.
علینوروزی، رضا؛ و کوهی اصفهانی، هاجر (1392). بررسی و تبیین مفهوم انسان متعالی ازمنظر قرآن کریم. پژوهشنامۀ معارف قرآنی، 4(14)، 102-129.
قنواتی محمدقاسمی، الهام؛ نوروزعلی، زینب؛ و خیالی خطیبی، احمد (1400). مفهوم عقل در اندیشۀ سنایی با تأکید بر حدیقة الحقیقة برمبنای نظریۀ هرمنوتیک شلایرماخر. مطالعات نقد ادبی، 16(50)، 187-202.
کری، جرالد (1398). نظریه و کاربست مشاوره و رواندرمانی (یحیی سیدمحمدی، مترجم). تهران: ارسباران.
نشاطدوست، زهرا (1394). قرآن و کارکردهای هدایتی زمان در متن. (پایاننامۀ کارشناسی ارشد)، دانشکدۀ علوم و تحقیقات، دانشگاه بینالمللی امام خمینی، قزوین، ایران.
ولایتی، علیاکبر (1398). فرهنگ و تمدن اسلامی. تهران: دفتر نشر معارف.
Evans, V. (2005). The Meaning of Time: Polysemy, The Lexicon and Conceptual Structure. Journal of Linguistics, 41(1), 33-75.
Farley, W. (2008). Schleiermacher, The Via Negativa, and The Gospel of Love. Theology Today, 65(2), 145-157.
Gewirth, A. (2009). Self-Fulfillment. Princeton University Press.
Hansen, N. D.; Pepitone-Arreola-Rockwell, F.; and Greene, A. F. (2000). Multicultural Competence: Criteria and Case Examples. Professional Psychology: Research and Practice, 31(6), 652.
Ivtzan, I.; Gardner, H. E.; Bernard, I.; Sekhon, M.; and Hart, R. (2013). Wellbeing through Self-Fulfilment: Examining Developmental Aspects of Self-Actualization. The Humanistic Psychologist, 41(2), 119.
Mendelowitz, E.; and Schneider, K. (2008). Existential Psychotherapy. Current Psychotherapies, 295-327.
Shweder, R. A. et al. (2006). The Cultural Psychology of Development: One Mind, Many Mentalities. Available in: psycnet.apa.org.
Stuart, R. B. (2004). Twelve Practical Suggestions for Achieving Multicultural Competence. Professional Psychology: Research and Practice, 35(1), 3.