قرآن کریم (محمدمهدی فولادوند، مترجم).
نهج البلاغه (1414ق). (محمد بن الحسین الرضی، مترجم) (صبحی صالح، مصحح). قم: هجرت.
نهج الفصاحه (1382). (ابوالقاسم پاینده، مترجم). تهران: دنیای دانش.
امام زینالعابدین (1376). الصحیفة السجادیة. قم: دفتر نشر الهادی.
امام عسکری (ع) (1409ق). تفسیر الامام العسکری (علیه السلام). قم: مدرسۀ امام هادی (علیه السلام).
ابنبابویه، محمد بن علی (1376). الأمالی. تهران: کتابچی.
ابنبابویه، محمد بن علی (1382). الخصال (2ج). (یعقوب جعفری، مترجم). قم: نسیم کوثر.
ابنبابویه، محمد بن علی (1385). علل الشرایع (2ج). قم: داوری.
ابنبابویه، محمد بن علی (1413ق). من لا یحضره الفقیه (4ج). قم: دفتر انتشارات اسلامی.
الماسی، محمد؛ و عابدینی، مهنوش (1399). نگاهی تحلیلی به نظریههای یاددهی- یادگیری. فصلنامۀ رویکردی نو در علوم تربیتی، 2(3)، 34-40.
برقى، احمد بن علی (1371). المحاسن (2ج). قم: دار الکتب الاسلامیه.
برنامۀ درسی ملی جمهوری اسلامی ایران (1391). تهران: وزارت آموزش و پرورش.
پاکمهر، حمیده (1397). گفتمانسازی آموزههای انقلاب اسلامی در برنامههای درسی آموزشوپرورش جمهوری اسلامی ایران: چیستی، مدل و روشها. (رسالۀ دکتری). دانشگاه فردوسی، مشهد، ایران.
تمیمى آمدى، عبدالواحد بن محمد (1410ق). غرر الحکم و درر الکلم. قم: دار الکتب الاسلامی.
حسنی، فاطمهزهرا (1393). نقش معلم برمبنای آیات تربیتی قرآن و دلالتهای آن در برنامۀ درسی. (پایاننامۀ کارشناسی ارشد). دانشگاه بیرجند، بیرجند، ایران.
حقانی، فریبا؛ معصومی، رسول (1389). مروری بر نظریههای یادگیری و کاربرد آنها در آموزش پزشکی. مجلۀ ایرانی آموزش در علوم پژشکی، 10(29)، 1188-1197.
حلوانى، حسین بن محمد (1408ق). نزهة الناظر و تنبیه الخاطر. قم: مدرسة الأمام المهدی (علیه السلام).
حمیدزاده، محمدصادق (1394). تبیین مبانی معرفتشناسی منابع درسی تعلیموتربیت عمومی براساس آموزههای قرآن کریم. (رسالۀ دکتری). دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران.
الرضی، محمد بن الحسین (1406ق). خصائص الائمه (علیهم السلام). مشهد: آستان قدس رضوی.
شرفی، نرجس (1399). تبیین اصول برنامهریزی درسی در منابع اسلامی. (پایاننامۀ کارشناسی ارشد). دانشکدۀ الهیات و معارف اسلامی هدی، قم، ایران.
طبرسی، علی بن الحسن (1379). مشکوة الانوار (عبدالله محمدی و مهدی هوشمند، مترجمان). قم: دار الثقلین.
عاملی، زینالدین بن علی (1409ق). منیة المرید. قم: مکتب الاعلام الاسلامی.
علاقهبند، علی (1385). مبانی نظری و اصول مدیریت آموزشی. تهران: روان.
علمالهدی، جمیله (1384). مبانی تربیت اسلامی و برنامهریزی درسی براساس فلسفۀ صدرا. (رسالۀ دکتری). دانشگاه امام صادق (ع)، تهران، ایران.
فتحی واجارگاه، کوروش (۱۳۹۵). اصول و مفاهیم اساسی برنامهریزی درسی. تهران: علم استادان.
قرائتی، محسن (1383). تفسیر نور (جلد 7). تهران: مرکز فرهنگی درسهایی از قرآن.
کراجکى، محمد بن علی (1410ق). کنز الفوائد (2ج). قم: دار الذخائر.
کلینی، محمد بن یعقوب (1375). الکافی (6ج). (محمدباقر کمرهای، مترجم). قم: اسوه.
کلینی، محمد بن یعقوب (1382). الروضة من الکافی (2ج). (محمدباقر کمرهای، مترجم). تهران: کتابفروشی اسلامیه.
مجلسی، محمدباقر (1403ق). بحار الانوار (111ج). بیروت: دار احیاء التراث.
مجلسی، محمدتقی (1414ق). لوامع صاحبقرانی (8ج). قم: اسماعیلیان.
محمدی ریشهری، محمد (1382). علم و حکمت در قرآن و حدیث (2ج). (عبدالهادی مسعودی، مترجم). قم: دار الحدیث.
مظاهری، حسین (1391). ویژگیهای معلم خوب. قم: اخلاق.
مغربى، نعمان بن حیون (1385). دعائم الاسلام (2ج). قم: مؤسسۀ آل البیت (ع).
مکارم شیرازی، ناصر (1374). تفسیر نمونه (27ج). تهران: دار الکتب الاسلامیه.
Braun, V.; and Clarke, V. (2006). Using Thematic Analysis in Psychology. Qualitative Research in Psychology, 3(2), 77-101.