اکبری، ا.؛ جاویدی کلاته جعفرآبادی، ط.؛ شعبانی ورکی، ب. و تقوی، م. (1391). فلسفه برای کودکان، مضامین فلسفی در داستانهای متون کلاسیک ادب فارسی. تفکر و کودک. 2(5)، 25–1.
حمیدی، ع. (1392). بررسی چگونگی استفاده از داستانهای شاهنامه در برنامه درسی فلسفه برای کودکان. پایاننامه کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه خوارزمی.
رمضانی، م. (1389). بررسی برنامه درسی فلسفه برای کودکان درراستای توجه به ابعاد مختلف ذهنیت فلسفی. تفکر و کودک. 1(2)، 35-21.
صادقی هاشمآبادی، م. و علوی، م. (1393). فلسفه برای کودکان. اسلام و پژوهشهای تربیتی. 5(11)، 78-59.
فرزانفر، ج. (1389). بررسی فلسفه دوران کودکی و نقش قصه و داستان در رشد و پرورش روحیه فلسفی در کودکان. رساله دکتری فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه تربیت معلم تهران.
کارل، هاوی. و گامز، دیوید. (1389). فلسفه بهمثابه روش. ترجمه سید محمد علوی و همکاران. تهران: انتشارات پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
کشانی، م.؛ رستمینسب، ع. و اخلاقی، م. (1397). مؤلفهها و شاخصههای «تذکار تفکر به کودکان» برمبنای آیات قرآن؛ کوششی برای بومیسازی فلسفه برای کودکان. تربیت اسلامی. 15 (26)، 155-181.
ماهروزاده، ط. و تجری، ا. (1394). بررسی تأثیر داستانهای گلستان سعدی بر پرورش قضاوت اخلاقی نوجوانان با استفاده از روش آموزش فلسفه به کودکان. فلسفه و کودک. 2(5)، 26-5.
مرادی، ح.؛ موسیوند، س. و نظامالاسلامی، ف. (1394). تبیین حوزهها و مفاهیم فلسفه اسلامی در داستانی برای کودکان. فلسفه و کودک. 6(10)، 94-81.
مطهری، م. (1339). داستان راستان. ج 1. قم: انتشارات صدرا.
مطهری، م. (1343). داستان راستان. ج 2. قم: انتشارات صدرا.
مطهری، م. (1376). تعلیموتربیتدر اسلام. تهران: صدرا.
نقیبزاده، م. (1397). نگاهی به فلسفه آموزش و پرورش. تهران: انتشارات طهوری.
یوسفی، ع. (1395). اصول بازنویسی داستانهای متون کهن فارسی بهمنظور استفاده در برنامه فلسفه و کودک. فلسفه و کودک. 14، 28-17.
Elos, N. & Kyngash, A. (2008). The qualitative content analysis process. Journal of Advanced Nursing. 62 (1), 107–115.
Finocchiaro, M. (1993). Philosophy as critical thinking.In: M. Lipman (ed.), Thinking Children and Education, U.S.A: Kendall/ Hunt Publishing Company.
Lipman, M. (1991). Thinking in education. Cambridge: Cambridge University Press.
Murris, K. (2000). Can children do philosophy?. Philosophy of Education. 34 (2), 78-101.
Wilkinson, D. & Brimingham, P. (2003). Using Research Instrument: A Guide for Researchers. London: Routeledge.