اسکندری، ح. (1383). تربیتپنهان. تهران: تزکیه.
سعیدی رضوانی، م. (1380). تبیین برنامه درسی پنهان در درس بینش اسلامی دوره متوسطه. پایاننامه دکترای رشته برنامهریزی درسی، دانشگاه تربیت معلم تهران.
ـــــــــ. (1389). نقدی بر روشهای تربیت دینی با تأکید بر برنامه درسی پنهان. مشهد: انتشارات آستان قدس رضوی.
سعیدی رضوانی، م. و بینقی، ت. (1380). تأملی در باب تناسب نظام آموزش و پرورش رسمی با تربیت دینی. مجموعه مقالات تربیت اسلامی: ویژه آسیبشناسی تربیت دینی. قم: مرکز مطالعات تربیت اسلامی.
سعیدی رضوانی، م. و امین خندقی، م. (1380). ارزشیابی برونداد حیطه عاطفی برنامهدرسی دین و زندگی دوره متوسطه. گامی در مسیر تربیت اسلامی. تهران: آگاه.
سعیدی رضوانی، م.؛ باغگلی، ح. و امین خندقی، م. (1386). بررسی وضع موجود تربیت دینی ـ اخلاقی دانشآموزان و ارزیابی آن براساس مؤلفههای اصلی آموزش و پرورش. تهران: وزارت آموزش و پرورش.
شمشیری، ب. و نوذری، م. (1390). آسیبشناسی تربیت دینی کودکان مقطع پیشدبسـتانی از نظـر متخصصان علوم تربیتی، روانشناسی، علوم دینی، ادبیات کودک و مربیان پیشدبسـتانی، دو فصـلنامه علمی پژوهشی تربیت اسلامی، 6(12)،73ـ51.
صفایی حائری، ع. (1379). مسئولیت و سازندگی. قم: انتشارات هجرت.
عصاره، ع. (1382). کارکردهای فعلی آموزش و پرورش کشورمان در تربیت دینی. مجموعهمقالاتهمایشآسیبشناسیتربیت دینیدرآموزشوپرورش (جلد دوم)، تهران: محراب قلم.
لطفآبادی، ح. (1382). ساخت مقیاس سنجش هویت نوجوانان و جوانان ایرانی. پژوهش سازمان ملی جوانان.
محسنپور، ب. (1388). مبانی برنامهریزی آموزشی. تهران: سمت.
مشایخ، ف. (1387). دیدگاههای نو در برنامهریزی آموزشی. تهران : سمت.
Sanders, C. (2003). Application of Colizzi's method: Interpretation of an auditable decision trail by a novice researcher. Contempt Nurse, 14(3), 292-302.