احمدآبادی ارانی، ن.؛ محمدی، آ.؛ جلالوند، ط.؛ و رهنما، ا. (1395). نقد آرای ایمانوئل کانت و ملا احمد نراقی با تأکید بر تربیت اخلاقی. پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، 24 (30)، 31-54.
ارسطو (1364). اخلاق نیکو ماک. ترجمه رضا مشایخی. چ 1 تهران: کتابفروشی دهخدا.
باقری، خ. (1384). نگاهی دوباره به تربیت اسلامی. ج 2. چ 1. تهران: انتشارات مدرسه.
____ ، (1389الف). درآمدی بر فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران. ج 1. چ 2. تهران: انتشارات علمی ـ فرهنگی.
____ ، (1389ب). رویکردها و روشهای پژوهش در فلسفه تعلیم و تربیت. پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی، تهران.
____ ، (1392). نگاهی دوباره به تربیت اسلامی. ج 1. چ 32. تهران: مدرسه.
بیرونی کاشانی، ر. (1384). تبیین مبانی اخلاق تدریس؛ بر اساس فلسفه اخلاق اسلامی. پایاننامه کارشناسی ارشد. رشته تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت. دانشگاه تهران.
بیرونی کاشانی، ر.، و باقری، خ. (1387). مبانی و اصول اخلاق تدریس بر اساس فلسفه اخلاق اسلامی. روانشناسی و علوم تربیتی، 3 ( 38)، 135- 115.
شفیلد، ه. (1375). فلسفه آموزش و پرورش. ترجمه غلامعلی موحد. جلد 1. تهران: قطره.
شکوهی، غ. (1375). مبانی و اصول آموزش و پرورش. چ 8. مشهد: انتشارات آستان قدس رضوی.
طباطبائی، م. ح. (1363). المیزان. ترجمه محمدباقر موسوی همدانی.تهران: محمدی.
گوتک، جرالد. ال. (1394). مکاتب فلسفی و آراء تربیتی. ترجمه محمدجعفر پاکسرشت. تهران: سمت.
مدرسی، م. ر. (1371). فلسفه اخلاق؛ پژوهش در بنیانهای زبانی، فطری، تجربی، نظری و دینی اخلاق. جلد 1. تهران: سروش.
مطهری، م. (1366). فلسفه اخلاق. ج 1. تهران: صدرا.
Lickona, T. (1992). Education for character. New York: Bantam Books.
Ryan, K.(1988). Teacher education and moral education Journal of Teacher Education,Volume 39 Issue 5,pp,228–233.
Tucker, M. Elizabeth (1999). Teaching ethics: The moral development of educators. Journal of Mass media Ethics, vol. 14, 2,pp, 118-107.