آقورن لوئی، میلاد؛ علیآبادی، خدیجه و پورروستائی اردکانی، سعید (1400). بررسی اثربخشی بازی رایانهای آموزشی تولید شده بر درگیری تحصیلی دانشآموزان پسر پایه اول دوره متوسطه شهر تهران. مجله راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، 14(3):139-150.
برغمدی، سعید و یافتیان، نرگس (1399). تأثیر آموزش بااستفاده از سیستمهای چندرسانهای بر انگیزه و اضطراب ریاضی دانشآموزان پایه هفتم. (پایاننامه کارشناسی ارشد). دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، تهران، ایران.
پیری، موسی و شاهی، رقیه (1395). تأثیر آموزش چندسانهای بر درگیری تحصیلی دانشآموزان دختر و پسر پایه ششم کلاسهای چند پایه عشایری در درس علوم تجربی. نشریه علمی پژوهشی فناوری آموزشی، 11(1):11-19.
حقیقتپناه،آزاده؛ استکی، مهناز و مقدم، کاوه (1398). اثربخشی کاربرد بازیهای رایانهای بر خلاقیت و ادراک فضایی کودکان پیشدبستانی. فصلنامه اندیشههای نوین تربیتی، 15(3):229-256.
حیدری، الهام و مهرورز، محبوبه (1399). نقش یادگیری غیررسمی دیجیتال دررابطه بین شایستگی دیجیتالی دانشآموزان و مشارکت تحصیلی در طول همهگیری کرونا. (پایاننامه کارشناسی ارشد). دانشگاه شیراز، شیراز، ایران.
دهقانزاده، حجت؛ فردانش، هاشم؛ حاتمی، جواد و طلائی، ابراهیم (1399). تأثیر آموزش الکترونیکی مبتنی بر بازیوارسازی بر درگیری تحصیلی یادگیرندگان زبان انگلیسی. مجله مطالعات آموزش و یادگیری، 12(1):277-295.
رستمینژاد، محمدعلی؛ زارعی زوارکی، اسماعیل و مزینی، ناصر. (1395). طراحی آموزشهای مبتنی بر وب. بیرجند: انتشارات دانشگاه بیرجند.
زارع، زهرا؛ انصاریراد، پرویز؛ صفاری بروجنی، محمد و حسنزادگان، ماهرخ (1396). اثربخشی آموزش الکترونیکی در انگیزه و پیشرفت تحصیلی درس زیستشناسی. فصلنامه علمی ـ تخصصی آموزشپژوهی، 3(10): 9-33.
علایی رحمانی، فاطمه؛ غلامینژاد، فهیمه؛ کاظمی، هانیه و افشار، محمدحسن. (1397). بررسی تأثیر چندرسانهایهای تعاملی بر یادگیری روخوانی قرآن کریم. نشریه معرفت،27(3):89-97.
فقیهی، علیرضا؛ علمخواه، مهدی؛ رحیمی، عبداله و ناطقی، فائزه. (1400). بررسی وضعیت آموزش قرآن دوره ابتدایی و ارائه الگوی مطلوب. فصلنامه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی. 29(51)، 180-159.
کریمزادگانمقدم، داود؛ طالبان، فاطمه و وحدت، داود. (1396). ارزیابی اثربخشی آموزش الکترونیکی حفظ و روخوانی قرآن بر دانشآموزان بااستفاده از نرمافزار محققساخته. نشریه فناوری آموزش. 11(4)، 370-359.
مرادی، رحیم و آراسته صالح کوهی، مهدیه. (1402). غنیسازی محیط یادگیری مبتنی بر فناوریهای سیار و بررسی تأثیر آن بر یادگیری و درگیری تحصیلی دانشآموزان در درس شیمی. رویکردهای نوین آموزشی، 18(1)، 47-66.
نباتی، رضا. (1387). سیر آموزش قرآن در دوره تحصیلی ابتدایی. (پایاننامه کارشناسی ارشد). دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، تهران، ایران.
نوروزی، مجتبی و فقفوری، علیاکبر (1401). آسیبهای اجتماعی روشهای نادرست آموزش قرآن. فصلنامه علمی قرآن و علوم اجتماعی، 2(4)،112-140.
Al Ghifary, D. H., Subroto, W. T., & Mustaji, M. (2024). Development of Digital Comic Interactive Media Toward Primary Students' Understanding of Concepts. IJORER: International Journal of Recent Educational Research, 5(1), 117-127.
Ang, J. W. J., cai, sh.. Ng, Y. N. A., & Liew, R. S. (2023). Physical and digital educational escape room for teaching chemical bonding. Journal of Chemical Education, 97(9), 2849-2856.
Aubeux, D., Blanchflower, N., Bray, E., Clouet, R., Remaud, M., Badran, Z., & Gaudin, A. (2020). Educational gaming for dental students: Design and assessment of a pilot endodontic‐themed escape game. European Journal of Dental Education, 24(3), 449-457. 10.1111/eje.12521
Dawson, K., Zhu, J., Ritzhaupt, A. D., Antonenko, P., Saunders, K., Wang, J., & Lombardino, L. (2021). The influence of the multimedia and modality principles on the learning outcomes, satisfaction, and mental effort of college students with and without dyslexia. Annals of Dyslexia, 71, 188-210.
Franco, P. F., & DeLuca, D. A. (2019). Learning through action: Creating and implementing a strategy game to foster innovative thinking in higher education. Simulation & Gaming, 50(1), 23-43. 10.1177/1046878118820892
Friedrich, C., Teaford, H., Taubenheim, A., Boland, P., & Sick, B. (2019). Escaping the professional silo: an escape room implemented in an interprofessional education curriculum. Journal of interprofessional care, 33(5), 573-575. 10.1080/13561820.2018.1538941
Garwood, J. (2020). Escape to learn! An innovative approach to engage students in learning. Journal of Nursing Education, 59(5), 278-282. 10.3928/01484834-20200422-08
Gómez-Urquiza, J. L., Gómez-Salgado, J., Albendín-García, L., Correa-Rodríguez, M., González-Jiménez, E., & Cañadas-De la Fuente, G. A. (2019). The impact on nursing students' opinions and motivation of using a “Nursing Escape Room” as a teaching game. A descriptive study. Nurse education today, 72, 73-76. 10.15766/mep_2374-8265.10868
Guckian, J., Sridhar, A., & Meggitt, S. J. (2020). Exploring the perspectives of dermatology undergraduates with an escape room game. Clinical and Experimental Dermatology, 45(2), 153-158 10.1111/ced.14039
Haghighat panah, A., Esteki, M., & Moghaddam, K. (2019). impact of video games on creativity and spatial perception preschoolers. The Journal of New Thoughts on Education, 15(3), 229-256. 10.22051/jontoe.2019.14586.1726.
Healy, K. (2019). Using an escape-room-themed curriculum to engage and educate generation Z students about entomology. American Entomologist, 65(1), 24-28. 10.1093/ae/tmz009
Heim, A. B., Duke, J., & Holt, E. A. (2022). Design, discover, and decipher: student-developed escape rooms in the virtual ecology classroom. Journal of Microbiology & Biology Education, 23(1), 15-22.
Jambhekar, K., Pahls, R. P., & Deloney, L. A. (2020). Benefits of an escape room as a novel educational activity for radiology residents. Academic Radiology, 27(2), 276-283. 10.1016/j.acra.2019.04.021
Keyhan, J. (2020). The Effectiveness of computer-based puzzle game on the Accuracy, Speed, Learning and stability of learning mathematics among secondary school students in the Salmas city. The Journal of New Thoughts on Education, 16(3), 167-189. 10.22051/jontoe.2020.17731.1991
Kuba, R., Rahimi, S., Smith, G., Shute, V., & Dai, C. P. (2021). Using the first principles of instruction and multimedia learning principles to design and develop in-game learning support videos. Educational Technology Research and Development, 69(2), 1201-1220.
Morrell, B. L., Eukel, H. N., & Santurri, L. E. (2020). Soft skills and implications for future professional practice: Qualitative findings of a nursing education escape room. Nurse Education Today, 93) 10(,44-62. 10.1016/j.nedt.2020.104462
Neslihan, U., & Cagan ,B.(2020). Impact of teaching topics of equality and equation with scenarios on 7th graders’ mathematical achievement and mathematical motivation. Educational Research and Reviews, 15(7), 354-369.
Prieto, F., Jeong, J. S., & Gómez, D. (2021). An online-based edu-escape room: A comparison study of a multidimensional domain of PSTs with flipped sustainability-stem contents. Sustainability, 13(3), 1032.
Reeve, J. (2013). How students create motivationally supportive learning environments for themselves: The concept of agentic engagement. Journal of educational psychology, 105(3), 579.
Saleh Alabdulaziz, M. (2023). Escape rooms technology as a way of teaching mathematics to secondary school students. Education and Information Technologies, 1-26.
10.1007/s10639-023-11729-1Slamet, T. I., Setyosari, P., Oktaviani, H. I., & Wedi, A. (2020). Incorporating Flat Design Element in Multimedia Learning to Foster Motivational Engagement (ARCS). Journal of Education and Human Resources, 1(1).
Soewardini, H. M. D., Meilantifa, M., & Sukrisno, H. (2018,). Multimedia learning to overcome anxiety and mathematics difficulty. In IOP Conference Series: Materials Science and Engineering
von Kotzebue, L., Zumbach, J., & Brandlmayr, A. (2022). Digital escape rooms as Game-Based learning environments: A study in sex education. Multimodal Technologies and Interaction, 6(2), 8.18 10.3390/mti6020008
Werdiningsih, T., Triyono, M. B., & Majid, N. W. A. (2019). Interactive multimedia learning based on mobile learning for computer assembling subject using the principle of multimedia learning (Mayer). International Journal of Advanced Science and Technology, 28(16), 711-719.
Zhu, J., Dawson, K., Ritzhaupt, A., & Antonenko, P. P. (2020). Investigating how multimedia and modality design principles influence student learning performance, satisfaction, mental effort, and visual attention. Journal of Educational Multimedia and Hypermedia, 29(3), 265-288.