اردستانی، محمدعلی (1388). علامه طباطبایی. قم: مؤسسۀ آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره).
باقری، خسرو (1385). نگاهی دوباره به تربیت اسلامی. تهران: مؤسسۀ فرهنگی مدرسۀ برهان.
باقری، خسرو (1387). درآمدی بر فلسفۀ تعلیموتربیت جمهوری اسلامی ایران. تهران: علمی و فرهنگی.
پورحسن، قاسم (1392). اعتباریات اجتماعی و نتایج معرفتی آن. حکمت و فلسفه، 9(36)، 47-70.
جوادی، محسن (1375). مسئلۀ باید و هست. قم: دفتر تبلیغات اسلامی.
حسنی، محمد (1383الف). بررسی دیدگاه ارزششناسی علامه طباطبایی و دلالتهای آن در تربیت اخلاقی. روانشناسی و علوم تربیتی، 34(2)، 199-224.
حسنی،
محمد (1393).
تربیت اخلاقی بربنیاد نظریۀ ارزششناسی علامه طباطبایی. دلیجان: بهریار.
رضایی، ایرج (1393). نقش رفتارهای غیرکلامی در ارتباطات انسانی ازمنظر آیات و روایات. بصیرت و تربیت اسلامی، 11(31)، 47-72.
رهنمایی، سید احمد (1385). درآمدی بر مبانی ارزشها. قم: مؤسسۀ آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره).
رهنمایی، سید احمد (1390). کتب تربیتی علامه طباطبایی. قم: مؤسسۀ آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره).
طباطبایی، سید محمدحسین (1362). اصول فلسفه و روش رئالیسم (جلد 1 و 2). تهران: صدرا.
طباطبایی، سید محمدحسین (1364). تفسیر المیزان (سید محمدباقر موسوی همدانی، مترجم) (جلد 2، 10 و 20). قم: دفتر انتشارات اسلامی.
طباطبایی، سید محمدحسین (1374). نهایة الحکمة (علی شیروانی، مترجم). قم: دفتر تبلیغات اسلامی حوزۀ علمیۀ قم.
محسنیان راد، مهدی (1375). انقلاب، مطبوعات و ارزشها. تهران: سازمان مدارک فرهنگی انقلاب اسلامی.
مصباح یزدی، محمدتقی (1384). آموزش فلسفه. قم: مرکز انتشارات مؤسسۀ آموزشی و پرورشی امام خمینی.
ندایی، هاشم (1373). بررسی فلسفۀ ایدئالیسم (برکلی، باتلر) و رئالیسم در فلسفۀ اسلامی (علامه طباطبایی، استاد مطهری) و رابطۀ این دو مکتب با مسائل تربیتی. (رسالۀ دکتری). مصباح، 15.
وارنوک. ج. (1368). فلسفۀ اخلاق در قرن حاضر (صادق لاریجانی، مترجم و تعلیقهنویس). بیجا: مرکز ترجمه و نشر کتاب.
Alvarez, Carmen (2014). Dialogue in Classroom: The Ideal Method for Values Education in Multicultural Contexts. Social and Behavieral Science, 132, 336-342.
Balaji Iyer, Ranjani (2013). Value-Based Education: Professional Development Vital towards Effective Integration. IOSR Journal of Research and Method in Education, 17-20.
Keskin, Yusuf (2013). Phenomenological Study of Social Studies Teachers and Values Education in Turkey. Social and Behavieral Science, 116, 4526-4531.
Shoba, Sandarsan; and Nandakumar, Kala (2014). Value Education towards Empowerment of Youth: A Holestic Approch. Social and Behavieral Science, 172, 192-199.