قرآن کریم (ناصر مکارم شیرازی مترجم).
نهجالبلاغه (محمد دشتی مترجم). (1392). قم: موعود اسلام.
آزاد، ح. (1396). تحلیل اخلاقی بغض دینی. پژوهشنامه اخلاق. 10 (38)، 26ـ7.
ابنشعبه حرانی، ح. (1404). تحف العقول عن آل الرسول (ص). جلد 1. قم: جامعه مدرسین.
ابنمنظور، م. (1414). لسان العرب. بیروت: دار صادر.
ایزوتسو، ت. (1394). مفاهیم اخلاقی ـ دینی در قرآن مجید. ترجمه فریدون بدرهای. تهران: فروزان روز.
ایمان، م. (1388). مبانی پارادایمی روشهای کمی و کیفی تحقیق در علوم اسلامی. قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
باقری، خ. و همکاران (1389). رویکردها و روشهای پژوهش در فلسفه تعلیم و تربیت. تهران: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
بندریگی، م. (1370). فرهنگ جدید عربی ـ فارسی. ترجمه منجد الطُلاب، ترجمه محمد بندریگی. تهران: انتشارات اسلامی.
تمیمی آمدی، ع. (1366). تصنیف غرر الحکم و درر الکلم. قم: انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی.
تهرانی، م. (1387). اخلاق الهی، آفات زبان. جلد چهارم. تهران: سازمان انتشارات پژوهشکده فرهنگ و اندیشه اسلامی.
تهرانی، م. (1395). اخلاق اللهی، مباحث قوه غضبیه. جلد ششم و جلد هفتم. تهران: سازمان انتشارات پژوهشکده فرهنگ و اندیشه اسلامی.
جبعی عاملی، ز (شهید ثانی). (1409). منیة المرید. قم: مکتب الاعلام الاسلامی.
جوادی آملی، ع. (1389). تفسیر تسنیم. جلد 1. قم: نشر اسراء.
حافظ شیرازی، م. (1388). دیوان حافظ. بر اساس نسخه قاسم غنی و محمد قزوینی. چ12. تهران: جیحون.
راغب اصفهانی، ح. (1416). المفردات الفاظ القرآن. بیروت: دارالقلم.
شیروانی شیری، ع. (1392). بررسی تطبیقی مبانی فلسفی تربیتی و شگردهای جلوهگری مقولههای اقتدار و آزادی در داستانهای فارسی و انگلیسی کودک. رساله دکتری فلسفه تعلیم و تربیت. دانشگاه اصفهان.
شیروانی شیری، ع.؛ شمشیری، ب.؛ نجفی. م. و نبویزاده، ر. (1392). تأملی در معنای حب در قرآن و دلالتهای تربیتی آن. مجله پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلام، 21 (18)، 134ـ113.
غزالی، م. (1384). کیمیای سعادت. بهاهتمام پروین قاسمی. تهران: پیمان.
فراهیدی، خ. (1409). العین. قم: مؤسسه نشر اسلامی.
کومبز، ج. آ. و دنیلز، ل. (1394). پژوهش فلسفی: تحلیل مفهومی. ترجمه خسرو باقری، در ادموند سی. شورت: روششناسی مطالعات برنامه درسی (محمود مهرمحمدی و همکاران مترجم). تهران: سمت.
لیثی واسطی، ع. (1376). عیون الحکم و المواعظ. جلد 1. قم: دارالحدیث.
مجلسی، م. (1403). بحارالانوار. بیروت: دار احیاء التراث العربی.
مطهری، م. (1380). انسان کامل. تهران و قم: انتشارات صدرا.
مهدوی کنی، م، (1387). نقطههای آغاز در اخلاق عملی. چاپ نوزدهم. تهران: نشر فرهنگ اسلامی.
نراقی، م.ا. (1385). معراج السعاده. قم: انتشارات بوکتاب.
نراقی، م.م. (1391). جامع السعادات (کریم فیضی مترجم). جلد اول. قم: انتشارات قائم آل محمد.
نقیبزاده، م. (1385). نگاهی به فلسفه آموزش و پرورش. چاپ پانزدهم. تهران: طهوری.
نکونام، ج. (1386). روش تحقیق با تأکید بر علوم اسلامی. قم: انتشارات دانشگاه.
ورثینگتون،
ا. (1383). کینهتوزى، گذشت، دین و سلامتى (
مجتبی حیدری مترجم). نشریه نقد و نظر. 9(34ـ33) ، 292ـ248.
Eisner, W. Elliot (1994). the Educational Imagination. New York: McMillan. College Publishing Company.
Danish, H.B. (2006). Toward an integrative theory of peace education. Journal of peace education, 3, 55-78.