ابراهیمزاده، سودابه؛ قدمی، محسن؛ و قیومی، عباسعلی (1399). مفاهیم مؤثر بر توسعۀ فرهنگی با تمرکز بر ایجاد طبقۀ خلّاق در کودکان و نوجوانان ازدیدگاه اساتید دانشگاهی و مدیران آموزشی در نیمسال اول آموزشی 1398-1399 (مطالعۀ موردی: وزارت آموزشوپرورش). فصلنامۀ مطالعات فرهنگ- ارتباطات، 14(40)، 73-100.
ادیبمنش، مرزبان (1399). تحلیل مبانی فلسفی مؤلفههای برنامۀ درسی معنوی در دورۀ ابتدایی و متوسطه. دوفصلنامۀ علمی علوم تربیتی ازدیدگاه اسلام، 8(9)، 211-191.
امینی، محمدتقی؛ پرهیزگار، محمدمهدی؛ رضوانی، مهران؛ و فرجام، سعید (1394). طراحی مدل مفهومی کارآفرینیِ ارزشآفرین (موج چهارم). فصلنامۀ تحقیقات بازاریابی نوین علمی- پژوهشی: ویژهنامۀ چهارمین همایش ملی مدیریت و کارآفرینی.
حسینی، سیده زهرا؛ و ماهروزاده، طاهره (1400). روش نهادینهسازی ارزشهای دینی در بُعد گرایشی و عاطفی. نشریۀ پژوهش در علوم رفتاری و تربیتی با رویکرد اسلامی، 1(1)، 87-109.
حقپرست لاتی، طیبه؛ نادری، عزتالله؛ و سیف نراقی، مریم (1397). الگوی برنامۀ درسی معنوی در درس مطالعات اجتماعی بهمنظور توسعۀ سلامت معنوی فراگیران. نشریۀ راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، 11(3)، 148-157.
دارابی عمارتی، عابدین؛ و جهانی، جعفر (1400). ارائۀ مدل ریزوماتیک و توسعۀ آن برای پرورش خلاقیت دانشآموزان: مطالعۀ ترکیبی. اندازهگیری تربیتی، 11(44)، 107-133.
داودآبادی، محسن؛ و بهرامی، حسین (1399). بایستههای حکومت اسلامی در سیاستگذاری حوزۀ آموزش. دوفصلنامۀ علمی علوم تربیتی ازدیدگاه اسلام، 8(14)، 243-257.
رحیمی، نرگس؛ رهنما، اکبر؛ و میرزامحمدی، محمدحسن (1401). دلالتهای نظریۀ اعتبارات علامه طباطبایی در آموزشدادن ارزشها. دوفصلنامۀ علمی علوم تربیتی ازدیدگاه اسلام، 10(18)، 169-199.
زینب، فاطمه؛ و سیفی، کناری (1399). تأثیر الگو در تربیت عبادی کودک. مطالعات دینپژوهی، 4(2)، 33-44.
سلیمانی، فرشاد؛ لائی، سوسن؛ کَرَمافروز، محمدجواد؛ و کاویانی، الهام (1401). طراحی و اعتبارسنجی الگوی برنامة درسی معنوی. دوفصلنامۀ علمی علوم تربیتی ازدیدگاه اسلام، 9(17)، 265–294.
شرفی، نرجس (1399). تبیین اصول برنامهریزی درسی در منابع اسلامی. (پایاننامۀ کارشناسی ارشد). دانشکدۀ الهیات و معارف اسلامی هدی، قم، ایران.
شریفی دروازه، مریم؛ نصر اصفهانی، احمدرضا؛ و میرشاهجعفری، سید ابراهیم (1400). بهرهگیری از ابعاد موقعیت در برنامۀ درسی آموزش دینی، دوفصلنامۀ علمی علوم تربیتی ازدیدگاه اسلام، 9(17)، 5-31.
شکوهی امیرآبادی، لیلا؛ دلاور، علی؛ کوشکی؛ شیرین؛ و عباسی سروک، لطفالله (1401). طراحی الگوی ارزش در دانشآموزان براساس سند تحول بنیادین آموزشوپرورش. فصلنامۀ روانشناسی تربیتی، 18(66)، 29-54.
شورای عالی وزارت آموزشوپرورش (1390). مبانی نظری سند تحول بنیادین. تهران.
صادقیان، مهری؛ حیدری، محمدحسین؛ و نوروزی، رضاعلی (1402). واکاوی الگوی اخلاق و سلوک مربّی در قرآن. فصلنامۀ علمی تربیت اسلامی، 18(43)، 99-117.
صانعی مهری، زهره؛ و رزمآزما، پری (1399). تحلیل محتوای کتابهای مطالعات اجتماعی مقطع ابتدایی ازنظر میزان توجه به هویت ملی و هویت دینی. دوفصلنامۀ علمی علوم تربیتی ازدیدگاه اسلام، 8(15)، 241-256.
صمدی، معصومه (1400). آسیبشناسی تربیت اسلامی دانشآموزان در نظام آموزشی رسمی و عمومی (طرح پژوهشی). تهران: پژوهشگاه مطالعات آموزشوپرورش.
صمدی، معصومه (1401). واکاوی ساختاری و محتوایی روشها و راهکارهای طرح تربیتی مدارس امین. دوفصلنامۀ علمی علوم تربیتی ازدیدگاه اسلام، 10(18)، 319-350.
فرهادی، نوازالله؛ و گرامی طیبی، زهرا (1400). تحلیل محتوی کتابهای فارسی متوسطۀ اول برپایۀ ساحتهای ششگانۀ تربیت در سند تحول بنیادین. دوفصلنامۀ علمی علوم تربیتی ازدیدگاه اسلام، 9(16)، 205-228.
قیصرزاده، محمد؛ موسوی، فرانک؛ قاسمی، علیرضا؛ و کرمافروز، محمدجواد (1402). طراحی مدل عوامل ارتقای سطح علمی، فکری و فرهنگی دانشآموزان در کانونهای فرهنگی- تربیتی کمیتۀ امداد امام خمینی (ره). دوفصلنامۀ علمی علوم تربیتی ازدیدگاه اسلام، 10(19)، 303-328.
کرمی، زهره (1400). سبک زندگی اسلامی در برنامۀ درسی دورۀ ابتدایی. دوفصلنامۀ علمی علوم تربیتی ازدیدگاه اسلام، 9(17)، 93-133.
محمدی نصرآبادی، محدثه؛ علوی لنگرودی، سید کاظم؛ زندوانیان، احمد؛ و استبرقی، مهدیه (1398). اثربخشی آموزش ارزشهای اخلاقی بر رشد مهارتهای اجتماعی پیشدبستانی. تفکر و کودک (پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی)، 10(2)، 239-262.
مسعودنیا، حسین؛ عسگری، احسان؛ و حایک، مریم (1401). سنجش نگرش جوانان دربارۀ ارزشهای سیاسی انقلاب اسلامی (مطالعۀ موردی: جوانان شهر اصفهان). نشریۀ جامعهشناسی سیاسی ایران، 5(11)، 1836-1858.
معین، محمد (1384). فرهنگ فارسی. تهران: کتابخانۀ ملی ایران.
نبوی، سید صادق؛ و نبوی، سیده زهرا (1401). مصادیق هنجارهای اسلامی درمیان دانشآموزان پسر دورۀ متوسطۀ دوم. دوفصلنامۀ علمی علوم تربیتی ازدیدگاه اسلام، 10(19)، 137-174.
وجدانی، فاطمه؛ و سعیدی، الهام (1400). تأملی در تربیت اخلاقی ازطریق «ارزیابی همتایان» براساس آیات و روایات. دوفصلنامۀ علمی علوم تربیتی ازدیدگاه اسلام، 9(16)، 139-163.
ویسی، غلامرضا؛ حاجی دنیادیده، هادی؛ و شرفی، نرجس (1400). تحلیل اصل یاددهی- یادگیری در برنامهریزی درسی با تأکید بر منابع اسلامی. دوفصلنامۀ علمی علوم تربیتی ازدیدگاه اسلام، 9(16)، 265-291.
Addink, H. (2019). Good Governance: Concept and Context. Oxford University Press.
Ahmad, M. F. (2021). A Study of Teachers’ Code of Conduct at Secondary School Level in Perspective of Teaching of Islamic Studies and Basic Islamic Information. Multicultural Education, 7(12), 433-445.
Álvarez, C. Á. (2014). Dialogue in the Classroom: The Ideal Method for Values Education in Multicultural Contexts. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 132, 336-342.
Arthur, J. (2011). Personal Character and Tomorrow’s Citizens: Student Expectations of Their Teachers. International Journal of Educational Research, 50(3), 184-189.
Braun, V.; and Clarke, V. (2006). Using Thematic Analysis in Psychology. Qualitative Research in Psychology, 3(2), 77-101.
Dibaei, S. M.; and Mirarab, R. R. (2020). An Analysis of the Relationship between Spirituality at Work and the Quality of the Work Life of Secondary School Teachers (Case Study: Teachers of Qom).
Farisia, H. (2020). Nurturing Religious and Moral Values at Early Childhood Education. Didaktika Religia, 8(1), 1-27.
Harris, K. M. A. (2021). Sekularisasi Etika dan Krisis Moral Masa Kini: Secularisation of Ethics and Contemporary Moral Crisis. Afkar-Jurnal Akidah and Pemikiran Islam, 23(2), 121-170.
Hidemi, S.; and Yumi, M. (2020). Relationship between the Factors of Spirituality and Self-Esteem in Nurses Working in Palliative Care Wards: A Cross-Sectional Study in the Chugoku Region.
Inukai, N. (2020). The "Being" and "Doing" of a "Good Teacher" from a Soka Perspective: DePaul University.
Islam, A.; and Sanzida, T. (2021). An Analysis of Factors Influencing Academic Performance of Undergraduate Students: A Case Study of Rabindra University, Bangladesh (RUB). Shanlax International Journal of Education, 9(3), 127-135.
Khan, Z.; and Saeed, K. (2022). Factors Affecting Students’ Academic Performance: A Case Study of District Dir Lower and Malakand Agency, Khyber Pakhtunkhwa. Indian Journal of Economics and Business, 21(1), 339- 342, Copyright@ Ashwin Anokha Publications and Distributions, Available in:
http://www.ashwinanokha.com/IJEB.php.
Kuo, N. C.; Wood, A.; and Williams, K. (2021). Actualizing Hope and Joy in K-12 Curricula through Daisaku Ikeda’s human Education. Journal of Social, Humanity, and Education, 2(1), 19-34.
Marzam, M.; Elpina, D.; Rusdinal, R.; Ananda, A.; and Gistituati, N. (2022). Comparison of Indonesian and Malaysian Character Education. Journal of Social, Humanity, and Education, 2(2), 115-128.
Masduki, M.; Khotimah, R. P.; and Sutarni, S. (2014). Islamic Values in Mathematics Learning. Proceeding of International Conference on Research, Implementation and Education of Mathematics and Sciences 2014,Yogyakarta State University.
Moulin-Stożek, D. (2020). Spiritual Development as an Educational Goal. ECNU Review of Education, 3(3), 504-518.
Munastiwi, E.; and Rahmatullah, B. (2021). The Impact of Islamic Religious Education on the Development of Early Childhood Religious and Moral Values During the COVID-19 Pandemic in Indonesia and Malaysia. Jurnal Pendidikan Islam, 10(1), 49-66.
Polemikou, A.; and Da Silva, J. P. (2022). Readdressing Spiritual Growth: What Can We Learn From Childhood Education?. Journal of Humanistic Psychology, 62(3), 334-351.
Setiawati, E.; and Junining, E. (2021). Linguistic Landscape as a Means of Reinforcing Character Education for Senior High School Students. International Congress of Indonesian Linguistics Society (KIMLI 2021), 177-181, Atlantis Press.
Sherman, P.; and Boukydis, O. (2023). SGI Canada Educators' Perspectives on Creating Value in the Teaching and Learning Environment. Journal of Social, Humanity and Education, 3(2), 133-146.
Shobha, S.; and Kala, N. (2015). Value Education towards Empowerment of Youth: A Holistic Approach. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 172, 192-199.
Tonia, A. F. D.; and Pessot, E. (2020). Investigating Organizational Learning to Master Project Complexity: An Embedded Case Study. Journal of Business Research, 129, 541-554.