ابن منظور، محمد بن مکرم (1414ق). لسان العرب. بیروت: دارالفکر.
بهشتی، محمد (1401). دلالتهای تربیتی دعای عرفه در ساحت تربیت توحیدمدار با تکیه بر روشهای تربیت اخلاقی عرفانی. تربیت اسلامی، 17(39)، 93-112.
جلیلی، رضا (1399). فناوری در قرآن. تهران: دانشگاه جامع امام حسین (علیهالسلام).
جوادی آملی، عبدالله (1397). تسنیم (70جلد). تهران: اسرا.
حاجی ده آبادی، محمدعلی (1398). درآمدی بر نظام تربیتی اسلام. قم: مرکز بینالمللی ترجمه و نشر المصطفی.
حسنی، محمد؛ و صادق زاده قمصری، علیرضا (1402). تبیین فلسفه تربیت رسمی و عمومی (تربیت مدرسهای). قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
حسین زاده، ام البنین (1400). تدوین الگویی برای تربیت زیبایی شناسانه بر اساس مبانی زیبایی در قرآن. علوم تربیتی از دیدگاه اسلام، 9(16)، 83-113.
خمینی، روحالله (1379). صحیفة نور. مجموعه رهنمودهای امام خمینی (22جلد). تهران: سروش.
داودی، محمد؛ و کارآمد، حسین (1400ش). فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی. قم: انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
دهخدا، علیاکبر (1331). لغتنامه دهخدا. تهران: نشر دانشگاه تهران.
طاهرزاده، اصغر (1385). جایگاه رزق انسان در هستی. اصفهان: لب المیزان.
طاهرزاده، اصغر (1389). ادب خیال. عقل و قلب. اصفهان: لب المیزان.
طباطبایى، سید محمدحسین (1378). المیزان فى تفسیر القرآن (سید محمدباقر موسوی همدانی مترجم). قم: دفتر انتشارات اسلامی.
علیپور، فاطمه؛ حیدری، زهرا؛ و سنجری، فاطمه (1398). بررسی میزان توجه به ساحتهای ششگانهی تربیت در سند تحول بنیادین آموزشوپرورش در کتابهای درسی هدیههای آسمان دوره دوم ابتدایی. مطالعات تربیتی و اجتماعی قرآن و عترت، 2(3)، 7 -30.
فرهادی، نوازاله؛ و گرامی طیبی، زهرا (1400). تحلیل محتوای کتابهای فارسی متوسطه اول بر پایه ساحتهای ششگانه تربیت در سند تحول بنیادین. علوم تربیتی از دیدگاه اسلام، 9(16)، 181-204.
قبادی، آیت (1398). تبیین مؤلفههای تربیت اقتصادی در سیره علوی. آموزههای تربیتی در قرآن و حدیث، 5 (1)، 79-61.
کلینى، محمد بن یعقوب (1407ق). الکافی. تحقیق غفارى، علیاکبر؛ آخوندى، محمد. تهران: دار الکتب الإسلامیه.
کهساری، رضا (1402). نشانگان شاکرین در متون اسلامی و آثار روانشناختی آن. پژوهش در دین و سلامت، 36، 118-107.
مجلسی، محمدباقر (1388). بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار. (110جلد). تهران: انتشارات دار الکتب الاسلامیه.
محمدی پویا، فرامرز (1398). تبیین سیرهی تربیتی امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه با تأکید بر سند تحول بنیادین آموزشوپرورش. پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، 27 (42)، 27-53.
محمدی ریشهری، محمد (1388). دانشنامه امام حسین(علیهالسلام) (14جلد). قـم: دارالحدیث.
مطهری، مرتضی (1394). تعلیم و تربیت در اسلام. تهران: صدرا.
میرزایی، نجفعلی (1388). فرهنگ اصطلاحات معاصر عربی-فارسی. تهران: فرهنگ معاصر.
یزدانی، فریدون؛ محمدی پویا، فرامرز؛ و بیجنوند، زهرا (1398). احصاء مصادیق ساحتهای ششگانهی تربیتی سند تحول بنیادین آموزشوپرورش در قرآن کریم. پاسداری فرهنگی انقلاب اسلامی، 9 (19)، ۸۷- ۱۱۱.
Corbin, J. M., & Strauss, A. (1990). Grounded theory research: Procedures, canons, and evaluative criteria. Qualitative sociology, 13(1), 3-21.
Jensen, K. & Jankowski, N. (2002). A handbook of qualitative methodologies for mass communication research. London: Routledge
Langdridge, D. (2007). Phenomenological psychology: Theory, research and method. London: Person Education Limited.