الجر، خلیل؛ و فاخوری، حنا (1393). تاریخ فلسفه در جهان اسلامی (عبدالمحمد آیتی، مترجم). تهران: انتشارات علمی و فرهنگی.
حبیبی، آرش (1400). روش تحقیق پیشرفته. تهران: نارون.
روزنانی، هاشم (1381). اسلامی کردن برنامه آموزشی و تحصیلی. فصلنامه روششناسی علوم انسانی، 9(32)، 87-110.
رفیعی، بهروز (1391). آرای دانشمندان مسلمان در تعلیموتربیت و مبانی آن. تهران: سمت.
زرینکوب، عبدالحسین (1401). فرار از مدرسه. تهران: امیرکبیر.
سلیماننژاد، اکبر (1393). روشهای تدریس تعلیمات دینی. تهران: سمت.
سلیمانی، صدیقه؛ عالی، یوسف؛ و آریان، حسین (1397). تطبیق دو مفهوم تعلیموتربیت براساس آراء غزالی و عنصرالمعالی. پژوهشنامه ادبیات تعلیمی، 10(38)، 55-84.
شریف، میانمحمد (1392). تاریخ فلسفه در اسلام. تهران: مرکز نشر دانشگاهی.
شیخزاده تکابی، یعقوب (1392). بررسی تطبیقی تربیت اخلاقی از دیدگاه غزالی و ملاصدرا. (پایاننامه کارشناسی ارشد). دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران.
غزالی، ابوحامد امام محمد (1367). نصیحهالملوک (جلالالدین همایی، ویراستار). تهران: هماذر.
غزالی، ابوحامد امام محمد (1374). میزانالعمل (علیاکبر کسمایی، مترجم). تهران: سروش.
غزالی، ابوحامد امام محمد (1378). ایّهاالولد (زاهد ویسی، مترجم). تهران: احسان.
غزالی، ابوحامد امام محمد (1380). الأدب فیالدین (علیاصغر حکمت، مترجم). تهران: نی.
غزالی، ابوحامد امام محمد (1391). مشکاهالأنوار (برهانالدین حمدی، مترجم). تهران: شیخی.
غزالی، ابوحامد امام محمد (1393). احیاء علومالدین (مویدالدین محمد خوارزمی، مترجم). تهران: انتشارات علمی و فرهنگی.
غزالی، ابوحامد امام محمد (1394). مکاتیب فارسی (فیروزه صادقزاده دربان، ویراستار). تهران: حکمت سینا.
غزالی، ابوحامد امام محمد (1396). کیمیای سعادت (عزیزاله عزیزی، ویراستار). تهران: فردوس.
فرهادیان، فاطمه؛ و سراجزاده، حسن (1398). بررسی تطبیقی مبانی تربیت اخلاقی ازمنظر غزالی و مهدی نراقی. فصلنامه اخلاق، 15(33)، 151-181.
کاویانی، محمد؛ و فصیحی، مهدی (1391). بررسی تطبیقی آرای ابو حامد غزالی و آلبرت بندورا در تربیت اخلاقی. مجله مطالعات اسلام و روانشناسی، 6(11)، 95-124.
کوشی، زهرا؛ موسیپور، نعمتاله؛ آرمند، محمد؛ و محبی، علی (1399). طراحی و اعتبارسنجی الگوی تربیت اخلاقی در دوره ابتدایی نظام آموزشی جمهوری اسلامی. مسائل کاربردی تعلیموتربیت اسلامی، 5(3)، 127-154.
لیراوی، عباس؛ و خدامرادی، محمد (1396). مقایسه نظریات ابنسینا و محمد غزالی درباره تربیت اخلاقی. (پایاننامه کارشناسی ارشد). دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران، اهواز، ایران.
محمدی، بهروز؛ و منصوری، بیژن (1396). اخلاق دینمدار و دنیاگرا. تهران: کانون اندیشه جوان.
ملازایی، محسن (1390). بررسی تطبیقی دیدگاه غزالی و مطهری درباره تربیت اخلاقی (پایاننامه کارشناسی ارشد). دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران، اهواز، ایران.
موحد، صمد؛ باقری، خسرو؛ و سلحشوری، احمد (1387). بررسی تطبیقی دیدگاههای امام محمد غزالی و نل نادینگز درباره تربیت اخلاقی. اندیشه دینی دانشگاه شیراز، 8(28)، 39-60.
نوری، محمد (1385). نظام اخلاقی در اسلام باتوجه به آراء اخلاقی غزالی، ابنمسکویه و خواجهنصیر. فصلنامه علمی ـ ترویجی اخلاق، 1(2 و 3)، 7-47.
ندایی، هاشم؛ و کوهستانی، رضا (1391). بررسی تطبیقی آرای تربیتی ابوحامد محمد غزالی و آگوستین قدیس. پژوهش در مسائل تعلیموتربیت اسلامی، 20(14)، 55-74.
نصرآبادی، حسنعلی؛ نوروزی، رضاعلی؛ و رحمانپور، محمد (1386). درآمدی بر تعلیموتربیت و مبانی آن از دیدگاه غزالی. مجله تربیت اسلامی، 2(4)، 193-217.
همایی، جلالالدین (1399). غزالینامه. تهران: زاور.
Attride-Stirling, J. (2001). Thematic networks: An analytic tool for qualitative research. Qualitative research, 1(3): 385-405.
Lincoln, Y. & Guba, E. (1985). Naturalistic Inquiry. Los Angeles: Sage Publications.