قرآن کریم (1378) (محمدمهدی فولادوند، مترجم). تهران: دار القرآن الکریم.
نهجالفصاحه (1385). مجموعه سخنان و خطبههای رسول اکرم (ص) (ابوالقاسم پاینده، مترجم). قم: انتشارات اندیشه هادی.
نهجاالبلاغه (1380). مترجم، علی دشتی. چ چهارم. قم: مؤسسه فرهنگی انتشارات حضور.
آمِدی، عبدالواحد بن محمد (1386). غررالحکم و درر الکلم. دوره دو جلدی. (سیّد هاشم رسولی محلاتی، شارح و مترجم). تهران: دفتر نشر فرهنگ اسلامی .
ابراهیمینیا، علی؛ فیروزه زنگنه مطلق؛ جعفریان یسار، حمید؛ و محمدی نائینی، مژگان (1399). تحلیل برنامه درسی تربیت زیباشناسانه در دانشگاه فرهنگیان. فصلنامه علمی تدریس پژوهی، 5 (8)، 192-164.
افلاطون. (1401). دوره کامل آثار، چهار جلدی.(محمد حسن لطفی، مترجم) چ پنجم. تهران : شرکت سهامی انتشارات خوارزمی.
باقری، خسرو ( 1389). در آمدی بر فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران (جلد1). تهران: علمی و فرهنگی.
باقری، خسرو (1386). نگاهی دوباره به تربیت اسلامی (جلد1). چ هفدهم، تهران: انتشارات مدرسه..
باقری پور، اشرف (1397). مبانی و اصول هنر و زیبایی در قرآن و سیره رضوی و کاربرد آن در هدایت انسان. رساله دکتری، رشته فلسفه هنر، دانشگاه بین المللی امامرضا (ع)، مشهد: دانشکده ادبیات و علوم انسانی (گروه فلسفه و هنر).
جوادی آملی، عبدالله (1391). مفاتیح الحیاه، چ بیست و ششم. قم: انتشارات اسراء.
پازوکی، شهرام (1384). حکمت هنر و زیبایی در اسلام. تهران: فرهنگستان هنر.
حُر عاملی، محمد بن حسن (1416ق). وسائل الشیعه، دوره سی جلدی. قم: مؤسسه آل البیت علیهم السلام لاحیاءالتراث.
حسینزاده، امّ البنین (1400). الگویی برای تربیت زیبایی شناسانه براساس مبانی زیبایی در قرآن. دو فصلنامه علمی علومتربیتی از دیدگاه اسلام، تهران: دانشگاه امام صادق (ع) (پردیس خواهران)، 9 (16)، 137-111.
خورشیدی، عباس؛ غندالی، شهاب الدین؛ و حسینی فهرجی، محمد (1395). راهبردهـای یـادگیری و یاددهی در کلاس درس . تهران: معاونت آموزش متوسطه اداره کل آمـوزش و پـرورش شهرسـتان هـای استان تهران .
دفتر همکاری حوزه و دانشگاه (1376). درآمدی بر فلسفه تعلیم و تربیت. تهران: انتشارات سمت .
راغب اصفهانی (1372). مفردات ألفاظ القرآن (غلامرضا خسروی حسینی، مترجم). دوره سه جلدی. تهران: مرتضوی.
شمس مفرحه، سید کاظم؛ شرفی جم، محمد رضا؛ ایروانی، شهین؛ و یاری قلی، بهبود (1397). تحلیل مفهوم، مبانی، اهداف و اصول عدالت تربیتی از منظر شهید مطهری. نشریه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، 41(26)، 28-5.
شورای عالی انقلاب فرهنگی (1390). مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی جمهوری اسلامی ایران. تهران: وزارت آموزش و پرورش با همکاری شورای عالی انقلاب فرهنگی.
طباطبایی، محمد حسین (1374). تفسیر المیزان (محمد باقر موسوی همدانی، مترجم). چاپ پنجم. تهران: انتشارات علمی و فرهنگی.
فرد دهکردی، داریوش؛ و مرتضوی نیا، زهراء سادات (1400). واژه شناسی مفهوم زیبایی در قرآن. جلوه هنر، فصلنامه علمی دانشگاه االزهراء، 4 (13)، 88-76.
فرمهینی فراهانی، محسن؛ رهنما، اکبر؛ و احمد آبادی آرانی، نجمه (1394). در آمدی بر دیدگاههای تربیتی ملا احمد نراقی. تهران : دانشگاه شاهد، مرکز چاپ و انتشارات.
فرمهینی فراهانی، محسن؛ احمد آبادی آرانی، نجمه؛ و حسینائی، فاطمه (1398). بررسی جایگاه حیات طیبه در سند تحول بنیادین و تبیین راهکارهای تحقق آن در آموزش و پرورش. نشریه علمی- پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی. تهران : دانشگاه جامع امام حسین (ع)، 27(42)، 118-107.
کُلینی، محمد بن یعقوب (1369). اصول کافی. دوره چهارجلدی. (جواد مصطفوی، مترجم). تهران: قائم.
کومبز، جرالد و لو دانیل (1387). پژوهش فلسفی: تحلیل مفهومی (خسرو باقری، مترجم). و فصل اول از کتاب روششناسی مطاالعات برنامه درسی. ادموند. سی. شورت (محمود مهر محمدی و همکاران، مترجم). تهران: انتشارات سمت و وزارت آموزش و پرورش (پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش).
محمد بن علی بن بابویه القمی، الشیخ الصدوق (1407 ق). کتاب الخصال (تحقیق: علی، خراسانی؛ سید جواد، شهرستانی؛ مهدی، طه نجف؛ و محمدی عراقی، مجتبی). چ اول. قم : مؤسسه نشر اسلامی.
محمد بن بابویه القمی، الشیخ الصدوق (1378). عیون اخبار الرّضا (ع) (تصحیح ، سیّد مهدی حسینی لاجوردی). تهران: انتشارات مؤسسه فرهنگی جهان کتاب.
معاونت آموزشی و پژوهشی (1391). اساسنامه دانشگاه فرهنگیان. تهران : دانشگاه فرهنگیان.
مهرمحمدی، محمود؛ و عابدی، لطف علی (1380). ماهیت تدریس و ابعاد زیباییشناختی آن. مجله مدرس علوم انسانی (دانشگاه تربیت مدرس)، 5(3)، 56 -43.
میرباقری، فریدون (1395). زیباییشناسی. تهران: نشر دانشگاهی.
نبوی، سیّد صادق (1398). واکاوی و تحلیل فرآیند پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان بهمنظور ارائه الگو. نشریه راهبردهای نوین تربیت معلمان، 5(8)، 152-127.
نبوی، سید صادق و نبوی سیده زهراء (1401). مصادیق هنجارهای اسلامی در میان دانشآموزان پسر دوره متوسطه دوم. دوفصلنامه علمی علوم تربیتی از دیدگاه اسلام. تهران: دانشگاه امام صادق (ع) ( پردیس خواهران )، 19(10)، 174-137.
هروی، حسینعلی (1381). شرح غزلهای حافظ. چ ششم. تهران: فرهنگ نشر نو.
Ahmad, M. F. (2021). A Study of Teachers’ Code of Conduct at Secondary School Level in Perspective of Teaching of Islamic Studies and Basic Islamic Information. Multicultural Education, 7(12), 433-445.
Broudy, H. S. (1994). Enlightened Cherishing : An essay on aesthetic education. Publisher.University of Illinois Press.
Chittick, W. C. (2011). The Aesthetics of Islamic Ethics. Islamic Philosophy and Occidental Henomenology in Dialogue, 6. Source: Springer Link Contemporary (1997 to Present).
Cazden, C., Cope, B., Fairclough, N., Gee, J., Kalantzis, M., Kress, G., ... & Nakata, M. (1996). A pedagogy of multiliteracies: Designing social futures. Harvard educational review, 66(1), 60-92.
Greene, M. (2008). Commentary: Education and the arts: The windows of imagination. Learning Landscapes, 2(1), 17-21.
Greene, M. (1994). Carpe diem: The arts and school restructuring. Teachers College Record, 95(4), 494-507.
Eisner, Elliot, W. (1994). The Educational Imagination. 3rd ed, New York: McMillan Publishing Company.
Wang, H. (2023). The application of multi-dimensional aesthetic education in teacher training. Frontiers in Education Research, 6(30), 156-160.