نویسندگان
1 مربی، گروه روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور،ص.پ19395-3697 ، تهران، ایران.
2 دانشجوی دکتری برنامه ریزی درسی دانشگاه اصفهان
چکیده
کلیدواژهها
موضوعات
عنوان مقاله [English]
نویسنده [English]
The aim of this study was to investigate the effect of spiritual curriculum on the well-being of MA students of Isfahan University. This study was an applied and descriptive survey. Statistical population included all graduate students of Isfahan University (1136). Method of Sampling was Stratified random sampling. According to the Morgan table sample size formula 324 graduates were chosen as sample. Research instruments was questionnaire of which designed by researcher. The content validity of questionnaire was determined by specialist`s views and the reliability of the questionnaire was 0.96 by using Coronbach`s Alpha method .The results showed that (1- In the aim’s dimension, the effect degree of Spiritual curriculum on the well-being was “more than average.”, 2- In the content’ dimension, the satisfaction degree of Spiritual curriculum on the well-being was “more than the average”. 3- In the teaching method’ dimension, of Spiritual curriculum on the well-being was less than average. 4- In the evaluation’s dimension; of Spiritual curriculum on the well-being was in a average level.
کلیدواژهها [English]
عنوان مقاله [العربیة]
مدی تأثیر البرامج الدراسیة الروحیة علی الرفاهیة النفسیة حسب رأی طلاب مرحلة الماجستیر بجامعة اصفهان
چکیده [العربیة]یهدف هذا البحث الی دراسة مدی تأثیر البرامج الدراسیة الروحیة علی الرفاهة النفسیة طبق رأی طلاب مرحلة الماجستیر بجامعة اصفهان. والمنهج المستخدم فی هذا البحث التطبیقی هو المنهج الوصفی المسحی. والمجتمع الاحصائی یتمثل فی طلاب الماجستیر بجامعة اصفهان (1136 طالباً) الذین تم اختیار 324 طالباً من بینهم کعینات عشوائیة ذات المراحل المتعددة.
وتم استخدام الاستبانة الهادفة لجمع البیانات حیث تم اختبار الکفاءة حسب آراء الأخصائیین و قیمة ثبات الاستبانة ألفا کرونباخ تساوی 96 %. ودلت النتائج علی أن مدی تأثیر البرامج الدراسیة الروحیة علی الرفاهیة النفسیة: 1- فوق المستوی المتوسط فی الغایات، 2- فوق المستوی المتوسط فی المضمون، 3- تحت المستوی المتوسط فی منهج التدریس، 4- و المستوی المتوسط فی التقییم.
کلیدواژهها [العربیة]