ارسطو. (1385). نیکوماخوس (محمدحسن لطفی مترجم). تهران: طرح نو.
خزاعی، ز. (1394). معرفتشناسی فضیلت. تهران: سمت.
رحمانپور، م. (1386). درآمدی بر تعلیم و تربیت و مبانی آن از دیدگاه غزالی. دوفصلنامه تربیت اسلامی. 2(4)، 217ـ193.
علیا، م. (۱۳۹۱). فرهنگ توصیفی فلسفه اخلاق. تهران: هرمس.
فروم، ا. (1370). انسان براى خویشتن پژوهشی در روانشناسی اخلاق (اکبر تبریزی مترجم). تهران: بهجت.
گمپرتس، ت. (1376). متفکران یونانی (محمدحسن لطفی مترجم). ج 3. تهران: خوارزمی.
مایلى، ر. (1373). تحول و پدیدآیى شخصیت (محمود منصور مترجم). تهران: دانشگاه تهران.
مطهری، م. (1377). اخلاق جنسی. مجموعه آثار. ج 19. قم: صدرا.
مطهری، م. (1377). اسلام و نیازهای زمان. مجموعه آثار. ج 21. قم: صدرا.
مطهری، م. (1377).اصول فلسفه و روش رئالیسم. مجموعه آثار. ج 6. قم: صدرا.
مطهری، م. (1377). انسان در قرآن. مجموعه آثار. ج 2. قم: صدرا.
مطهری، م. (1377). انسان کامل. مجموعه آثار. ج 23. قم: صدرا.
مطهری، م. (1377).انسان و ایمان. مجموعه آثار. ج 2. قم: صدرا.
مطهری، م. (1377). بیست گفتار. مجموعه آثار. ج 23. قم: صدرا.
مطهری، م. (1377).تعلیم و تربیت در اسلام. مجموعه آثار. ج 22. قم: صدرا.
مطهری، م. (1377). جاذبه و دافعه حضرت علی (ع). مجموعه آثار. ج 16. قم: صدرا.
مطهری، م. (1377).جهاد. مجموعه آثار. ج 20. قم: صدرا.
مطهری، م. (1377). حکمت عملی. مجموعه آثار. ج 22. قم: صدرا.
مطهری، م. (1377).حکمتها و اندرزها. مجموعه آثار. ج 22. قم: صدرا.
مطهری، م. (1377).زندگی جاوید یا حیات اخروی. مجموعه آثار. قم: صدرا.
مطهری، م. (1377). فلسفه اخلاق. مجموعه آثار. ج 22. قم: صدرا.
مطهری، م. (1377). فلسفه تاریخ. مجموعه آثار. ج 15. قم: صدرا.
مطهری، م. (1377).مسئله شناخت. مجموعه آثار. ج 13. قم: صدرا.
مطهری، م. (1377).مقاله نهم. مجموعه آثار. ج 8. قم: صدرا.
مطهری، م. (1377).نبرد حق و باطل. ج 4. قم: صدرا.
مطهری، م. (1377). نقدی بر مارکسیسم. مجموعه آثار. ج 13. قم: صدرا.
مطهری، م. (1377).وحی و نبوت. مجموعه آثار. ج 2. قم: صدرا
موسوی اصل، م. و همکاران. (۱۳۹۵). روان شناسی اخلاق. قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
هاشمی، ف. (1389). تحلیلی بر تربیت اخلاقی از دیدگاه فارابی. دوفصلنامه معرفت اخلاقی، 2(4)، 114ـ95.
Battaly, H. (2016). Developing Virtue and Rehabilitating Vice:Worries about Self-Cultivation and Self-Reform. California State University Fullerton. In the Journal of Moral Education,45 (2), 207-222.