قرآن کریم.
ابراهیمی هرستانی، اصغر؛ مهرام، بهروز؛ و لیاقتدار، محمدجواد (1394). واکاوی برنامۀ درسی مغفول برای تربیت جنسی دانشآموزان پسر مقطع راهنمایی تحصیلی. پژوهش در برنامهریزی درسی، 12(44)، 26-40.
ارشدی، وحید (1401). تبیین عوامل مؤثر بر ایجاد و توسعۀ شبکۀ بازار اقتصاد جنسی: چالش میان تربیت حداقلی و حداکثری در امر جنسی. مشهد: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، و پژوهشکدۀ مطالعات اسلامی در علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد.
استراوس، انسلم؛ و کوربین، جولیت (1391). مبانی پژوهش کیفی: فنون و مراحل تولید نظریۀ زمینهای (ابراهیم افشار، مترجم). تهران: نشر نی.
اسلامیان، زهرا؛ سعیدی رضوانی، محمود؛ و غفاری، ابوالفضل (1398). شناسایی و اولویتبندی پیامهای مرتبط با خویشتنداری جنسی دانشآموزان براساس منابع و دیدگاههای دانشآموزان. تربیت اسلامی، 14(28)، 175-194.
جناتی، اشرف (1399). الگوی عفاف برمبنای تحلیل محتوایی سورۀ نساء. نشریۀ مطالعات اخلاق کاربردی، 10(38)، 11-36.
حجازی، زهرا؛ قادری، مصطفی؛ صادقی، علیرضا؛ صمدی، پروین؛ و نیکنام، زهرا (1401). مفهومسازی برنامۀ درسی تربیت جنسی با تأکید بر نقش خانواده- مدرسه. مجلۀ پژوهشهای برنامۀ درسی، 12(23)، 62-88.
حسینی خیرآبادی، سید حسن؛ مؤمنی مهمویی، حسین؛ و راعی، طاهره (1401). بررسی و تبیین راهبردهای تربیت جنسی دختران نوجوان در خانواده و جامعه. پژوهشنامۀ اسلامی زنان و خانواده، 10(27)، 69-87.
رضوینژاد، مهتاب؛ و موسوی، مهسا السادات (1402). چالشهای تربیت جنسی کودکان: یک مطالعۀ مروری. نشریۀ پژوهش پرستاری، 18(3)، 32-40.
سالاریفر، محمدرضا؛ بیاتی، مهدی؛ و سالاریپور، حسن (1396). مدل نظری آسیبشناسی تربیت عفاف و حجاب در ایران. نشریۀ تربیت اسلامی، 12(25)، 95-117.
سعیدی رضوانی، محمود (1397). پارهحقیقتگویی در تحلیل گفتمان انتقادی تربیت جنسی نظام آموزشی ایران. پژوهشنامۀ مبانی تعلیموتربیت، 8(15)، 160-173.
سعیدی رضوانی، محمود (1399). تربیت جنسی. دانشنامۀ ایرانی برنامۀ درسی، 1-17.
سعیدی رضوانی، محمود (1401). تقلیلگرایی در تربیت و پیچیدگی امر جنسی: چالش میان تربیت حداقلی و حداکثری در امر جنسی. مشهد: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، و پژوهشکدۀ مطالعات اسلامی در علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد.
سعیدی رضوانی، محمود؛ و غلامی، فاطمه (1400). بررسی پدیدارشناسانۀ پیشرانها و چالشهای رعایت عفاف در دانشجویان پسر دانشگاه فردوسی مشهد. نشریۀ مسائل کاربردی تعلیموتربیت اسلامی، 6(20)، 37-60.
سعیدی رضوانی، محمود؛ غلامی، فاطمه؛ و باقری، حسین (1398). شایستگیهای کانونیِ مربّی تربیت جنسی. مجلۀ پژوهشهای برنامۀ درسی، 9(18)، 163-199.
سلمانی، عباسعلی (1396). شایستگیهای مربّی درزمینۀ تعلیموتربیت با رویکرد جهادی. فصلنامۀ پژوهش در مسائل تعلیموتربیت اسلامی، 25(36)، 5-30.
سلیمانینسب، مرتضی؛ نورعلیزادۀ میانجی، مسعود؛ و همتی، مجید (1402). روشهای خویشتنداری جنسی در ساحتهای سهگانۀ تربیت براساس منابع اسلامی با تأکید بر دورههای نوجوانی و جوانی. فصلنامۀ علوم تربیتی ازدیدگاه اسلام، 11(20)، 35-64.
شمسالدین دیانی، محمد؛ و نمازیزادگان، سعید (۱۳۹۴). نقش مربّیان در تربیت جنسی کودکان و نوجوانان. همایش خانواده و تربیت جنسی، دانشگاه فردوسی مشهد.
شهریار، روحالله؛ و نجفی، حسن (1398). صلاحیتهای حرفهای مربّیان تربیت دینی: ارائۀ چارچوبی همسو با حکمت 147 نهج البلاغه. فصلنامۀ پژوهش در مسائل تعلیموتربیت اسلامی، 27(45)، 197-224.
عباسزاده، محمد (1391). تأملی بر اعتبار و پایایی در تحقیقات کیفی. جامعهشناسی کاربردی، 23(45)، 19-34.
فلکیان، محدثه (1396). شناسایی نیازهای تربیت جنسی کودکان ازمنظر تجارب زیستۀ مادران. (پایاننامۀ کارشناسی ارشد). دانشگاه فردوسی مشهد، خراسان رضوی، ایران.
فیاضی، مینا؛ رامشت، شهرام؛ و صداقتزاده، میثم (1402). ویژگیهای مربّی شایسته در اندیشۀ شهید مطهری. مجلۀ راهبردهای نوین تربیت معلمان، 9(15)، 179-200.
کارآمد، حسین؛ و عباسی، محمدعلی (1400). مؤلفههای شناختی و فراشناختی سبک زندگی عفیفانه. نشریۀ تربیت اسلامی، 16(36)، 113-135.
محمدحسینزاده، معصومه؛ سعیدی رضوانی، محمود؛ امینخندقی، مقصود؛ مهرام، بهروز؛ و تقیپور، علی (1399). افول ارزشهای عفاف و حجاب در دانشکدۀ پزشکی: یک مطالعۀ پدیدارشناسی. نشریۀ تربیت اسلامی، 15(32)، 33-53.
محمدی مقدّم، فرید (1394). درسنامۀ عفاف. مشهد: نشر اعتقاد ما.
محمدی مقدّم، فرید (1396). خانواده و مراقبتهای جنسی فرزندان در آموزههای اسلامی. مشهد: نشر اعتقاد ما.
مدبّر عزیزی، حسین؛ و سعیدی رضوانی، محمود (1401). چالشهای رسانهای مؤثر در تربیت جنسی: چالش میان تربیت حداقلی و حداکثری در امر جنسی. مشهد: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، و پژوهشکدۀ مطالعات اسلامی در علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد.
مرویان حسینی، سید محمود (1394). کودک و نوجوان و تربیت جنسی: سلسله مباحث تربیتی در سبک زندگی اسلامی (جلد 1) (چاپ 1). مشهد: مؤسسۀ چاپ و نشر آستان قدس رضوی.
معصومی، محترم (1398). تشخیص نیازهای آموزشی مربّیان پیشدبستانی برای تربیت جنسی نوآموزان: مطالعه با رویکرد کیفی. (پایاننامۀ کارشناسی ارشد). دانشگاه فردوسی مشهد، خراسان رضوی، ایران.
وقاری زمهریر، زهرا؛ حجازی، زهرا؛ عبیری، ساناز؛ و سعیدی رضوانی، محمود (1394). بررسی نگرش و کنش والدین به تربیت جنسی فرزندان. همایش ملی اشراق اندیشۀ مطهر، خانواده و تربیت جنسی، 9، 343-360.
یاری دهنوی، مراد؛ و ابراهیمی شاهآبادی، فاطمه (1395). پدیدارشناسی تربیت جنسی ازدیدگاه کارشناسان تربیتی. دوفصلنامۀ علوم تربیتی ازدیدگاه اسلام، 4(7)، 95-114.
یوسفیکیا، فهیمه؛ وجدانی، فاطمه؛ و محصص، مرضیه (1401). صلاحیتهای حرفهای مربّی براساس دیدگاه آیتالله حائری شیرازی. دوفصلنامۀ علوم تربیتی ازدیدگاه اسلام، 10(18)، 287-318.
Balakrishnan, K.; and Singh, G. K. S. (2023). Parents’ Perspective on Sex Education Mplementation within The Context of Early Childhood Education in Malaysia. International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences, 13(8), 1481-1493.
Moser, A.; and Korstjens, I. (2018). Series: Practical Guidance to Qualitative Research. Part 3: Sampling, Data Collection and Analysis. EUROPEAN JOURNAL OF GENERAL RAL PRA, 24(1), 9–18.
Neubauer, B. E.; Witkop, C. T.; and Varpio, L. (2019). How Phenomenology Can Help us Learn from the Experiences of Others. Perspect Med Educ. 8(2), 90–97.
Ram, S.; and Mohammadenzhad, M. (2020). Sexual and Reproductive Health in Schools in Fiji: A Qualitative Study of Teachers' Perceptions. Health Education, 120(1), 57-71.