ابن ابی الحدید، عبدالحمید بن هبةالله (1404ق). شرح نهج البلاغه. قم: مکتبة آیتالله المرعشی النجفی.
ارغیانی، مصطفی (1399). مؤلفه های مؤثر بر ارتقای حس جمعی در فضاهای آموزشی دبیرستان. نشریۀ علمی فناوری آموزش، 15(1)، 154-164.
استراس، آنسلم؛ و کوربین، جولیت (1390). اصول روش تحقیقی کیفی: نظریۀ مبنایی رویهها و روشها (بیوک محمدی، مترجم). تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
اسماعیلی مبارکه، محمد (1391). روش تدریس و کلاسداری تبلیغی. قم: مرکز مدیریت حوزههای علمیه.
اعتصامی، محمدمهدی؛ و راصد، سعید (1390). مبانی و روش تدریس تعلیموتربیت دینی در دورۀ ابتدایی. تهران: شرکت چاپ و نشر کتابهای درسی ایران.
باقری، خسرو (1389). نگاهی دوباره به تربیت اسلامی (جلد 1). تهران: مدرسه.
بهروز، سید محمد؛ و ضرغامی، اسماعیل (1396). جایگاه طبیعت و فضاهای باز در یادگیری کودکان برمبنای مطالعهای زیستگرایانه. پژوهشنامۀ مبانی تعلیموتربیت، 7(2)، 37-58.
بهشتی، سعید؛ و شکرینیا، محمدعلی (1390). ﺟﺎﯾﮕﺎه ﻃﺒﯿﻌﺖ در ﺗﺮﺑﯿﺖ اﻧﺴﺎن ازدﯾﺪﮔﺎه ﻗﺮآن ﮐﺮیم. پژوهش در مسائل تعلیموتربیت اسلامی، 19(12)، 9-38.
حسین پور صباغ، داوود؛ شرفی، محمدرضا؛ علم الهدی، جمیله؛ و سوزنچی، حسین (1398). بازشناسی مفهوم موقعیت در رویکردهای تربیت ارزشی معاصر. مجلۀ علوم تربیتی دانشگاه شهید چمران اهواز، 6(2)، 1-26.
دانشمند، مرتضی (1390). امیران کوچک: روشهای انتقال آموزه های اعتقادی. قم: عمو علوی.
سیف، علیاکبر (1378). روانشناسی پرورشی. تهران: آگاه.
شکوهی، غلامحسین (1369). مبانی و اصول آموزشوپرورش. مشهد: آستان قدس رضوی.
صفایی موحد، سعید؛ و محبت، هدیه (1391). جامعهشناسی آموزشوپرورش. تهران: آییژ.
عباسنژاد، محسن (1384). قرآن و روانشناسی. مشهد: بنیاد پژوهشهاى قرآنى حوزه و دانشگاه.
فاضلی، نعمتالله (1390). آموزش مردمنگاری. تهران: علم.
قاسم پور خوشرودی، عرفانه؛ تلخابی، محمود؛ دهقانی، مرضیه؛ و صالحی، کیوان (1398). تبیین مؤلفههای برنامۀ درسی تربیت معلم برمبنای نظریۀ شناخت موقعیتی. تازه های علوم شناختی، 21(4)، 58-78.
قرائتی، محسن (1387). تفسیر نور (جلد 2). تهران: مرکز فرهنگی درسهایی از قرآن.
گال، مردیت؛ بورگ، والتر؛ و وگال، جویس (1394). روشهای تحقیق کمّی و کیفی در علوم تربیتی و روانشناسی (احمدرضا نصر و همکاران، مترجمان). تهران: سمت و دانشگاه شهید بهشتی.
محمدی، علی؛ و محمدی، جمشید (1392). ادراک دانشجویان از محیط یادگیری و آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان. توسعۀ آموزش در علوم پزشکی، 6(11)، 50-60.
مطهرى، مرتضى (1377). مجموعۀ آثار شهید مطهری (نبرد حق و باطل، فطرت، توحید) (جلد 4). قم: صدرا.
ملکی، حسن (1374). صلاحیتهای حرفۀ معلمی: اجرای برنامۀ درسی: آموزش. رشد معلم، (112)، 10-12.
موسی پور، نعمتالله (1397). مبانی برنامهریزی درسی آموزش ابتدایی. قم: اشک یاس.
Brown, J. S.; Collins, A.; and Duguid, P. (1989). Situated Cognition and the Culture of Learning. Educational Researcher, 18(1), 32-42.
Che Ahmad, C. N.; Osman, K.; and Halim, L. (2013). Physical and Psychosocial Aspects of the Learning Environment in the Science Laboratory and Their Relationship to Teacher Satisfaction. Learning Environ Research, 16, 367-385.
Greeno, J. G. (2014). Distributed Cognition (Phillips, D. C. Ed.). Encyclopedia of Educational Theory and Philosophy, 1, 239-241.
Kumpulainen, K.; and Renshaw, P. (2007). Cultures of Learning. International Journal of Educational Research, 46, 109-115.
Lave, J.; and Wenger, E. (1991). Situated Learning: Legitimate Peripheral Participation. Cambridge: Cambridge University Press.
Milner, H. Richard (2010). Culture, Curriculum and Identity in Education. USA: Palgrave Macmillan.