قران کریم (1388) (ناصر مکارم شیرازی، مترجم). مشهد: آستان قدس رضوی.
نهج البلاغه (1388) (محمد دشتی، مترجم). قم: نسیم حیات.
پیترسون، ک.؛ و سلیگمن، م. (1391). فضایل و توانمندیهای شخصیت (کوروش نامداری، مترجم). اصفهان: جنگل.
حسینی، ابوالقاسم (1363). بررسی مقدماتی اصول روانشناسی اسلامی (جلد 1) (چاپ 1). مشهد: آستان قدس رضوی.
سلیگمن، مارتین (1388). روانشناسی مثبتنگر درخدمت خشنودی پایدار (مصطفی تبریزی و دیگران، مترجمان). تهـران: نشر دانژه.
صدری دمیرچی، اسماعیل؛ محمدی، نسیم؛ فیاضی، مینا؛ و افسر، ابراهیم (1396). بررسی رابطۀ بهزیستی روانشناختی با جهتگیری مذهبی و بخشش در دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی. مجلۀ پژوهش در دین و سلامت، 3(2)، 20-30.
طباطبایی، سید محمدحسین (1361). قرآن در اسلام. قم: اسلامی.
فتحی مظفری، رسول؛ و علیزاده، گلاویژ (1395). بررسی مؤلفه های بهزیستی روانشناختی ریف در نهج البلاغه. فصلنامۀ پژوهشهای نهج البلاغه، 4(14)، 55-72.
قانعالحسینی، نجمه (1393). جایگاه و نقش علم روانشناسی در قرآن. (پایاننامۀ کارشناسی ارشد). دانشکدۀ تفسیر و معارف قرآن کریم قم، دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، قم، ایران.
کاویانی، محمد (1396). روانشناسی در قرآن: مفاهیم و آموزهها (چاپ 10). قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
مکارم شیرازی، ناصر (1367). تفسیر نمونه (چاپ 1). تهران: دار الکتب الإسلامیة.
میرزایی، سمیرا؛ نجارپوریان، سمانه؛ نعیمی، ابراهیم؛ و سماوی، سید عبدالوهاب (1397). تدوین الگوی بهزیستی روانشناختی مبتنیبر رهیافت های نهج البلاغه. فصلنامۀ فرهنگ مشاوره و رواندرمانی، 9(34/2)، 1-26.
یداللهپور، بهروز؛ و فاضلی کبریا، مهناز (1391). روانشناسی شخصیت سالم ازمنظر قرآن. دوفصلنامۀ قرآن و علم، 6(10)، 2.
Attride-Stirling, J. (2001). Thematic Networks: An Analytic Tool for Qualitative Research. Qualitative Research, 1(3), 385-405.
Boyatzis, R. E. (1998). Transforming Qualitative Information: Thematic Analysis and Code Development. Sage.
Wynd, C. A.; Schmidt, B.; and Atkins Schaefer, M. (2003). Two Quantitative Approaches for Estimating Content Validity. Western Journal of Nursing Research, 25(5), 508-518.