هدف از این نوشتار، تبیین مبانی و آثار تربیت انسان منظم از منظر فلسفۀ تعلیم و تربیت قرآن بنیان می باشد. از لحاظ رویکرد تحقیق در زمره تحقیقات کیفی و قیاسی و از لحاظ روش، تحلیلی- استنباطی و از لحاظ شیوه گردآوری اطلاعات کتابخانه ای و فیش برداری است. خلاصه یافتههای تحقیق چنین است: مبانی فلسفی تربیت انسان منظم شاملِ مبانی عامِ خداشناختی( وجود ناظم و وحدت ناظم)، هستی شناختی(آفرینش منظم و مرحله مند جهان)، دین شناختی(تقدم نزول آیات مکی بر آیات مدنی، نظم درونی آیات، نظم در تشریع، تقدم ایمان بر عمل صالح) و مبنای خاصِ انسان شناختی( آفرینش منظم و مرحله مند انسان، نظم شناسی فطری)؛ آثار تربیت انسان منظم، شاملِ دو دسته آثار نظری( تقدم و تأخر در مراحل تفکر، دور اندیشی) و آثار عملی(برنامه ریزی، احترام به قانون و مقررات، وقت شناسی و غیره) می باشد. واژگان کلیدی: انسان منظم، فلسفۀ تعلیم و تربیت قرآن بنیان، مبانی، آثار.
رشیدی, شیرین. (1398). مبانی و آثار تربیت انسان منظم از منظر فلسفۀ تعلیم و تربیت قرآن بنیان. علوم تربیتی از دیدگاه اسلام, 7(13), 5-21. doi: 10.30497/edus.2020.74747
MLA
شیرین رشیدی. "مبانی و آثار تربیت انسان منظم از منظر فلسفۀ تعلیم و تربیت قرآن بنیان", علوم تربیتی از دیدگاه اسلام, 7, 13, 1398, 5-21. doi: 10.30497/edus.2020.74747
HARVARD
رشیدی, شیرین. (1398). 'مبانی و آثار تربیت انسان منظم از منظر فلسفۀ تعلیم و تربیت قرآن بنیان', علوم تربیتی از دیدگاه اسلام, 7(13), pp. 5-21. doi: 10.30497/edus.2020.74747
VANCOUVER
رشیدی, شیرین. مبانی و آثار تربیت انسان منظم از منظر فلسفۀ تعلیم و تربیت قرآن بنیان. علوم تربیتی از دیدگاه اسلام, 1398; 7(13): 5-21. doi: 10.30497/edus.2020.74747