بازرگان، عباس (1383). ارزشیابی آموزشی. تهران: سمت.
پازارگادی، مهرنوش (1393). پیشرفتهای بینالمللی درخصوص ارزیابی کیفیت در آموزش عالی. مجلۀ رهیافت، 2(3)، 131-154.
سراجزاده، سید حسین (1377). نگرشها و رفتارهای دینی نوجوانان و دلالتهای آن بر نظریۀ سکولارشدن. مجلۀ نمایۀ پژوهش، 1(7 و 8)، 105-118.
سرمد، زهره؛ بازرگان، عباس؛ و حجازی، الهه (1385). روشهای تحقیق در علوم تربیتی (چاپ 13). تهران: آگاه.
سعیدی رضوانی، محمود (1389). بررسی وضع مطلوب و موجود تربیت دینی و اخلاقی دانشآموزان و تبیین آن با توجه به عوامل دروندادی و فرایندی. کمیتۀ مؤلفههای اصلی آموزشوپرورش، طرح تدوین سند ملی آموزشوپرورش.
شجاعی زند،
علیرضا (1384).
مدلی برای سنجش دینداری در ایران.
مجلۀ جامعهشناسی ایران، 6(1)، 34-66.
شریفی، حسنپاشا؛ و شریفی، نسترن (1383). روشهای تحقیق در علوم رفتاری (چاپ 3). تهران: سخن.
شورای عالی آموزشوپرورش (آذر 1390). سند تحول بنیادین آموزشوپرورش. سند مشهد مقدس.
شورای عالی آموزشوپرورش (اسفند 1391). برنامۀ درسی ملی: وزارت آموزشوپرورش ج.ا.ا.
شورای عالی انقلاب فرهنگی (آذر 1390). مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیموتربیت رسمی و عمومی ج.ا.ا. شورای عالی آموزشوپرورش.
طالبی، ابوتراب (۱۳۸۰). بررسی تعارض بین ارزشهای اخلاقی و مذهبی، و کنشهای اجتماعی. (رسالۀ دکتری). دانشگاه تربیت مدرس.
علیاحمدی، امید (1385). فراتحلیل و گونهشناسی ناهنجاریهای اخلاقی- اجتماعی دانشآموزان در آموزشوپرورش ایران.
مجلۀ جامعهشناسی دانشگاه آزاد آشتیان، 6.
قاسمی، نرجس؛ و سلسبیلی، نادر (1384). عوامل مؤثر بر شکست تحصیلی: نگاهی دوباره به عوامل درونی و بیرونی.
فصلنامۀ تعلیموتربیت (آموزشوپرورش)، 83.
کرسول، جان؛ و پلانوکلارک، ویکی (1390). روشهای پژوهش ترکیبی (علیرضا کیامنش و جاوید سرایی، مترجمان). تهران: آییژ (نشر اثر اصلی: 1945).
کریمی، عبدالعظیم (۱۳۸۰). سازههای تربیت و دموکراسی: عقلانیت، مدنیت، معنویت. تهران: پژوهشکدۀ تعلیموتربیت.
گال، مردیت؛ بورگ، والتر؛ و گال، جویس (1393). روشهای تحقیق کمّی و کیفی در علوم تربیتی و روانشناسی (جلد 2)، بهاهتمام احمدرضا نصر و دیگران. تهران: سمت (نشر اثر اصلی: 2005).
مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیموتربیت رسمی و عمومی ج.ا.ا. (آذر1390). شورای عالی انقلاب فرهنگی.
مطهری، مرتضی (1362). آشنایی با عـلوم اسـلامی، قـم: دفتر انتشارات اسـلامی.
معاونت برنامهریزی و توسعۀ مدیریت وزارت آموزشوپرورش (1388). آمار آموزشوپرورش (سال تحصیلی 88-1387). دفتر آمار، برنامهریزی و بودجه.
مهدوی، مهدی (1383). بررسی وضعیت دینداری کاربران اینترنت. (پایاننامۀ کارشناسی ارشد). دانشگاه تهران.
نجفی، حسن؛ وفایی، رضا؛ و ملکی، حسن (1394). تبیین ابعاد و مؤلفههای رشد معنوی انسان و تحلیل آن در سند تحول بنیادین آموزشوپرورش. فصلنامۀ مسائل کاربردی تعلیموتربیت اسلامی، 1(1)، 133-156.
نگرشی بر تحولات نظام آموزش متوسطه در پنج کشور جهان (مرجان مرندی، مترجم). تهران: تربیت.
Proxscal Version 1.0, by Data Theory Scaling System Group (DTSS( Faculty of Social and Behavioral Sciences Leiden University, The Netherlands.