قرآن مجید (محمدمهدی فولادوند، مترجم).
ابراهیمزاده، عیسی (1397). فلسفۀ تربیت. تهران: پیام نور.
بابالحوائجی، فهیمه؛ و عینی، اکرم (1388). تحلیل محتوای میزان بهکارگیری استانداردهای سواد اطلاعاتی در دو ساحت تربیت سند ملی چشمانداز بیستسالۀ آموزشوپرورش (ساحت فرهنگی- هنری و ساحت علمی- فناوری). فصلنامۀ کتابداری و اطلاعرسانی، 12(48)، 163-184.
حاجیبابایی، حمیدرضا (1391). ویژگیهای مدرسهای که دوست دارم با توجه به سند تحول بنیادین. فصلنامۀ نوآوریهای آموزشی، 42، 52-74.
سعدیپور (بیابانگرد)، اسماعیل (1396). روشهای تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی. تهران: دوران.
شورای عالی آموزشوپرورش (1390). مبانی نظری سند تحول بنیادین. تهران: شورای عالی وزارت آموزشوپرورش.
علیپور، فاطمه؛ حیدری، زهرا؛ و سنجری، فاطمه (1396). بررسی میزان توجه به ساحتهای ششگانۀ تربیت سند تحول بنیادین آموزشوپرورش در کتابهای درسی هدیههای آسمانی دورۀ دوم ابتدایی. همایش کشوری دانش موضوعی- تربیتی (دانشآموزمحتوا): آموزش دینی و قرآن.
فایضی، علی؛ و آشتیانی، محسن (1375). مبانی تربیت و اخلاق اسلامی. قم: روحانی.
قاسمی، حسین؛ و کاظمی، محمود (1393). تحلیل محتوای کتاب درسی هدیههای آسمانی پایۀ ششم و میزان انطباق آن با مبانی قرآن و سند تحول بنیادین. نوآوریهای آموزشی، 13(52)، 100-116.
گودرزی، ابوالفضل (1392). سند تحول بنیادین آموزشوپرورش: فلسفه و جایگاه تربیت بدنی. رشد آموزش تربیت بدنی، 13(4)، 32-34.
محمدی پویا، فرامرز؛ صالحی، اکبر؛ و مومیوَند، فاطمه (1394). تحلیل محتوای نهج البلاغه براساس ساحتهای ششگانۀ تربیتی سند تحول بنیادین آموزشوپرورش. پژوهشنامۀ نهج البلاغه، 3(10)، 63-81.
مرزوقی، رحمتالله (1384). تربیت بدنی ازدیدگاه اسلام: رویکردهای پرورش سیاسی. فصلنامۀ تربیت اسلامی، 1(1)، 93-108.
مطهری، مرتضی (1399). تعلیموتربیت در اسلام. تهران: صدرا.
معین، محمد (1388). فرهنگ فارسی (جلد 4). تهران: امیرکبیر.
ملاسیس، لوییز (1367). آموزش برای توسعه (اسدالله زمانیپور و ژان توما، مترجمان). مسائل جهانی آموزشوپرورش.
مهرمحمدی، محمود؛ و محمودی، فیروز (1391). وارونگی رویکردی نوین به طراحی برنامههای درسی معطوف به تربیت حرفهای با تأکید بر علوم تربیتی. دوفصلنامۀ مطالعات برنامۀ درسی آموزش عالی، 3 (141)، 141-177.نیلی، محمدرضا؛ موسوی، ستاره؛ نصر، احمدرضا؛ مسعود، محمد (1393). بررسی میزان آگاهی اعضای هیئتعلمی گروههای فنی- مهندسی دانشگاههای اصفهان از مؤلفههای اساسی نوآوری برنامهریزی درسی و میزان کاربست آنها. فصلنامۀ آموزشی مهندسی ایران، 16(64)، 59-88.
وزارت آموزشوپرورش، سازمان پژوهش و برنامهریزی درسی (1399الف). کتاب فارسی پایۀ هشتم دورۀ اول متوسطه. شرکت چاپ و نشر کتابهای درسی ایران.
وزارت آموزشوپرورش، سازمان پژوهش و برنامهریزی درسی (1399ب). کتاب فارسی پایۀ هفتم دورۀ اول متوسطه. شرکت چاپ و نشر کتابهای درسی ایران.
وزارت آموزشوپرورش، سازمان پژوهش و برنامهریزی درسی (1399ج). کتاب فارسی پایۀ نهم دورۀ اول متوسطه. شرکت چاپ و نشر کتابهای درسی ایران.
وفایی، رضا؛ فضلاللهی، سیفالله؛ و طالعی فرد، احمد (1396). بررسی میزان توجه به ساحتهای ششگانۀ تربیت سند تحول بنیادین آموزشوپرورش در کتابهای درسی مطالعات اجتماعی دورۀ ابتدایی. فصلنامۀ مسائل کاربردی تعلیموتربیت اسلامی، 2(3)، 131-154.
Fagerlind, I.; and Saha, J. (1989). Education and National Development.
Herkenrath, M. (2002). Quantitative Cross-National Analysis as a Research Tool in the Sociology of Developing Countries.