ایراننژاد، پریسا؛ و منعمی، فاطمه (1396). نیازسنجی برنامۀ آموزشی براساس سبک زندگی اسلامی- ایرانی مقطع متوسطه. فصلنامۀ علمی تربیت اسلامی، 12(25)، 55-70.
تمیمی، عبدالواحد بن محمد (1383). گزیدۀ غرر الحکم و درر الکلم (نسخۀ آنلاین). قم: سازمان چاپ و نشر دارالحدیث.
جوادی آملی، عبدالله (1391). مفاتیح الحیاة. قم: مرکز نشر اسراء.
حیدرپور، حسن؛ صادقزادۀ قمصری، علیرضا؛ و سجادی، سید مهدی (1397). تحلیل تطبیقی راهنمای برنامۀ درسی دین و زندگی دورۀ متوسطۀ دوم با مؤلفههای سبک زندگی اسلامی- ایرانی. مسائل کاربردی تعلیموتربیت اسلامی، ۳(۴)، 35-66.
دشتی، محمد (1380). الگوهای رفتاری امام علی (ع) (جلد 1 تا 15). تهران: سازمان تحقیقات خودکفایی نیروی مقاومت بسیج. نسخۀ آنلاین قابل دسترسی در: http://ketaab.iec-md.org.
شاکری، جلال؛ پرویزی فرد، علیاکبر؛ صادقی، خیرالله؛ و مرادی، رضا. (1385). ویژگیهای شخصیتی، استرس، شیوههای مقابله و نگرشهای مذهبی در افراد اقدامکننده به خودکشی. نشریۀ روانپژشکی و روانشناسی بالینی ایران، 46، 244-250.
شفیعپور مطلق، فرهاد؛ و تدین، مریم (1392). بررسی ابعاد پداگوژیکی اسلامیکردن برنامههای درسی دانشگاهی درحوزۀ علوم انسانی. مجلۀ دانش و پژوهش در علوم تربیتی، 2(37)، 33-45.
طغیانی، مجتبی؛ کجباف، محمدباقر؛ و بهرامپور، مهدی (1392). رابطۀ سبک زندگی اسلامی با نگرشهای ناکارآمد در دانشجویان. دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی، 14(4)، 35-43.
عنانپور خیرآبادی، مجید (1391). بررسی مبانی و شاخصهای سبک زندگی اسلامی در قرآن کریم. دوفصلنامۀ اسلام و علوم اجتماعی، 4(8)، 93-112.
قمری، محمد (1389). بررسی رابطة دینداری و میزان شادمانی دربین دانشجویان بهتفکیک جنسیت و وضیعت تأهل. روانشناسی و دین، 3(3)، 75-91.
کاویانی، محمد (1390). کمّیسازی و سنجش سبک زندگی اسلامی. نشریۀ روانشناسی و دین، 4(2)، 27-44.
کجباف، محمدباقر؛ سجادیان، پریناز؛ کاویانی، محمد؛ و انوری، حسن (1390). رابطۀ سبک زندگی اسلامی با شادکامی در رضایت از زندگی دانشجویان شهر اصفهان. نشریۀ روانشناسی و دین، 4(4)، 61-74.
کلانتری، ابراهیم؛ کلانتری، اسماعیل؛ و محمودی، فاطمه (1392). شناسایی شاخصهای سبک زندگی اسلامی درحوزۀ کسبوکار ازدیدگاه برخی از آیات و روایات. فصلنامۀ علمی- پژوهشی پژوهشنامۀ اخلاق، 6(22)، 33-58.
محمدی ریشهری، محمد؛ و جمعی از پژوهشگران (1390). دانشنامۀ قرآن و حدیث (جلد 1 تا 11). (حمیدرضا شیخی، مترجم). قم: دارالحدیث. نسخۀ آنلاین قابل دسترسی در: www.hadith.net.
مذبوحی، سعید (1395). طراحی الگوی برنامۀ درسی دورۀ ابتدایی آموزشوپرورش براساس مؤلفهها و مختصات سبک زندگی اسلامی- ایرانی. دهمین کنگرۀ پیشگامان پیشرفت، دانشگاه علامه طباطبایی.
مردانی نوکنده، محمدحسین (1392). سبک زندگی اسلامی درپرتو فرهنگ سادهزیستی. فصلنامۀ مهندسی فرهنگی، 8(78)، 52-73.
مصباح یزدی، محمدتقی (1392). شناخت سبک زندگی اسلامی: ضرورتها و کاستیها. ماهنامۀ پاسدار اسلام، 32(378-377)، 10-12.
مظاهری، حسن؛ موسیپور، نعمتالله؛ ناطقی، فائزه؛ و سیفی، محمد (1395). بررسی سبک زندگی اسلامی در برنامۀ درسی دورۀ ابتدایی ازمنظر اسناد تحول بنیادین آموزشوپرورش. نوآوریهای آموزشی، 15(3)، 7-36.
موسوی گیلانی، سید رضی (1392). چیستی و چرایی سبک زندگی و نسبت آن با دین و مهدویت. فصلنامۀ علمی- پژوهشی مشرق موعود، 7(25)، 123-138.
نجفی، حسن؛ رهنما، اکبر؛ و فرمهینی فراهانی، محسن (1392). بررسی راهکارهای کاربردیسازی سبک زندگی اسلامی در نهاد خانواده (برگرفته از احادیث). فصلنامۀ پژوهشنامۀ تربیت تبلیغی، 1(1)، 143-167.
وزارت آموزشوپرورش (1390). سند تحول بنیادین آموزشوپرورش. قابل دسترسی در: www.medu.ir.
هادوی، اصغر (1391). آغاز سبک زندگی اسلامی از خراسان شمالی. ماهنامۀ پاسدار اسلام، 31(372)، 42-43.
Al-Attas, S. M. N. (1984). The Concept of Education in Islam. Kuala Lumpur: IIIT.
Amin, R. M.; Yusof, S. A.; and Haneef, M. A. (2012). The Effectiveness of an Integrated Curriculum: The Case of the International Islamic University Malaysia. In: Proceedings of the 8th International Conference on Islamic Economics and Finance, Center for Islamic Economics and Finance, Qatar Faculty of Islamic Studies, Qatar Foundation, 1-20.
Ashraf, S. A. (1985). New Horizons in Muslim Education. Cambridge: The Islamic Academy.
Hashim, R. (1999). Islamization of the Curriculum. American Journal of Islamic Social Sciences, 16, 27-44.
Kelly, S. A.; Melnyk, B. M.; and Jacobson, L. D. (2011). Correlates among Healthy Lifestyle, Cognitive Beliefs, Healthy Lifestyle Choices, Social Support and Healthy Behaviors in Adolescents: Implications for Behavioral Change Strategies and Future Research. Journal of Pediatric Health Care, 25(4), 216-223.
Langgulung, H. (2004). Education, Islam and Muslim in the 21st Century: Image and Reality. Paper Presented at: International Conference on Muslim Education in the 21st Century PWTC, Kuala Lumpur (4-6 August New Straits Times 22/Jan/ 2003.(
Lima, C.; and Putnam, P. F. (2010). Religion, Social Networks, and Life Satisfaction. American Sociological Review, 75(6), 914-933.
Lin, L.; and Reid, K. (2009). The Relationship between Media Exposure and Anti-Fat Attitudes: The Role of Dysfunctional Appearance Beliefs. Journal of Body Image, 6, 52-55.
Maltby, J.; and Day, L. (2001). Spiritual Involvement and Beliefs: The Relationship between Spirituality and Eysenck's Personality Dimensions. Journal of Personality and Individual Differences, 30, 187-192.
Masduki, M.; Khotimah, R. P.; and Sutarni, S. (2014). Islamic Values in Mathematics Learning. Proceeding of International Conference on Research, Implementation and Education of Mathematics and Sciences 2014, Yogyakarta State University.
Melnyk, B. M. et al. (2006). Mental Health Correlates of Healthy Lifestyle Attitudes, Beliefs, Choices and Behaviors in Overweight Adolescents. Journal of Pediatric Health Care, 20, 401-406.
Narongraksakhet, I. (1995). Towards an Integrated Curriculum in Islamic Private Schools in Southern Thailand: A Study on the Relationship between Traditional and Modern Subjects (M.ed Thesis), IIUM41.
Saunders, M.; Lewis, P.; and Thornhill, A. (2009). Research Methods for Business Students. Pearson Education.
Yaacob, S. H.; and Embong, M. R. (2008). The Concept of an Integrated Islamic Curriculum and It's Implications for Contemporary Islamic Schools. International Conference in Islamic Republic of Iran on 20-22 Feb2008 Which Organized by OIC, ISESCO and The Ministry Education of Islamic Republic Iran.
You, S.; Merrit, R. D.; and Conner, K. R. (2009). Do Gender Differences in the Role of Dysfunctional Attitudes in Depressive Symptoms Depend on Depression History? Journal of Personality and Individual Differences, 46, 218-223.