اشرفی سلطان احمدی، زینب؛ جواد کیهان؛ صادق ملکی آوارسین؛ جهانگیر یاری (1400). "طراحی الگوی مطلوب برنامه درسی تربیت دینی در دوره پیش دبستانی". مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی. ۶ (۱) :۳۰-۷.
اقدامی, یداله؛ محمدرضا شرفی؛ افضلالسادات حسینی؛ نرگس سجادیه (1400). "تبیین الگوی رویکرد معنوی به تربیت دینی در دوره دوم کودکی (مبتنی بر معرفتشناسی از منظر علامه طباطبایی)". فصلنامۀ علمیتربیت اسلامی، 16(37), 53-80
امینیان نصرآبادی، حدیث (1400). "بررسی تاثیر گیمیفیکیشن در آموزش دوره ابتدایی"، اولین کنفرانس بینالمللی دانش و فناوری حقوق و علوم انسانی ایران.
اولسون، متیو و بی. آر هرگنهان (1401). «مقدمهای بر نظریههای یادگیری»، ترجمۀ علی اکبر سیف. تهران: نشر دوران.
ایزدی، نوید و حسین ذوالفقاری (1402)، "بررسی تأثیر بازیوارسازی (گیمیفیکیشن) بر یادگیری درس علوم تجربی"، پنجمین کنفرانس بینالمللی علوم انسانی، حقوق، مطالعات اجتماعی و روانشناسی.
باقری، خسرو (1392). «الگوی مطلوب آموزشوپرورش در جمهوری اسلامی ایران»، چاپ دوم. تهران: مؤسسۀ فرهنگی مدرسۀ برهان.
شکیبانیا، فریدون، ولوی، پروانه، صفایی مقدم، مسعود، و باقری، خسرو. (1400). "«همه روان انگاری» تامس نیگل به عنوان مبنایی برای رویکرد «عصب-تربیت»". پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت (مطالعات تربیتی و روان شناسی مشهد)، 11(1 )، 67-85.
برادران ماجلان، هاجر (1401). "تأثیر بازیوارسازی (گیمیفیکیشن) بر باورهای خودکارآمدی تحصیلی دانشآموزان پایۀ چهارم ناحیه یک استان البرز». مطالعات روانشناسی و علوم تربیتی. 38، 93-104.
بهشتی، سعید و یگانه منطقی (1390). "بررسی نقش بازی در تربیت کودک از دیدگاه قرآن و سنت معصومین(ع)". فصلنامۀ اندیشه های نوین تربیتی، 7(3).
پاپازاده، مریم و سیدجلال هاشمی (1393). "تقلید، چالشی پیش پا یا فرصتی پیش روی تربیت دینی و اخلاقی: رویکردی تأویلی"، فلسفه ی تربیت دینی و تربیت اخلاقی.
پترسون، مایکل تاد (1400). «عقل و اعتقاد دینی: درآمدی بر فلسفه دین». ترجمۀ ابراهیم سلطانی و آرش نراقی. تهران: نشر طرح نو.
تجاری مقدم، هاجر؛ مقصود امینخندقی؛ سیدجواد قندیلی (1399). "تبیین عناصر و مؤلفههای برنامۀ درسی فطرتگرای توحیدی در تربیت دینی متربیان"، پیشرفتهای نوین در روانشناسی، علوم تربیتی و آموزشوپرورش، 3(30)، صفحات (138-154).
جوادی آملی، عبدالله (1401). «حق و تکلیف در اسلام». تهران: نشر اسرا.
جوادی آملی، عبدالله (1392). «شریعت در آینۀ معرفت». تهران: نشر اسرا.
حاج حسینی، منصوره (1393). "تبیین انگارههای متکثر در پرورش تفکّر انتقادی و الزامات عملی ناظر بر آن"، اندیشههای نوین تربیتی، 10(4).
حسینی، سیده آمنه (1402). "اثربخشی تدریس به روش بازیوارسازی بر کیفیت تدریس معلمان مقطع ابتدایی شهرستان اهواز"، ماهنامه پایاشهر، 5(49).
داودی، محمد (1402). «فلسفه تربیت دینی». تهران: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
رجبی زاده، مرضیه؛ بدرالسادات دانشمند؛ اصغر سلطانی (1398). "ارائۀ الگوی برنامۀ درسی تربیت دینی مبتنی بر یادگیری هیجانیـ اجتماعی در دورۀ متوسطه از دیدگاه معلمان". آموزش و ارزشیابی آموزش و ارزشیابی، (45)12.
رشیدی، شیرین (1398). "مبانی و آثار تربیت انسان منظم از منظر فلسفۀ تعلیموتربیت قرآن بنیان"، علوم تربیتی از دیدگاه اسلام، 7(13), 5-21.
رضاداد، عالیه؛ منیره صالحی؛ ؛ مهسا موسوی، (1400). "تحلیل محتوای انواع بازی و بازیوارسازی (گیمیفیکیشن) در کتابهای درسی قرآن و دینی دورۀ ابتدایی و محتوای رسمی این دروس در اپلیکیشن شاد". مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی، 6(3 (پیاپی 20) ) 7-36.
سهیلی، فرامرز؛ محسن عالی محمودی؛ سوزان عارضی (1402). "نقش بازیوارسازی در یادگیری مهارتهای سواد اطلاعاتی دانشآموزان"، 13(1).
شاکری صفت، فاطمه؛ منصوره حاج حسینی؛ محمد خدایاری فرد (1402). "همایندی ادراک دانشآموزان دربارۀ نقش متوازن خانواده و مدرسه در تربیت دینی: پژوهشی پدیدارشناختی"، علوم تربیتی از دیدگاه اسلام، 11(20)، 5-33.
عبدالحسینی، احمد؛ عزتاله نادری؛ مریم سیف نراقی (1394). "طراحی الگوی برنامۀ درسی تربیت دینی و اخلاقی برای دانشآموزان دورۀ اول متوسطه، براساس رویکرد ترکیبی عقل و ایمان از منظر قرآن کریم"، پژوهشهای اخلاقی، 2. 101-119.
فلاح تفتی، سمیه؛ فاطمه همتی؛ فهیمه فروتنی؛ جلیله السادات حکیمی (1401). "تأثیر بازیوارسازی (گیمیفیکیشن) بر آموزش و یادگیری درس دانشآموزان"، رویکردهای پژوهشی نوین در مدیریت و حسابداری سال ششم، (85)، 86- 102.
فیاض، ایراندخت و شرفی، حسین (1399). "کمالگرایی دینی و نسبت تساهل با آن در تربیت دینی"، پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، 28 (دورۀ جدید)(46)، 125-144.
قدیری، زینب (1393). "نقش بازی در تربیت دینی و سلامت جسم و روان از دیدگاه اسلام"، اولین همایش ملی علوم تربیتی و روانشناسی معنویت و سلامت.
کشاورز، سوسن (1387). "شاخصها و آسیبهای تربیت دینی". تربیت اسلامی، 3(6)، 93-122.
مطهری، مرتضی (1382). «تعلیم و تربیت در اسلام». تهران: صدرا.
موحدی محصل طوسی، مرضیه؛ محمود مهرمحمدی؛ علیرضا صادقزاده قمصری و حسن نقیزاده (1392). "نقد طبقهبندیهای موجود از رویکردهای تربیت دینی و ارائۀ یک طبقهبندی مفهومی جدید (مقالۀ علمی وزارت علوم)"، پژوهشنامه مبانی تعلیم و تربیت، 3(1).
نظری، غلامرضا (1397). "جایگاه معنویت و معنویتگرایی در نظام تربیتی اسلام"، معارف اسلامی و علوم تربیتی، (8)، 39- 70.
نوبخت، زهرا (1392). "تربیت دینی در عصر نوگرایی"، همایش ملی تربیت فرهنگی و مدیریت سبک زندگی، تهران.
وقاری زمهریر، زهرا؛ مقصود امین خندقی؛ محمود سعیدی رضوانی و مرضیه موحدی محصل طوسی (1395). "تبیین برنامۀ درسی تربیت دینی مبتنی بر رویکرد تکلیف گرا"، پژوهشنامۀ مبانی تعلیم و تربیت (مطالعات تربیتی و روان شناسی مشهد)، 6(2 (پیاپی 12) )، 82-106.
هزاوهای، سیدمرتضی و سکینه سلطانی بیرامی (1394). "بررسی جایگاه اصل تکلیفگرایی در اندیشۀ سیاسی امام خمینی(ره)، مطالعات انقلاب اسلامی، 12(42)، 81-98.
Alderton Zoe. (2014). ‘Snapewives’ and ‘Snapeism’: A Fiction-Based Religion within the Harry Potter Fandom. Religions 5, 1 (2014), 219–267.
Anwar, C., Saregar, A., Hasanah, U., & Widayanti, W. (2018). The effectiveness of islamic religious education in the universities: The effects on the students' characters in the era of industry 4.0. Tadris: Jurnal Keguruan Dan Ilmu Tarbiyah, 3(1), 77-87.
Aristana, M. D. W., & Ardiana, D. P. Y. (2021, March). Gamification design for high school student with unstable internet connection during covid-19 pandemic. In Journal of Physics: Conference Series, 1810 (1), p. 012057. IOP Publishing
Behl, A., Pereira, V., Jayawardena, N., Nigam, A. and Mangla, S. (2023), Gamification as an innovation: a tool to improve organizational marketing performance and sustainability of international firms, International Marketing Review, Vol. ahead-of-print No. ahead-of-print. https://doi.org/10.1108/IMR-05-2022-0113
Botelho, Michael & O'Donnell, D. (2002). Learning: Assessment of the use of problem-orientated, small-group discussion for learning of a fixed prosthodontic, simulation laboratory course. British dental journal. 191, 630-6. 10.1038/sj.bdj.4801253a.
Dakroub, Allie & Weinberger, Jarrett & Levine, Diane. (2022). Gamification for the Win in Internal Medicine Residency: A Longitudinal, Innovative, Team-Based, Gamified Approach to Internal Medicine Board-Review. Cureus. 14, 10.7759/cureus.22822.
Darwall, Stephen L. (ed.) (2003). Consequentialism. Malden, MA: Blackwell.
De Wildt Lars and Aupers Stef. (2021). Marketable Religion: How Game Company Ubisoft Commodified Religion for a Global Audience. Journal Of Consumer Culture, online first, online first (2021), 1–1.
Dichev, C., Dicheva, D., & Irwin, K. (2020). Gamifying learning for learners. International Journal of Educational Technology in Higher Education, 17(1), 1–14.
Droogers, André (2014). Religion at Play: A Manifesto, Cambridge: The Lutterworth Press.
Feinberg. W (2003). Critical Reflection and Religious Education: How Deep? Illinois University Press.
Fink, Eugen (2016). Play as Symbol of the World: And Other Writings, Bloomington: Indiana University Press.
Harari Yuval Noah. (2014). Sapiens: A brief history of humankind. Random House, New York, USA
Honesti, L., Aini, Q., Setiawan, M. I., Santoso, N. P. L., & Prihastiwi, W. Y. (2022). Smart Contract-based Gamification Scheme for College in Higher Education. APTISI Transactions on Management (ATM), 6(2), 102-111.
Kolog, Emmanuel. (2023). Fit and Viable Determinants of Gamification in Christian Religious Studies in Developing Economy context.
Krittanawong, C., Rogers, A.J., Johnson, K.W. et al. (2021) Integration of novel monitoring devices with machine learning technology for scalable cardiovascular management.
Nat Rev Cardiol 18, 75–91.
https://doi.org/10. 1038/s41569-020-00445-9.
Laato Samuli, Rauti Sampsa, and Hamari Juho. (2023). Resemblance of religion and pervasive games: A study among church employees and gamers. In Proceedings of the 2023 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems (CHI '23), April 23–28, 2023, Hamburg, Germany. ACM, New York, NY, USA.
Landsell, J., & Hägglund, E. (2016). Towards a gamification framework: Limitations and opportunities when gamifying business processes, Faculty of social sciences, Department of informatics, Umeå University.
Liu, De & Santhanam, Radhika & Webster, Jane. (2016). Toward Meaningful Engagement: A Framework for Design and Research of Gamified Information Systems. MIS Quarterly. Forthcoming. 10.25300/MISQ/2017/41.4.01.
Lucassen G, Jansen S. (2014) Gamification in Consumer Marketing-Future or Fallacy? Procedia-Social and Behavioral Sciences. 148,194-202.
Mahardikha, Sekhar & Yusuf, Munawir & Musdad, Akhmad. (2023). Development of Learning Media Based on Gamification of Hijayyah Letters in Elementary Schools. JTP - Jurnal Teknologi Pendidikan. 25, 29-41. 10.21009/jtp.v25i1. 34554.
Miller, David (1970). Gods and Games: Toward a Theology of Play, New York: World.
Monsma. W (2003). Faith and Rationality. Minnesota University Press.
Ornstein Allan C., Hunkins Francis P. (2009). Curriculum: Foundations, Principles, and Issues, Pearson.
Rincón Flores, Elvira G. & Mena, Juanjo & Lopez, Eunice. (2022). Gamification as a Teaching Method to Improve Performance and Motivation in Tertiary Education during COVID-19: A Research Study from Mexico. Education Sciences. 12. 49. 10.3390/educsci12010049.
Santos, A. C. G., Oliveira, W., Altmeyer, M., Hamari, J., & Isotani, S. (2022). Psychometric investigation of the gamification Hexad user types scale in Brazilian Portuguese. Scientific reports, 12(1), 1-11.
Servais Olivier. (2015). Funerals in the ‘World of Warcraft’: religion, polemic, and styles of play in a videogame universe. Social Compass, 62, 3 (2015), 362–378.
Van Gaalen, A. E., Brouwer, J., Schönrock-Adema, J., Bouwkamp-Timmer, T., Jaarsma, A. D. C., & Georgiadis, J. R. (2021). Gamification of health professions education: a systematic review. Advances in Health Sciences Education, 26(2), 683-711.
Van Harskamp, Anton, Miranda Klaver, Johan Roeland, and Peter Versteeg (eds.) (2006). Playful Religion: Challenges for the Study of Religion, Netherlands: Eburon Delft.
Vondey, Wolfgang (2018). “Religion as Play: Pentecostalism as a Theological Type”, Religions, 9(3), 80-96.