ابراهیمی هرستانی، اصغر (1399). طراحی الگوی برنامۀ درسی تربیت انقلابی دانشآموزان جهت تربیت مدیران جهادیِ تمدنساز. دومین همایش بینالمللی گام دوم انقلاب، 2، 1-31.
استیری، زهرا (1395). راهبردها و راهکارهای تربیت نیروی انقلابی ازمنظر مقام معظم رهبری- مُدَّ ظِلُّهُ العالی. (پایاننامۀ کارشناسی ارشد). دانشگاه بینالمللی امام رضا7، خراسان رضوی، ایران.
امام خمینی، روحالله (1389). صحیفۀ نور. تهران: مؤسسۀ تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره).
ایمان، محمدتقی؛ و نوشادی، محمودرضا (١٣٩٠). تحلیل محتوای کیفی. عیار پژوهش در علوم انسانی، ٣(٢)، 15-44.
پاکمهر، حمید؛ امین خندقی، مقصود؛ سعیدی رضوانی، محمود؛ و قندیلی، سید جواد (1395). بررسی و تحلیل محتوای کتب درسی دورۀ ابتدایی ازحیث توجه به آموزههای انقلاب اسلامی ایران، مبتنیبر نظرات شهید مطهری در کتاب پیرامون انقلاب اسلامی. دوفصلنامۀ علمی- پژوهشی پاسداری فرهنگی انقلاب، 6(14)، 196-197.
پروانه، فرهاد؛ ابراهیمزاده، عیسی؛ و نظری، داریوش (1395). بررسی میزان توجه به مؤلفههای هویت انقلابی در کتابهای درسی تاریخ دورۀ تحصیلی متوسطه از سال 1375 تا 1388. مطالعات انقلاب اسلامی، 13(44)، 29-42.
تنهایی، لیلا؛ گودرزی، اکرم؛ و وجدانی، فاطمه (1402). چالشها و موانع کارکردهای فرهنگی- تربیتی مدارس براساس تجارب زیستۀ مدیران مدارس در چهار دهه بعداز انقلاب اسلامی ایران. فصلنامۀ علوم تربیتی ازدیدگاه اسلام، 11(20)، 65-97.
جوادی ارجمند، محمدجعفر؛ و حقگو، جواد (1390). عـدالت جهـانی در اندیشـۀ امـام خمینـی (ره) و نظریۀ انتقادی روابط بینالملل. فصلنامۀ مطالعات انقلاب اسلامی، 8(26)، 93-118.
حسینپور، داود (1392). بررسی فلسفی مؤلفههای اصلی انقلاب اسلامی بهمثابۀ ظرفیتهایی برای تحول در نظام آموزشوپرورش. پژوهشنامۀ مبانی تعلیموتربیت، 3(2)، 173-194.
حسینی الخامنهای، سید علی)مقام معظم رهبری) (1394، 1395 و 1397). بیانات. قابل دسترسی در: http://www.leader.ir.
دبیرخانۀ شورای عالی آموزشوپرورش (1390). مبانی نظری سند تحول بنیادین در نظام تعلیموتربیت رسمی عمومی جمهوری اسلامی ایران. تهران.
رکابیان، رشید؛ و علیپور گرجی، محمود (1398). انقلابیگری، انقلابیبودن و انقلابیماندن در اندیشۀ سیاسی مقام معظم رهبری. مطالعات انقلاب اسلامی، 16(۵۷)، 95-110.
شعارینژاد، علیاکبر (1400). فلسفۀ آموزشوپرورش. تهران: امیرکبیر.
صالحی عمران، ابراهیم؛ ایزدی، صمد؛ و رضایی، فرزانه (1388). تحلیل محتوای کتابهای درسی دورۀ ابتدایی برمبنای مؤلفههای آموزش جهانی. فصلنامۀ مطالعات برنامۀ درسی، 4(14)، 141-177.
فرهادی، نوازالله؛ و گرامی طیبی، زهرا (1400). تحلیل محتوای کتابهای فارسی متوسطۀ اول برپایۀ ساحتهای ششگانۀ تربیت در سند تحول بنیادین. دوفصلنامۀ علوم تربیتی ازدیدگاه اسلام، 9(16)، 205-228.
فقیهی، علینقی (1400). تربیت جامعۀ انقلابی و نقش آن در تمدنسازی نوین اسلامی. فصلنامۀ علمی مطالعات قرآن و علوم، 5(10)، 7-37.
قادرزاده، امید (1393). آموزشوپرورش و هویت دینی و ملی: مطالعۀ پیمایشیِ مقطع متوسطۀ شهر بانه. فصلنامۀ مطالعات ملی، 15(6)، 81-106.
محمودی، سیروس (1397). تحلیل محتوای کتابهای درسی دورۀ ابتدایی و متوسطۀ اول ازنظر توجه به مؤلفههای هویت انقلابی. فصلنامۀ انقلاب اسلامی، 8(26)، 29-46.
مصباح یزدی، محمدتقی (1395). انقلاب اسلامی و ریشههای آن. قم: مؤسسۀ آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره).
مطهری، مرتضی (1392). مجموعۀ آثار استاد شهید مطهری. تهران: صدرا.
معین، محمد (1388). فرهنگ فارسی. تهران: امیرکبیر.
موسوی، سید نقی (1397). تربیت انقلابی: چیستی، چرایی، چگونگی. تهران: زمزم هدایت.
نقیبزاده، میرعبدالحسین (1375). نگاهی به فلسفۀ آموزشوپرورش. تهران: کتابخانۀ طهوری.
نیکلس، ادری؛ و نیکلس، هاوارد (1381). راهنمای عملی برنامهریزی درسی (داریوش دهقان، مترجم). تهران: قدیانی.
Dator, J. A. (2002). Advancing Futures: Futures Studies in Higher Education. Greenwood Publishing Group, 17(5), 405-426. Doi: 10. 1108/FS-03-2015-0017. U8.
Neumann, S. (1949). The International Civil War. World PoliticI, 1(3), 333-350.