پژوهش حاضر با هدف طراحی الگوی توانمندسازی معلم تراز انقلاب اسلامی مطالعه و انجام شده است. روش مورد استفاده در این پژوهش از نظر رویکرد فراترکیب و از نظر استراتژی پژوهش داده بنیاد است. داده های پژوهش مجموعه مقالات مرتبط با معلم بودند که با رویکرد اسلامی، منویات مقام معظم رهبری و سایر اندیشمندان، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از سال 90 تاکنون انجام شده بودند. روش نمونه گیری نظری و به صورت تمام شمار انجام شد و 38 پژوهش پیرامون این مفهوم گردآوری شدند که اعتبار مجلات نیز به واسطه نمایه شدن در پایگاه ( WOS) و دارا بودن ضریب تأثیر بالا مورد ارزیابی قرار گرفت و با فن کدگذاری اشتراس و کوربین تحلیل شدند. یافته های پژوهش مقوله محوری توانمندسازی معلم تراز انقلاب را 3 مولفه تعهد، تخصص و تعلق شناسایی نموده و با در نظر گرفتن شرایط علی و زمینه ای و مداخله گر و معرفی راهبردهای توانمندسازی در نهایت پیامد توانمندسازی را معلم حکیمی معرفی نموده است که از طریق عقلانیت وحیانی، انجام امور از روی اتقان و استحکام و با رویکرد پیشگیرانه و رشدمدار به دنبال طراحی برنامه هایی است تا علاوه بر استحکام تا حدی از انعطاف برخوردار باشند و زمینه تعالی وجودی بیشتر متربیان را فراهم آورد.
رحمانی, نیره. (1403). الگوی توانمندسازی معلم تراز انقلاب اسلامی: یک مطالعه فراترکیب. علوم تربیتی از دیدگاه اسلام, (), -. doi: 10.30497/esi.2024.245971.1753
MLA
نیره رحمانی. "الگوی توانمندسازی معلم تراز انقلاب اسلامی: یک مطالعه فراترکیب". علوم تربیتی از دیدگاه اسلام, , , 1403, -. doi: 10.30497/esi.2024.245971.1753
HARVARD
رحمانی, نیره. (1403). 'الگوی توانمندسازی معلم تراز انقلاب اسلامی: یک مطالعه فراترکیب', علوم تربیتی از دیدگاه اسلام, (), pp. -. doi: 10.30497/esi.2024.245971.1753
VANCOUVER
رحمانی, نیره. الگوی توانمندسازی معلم تراز انقلاب اسلامی: یک مطالعه فراترکیب. علوم تربیتی از دیدگاه اسلام, 1403; (): -. doi: 10.30497/esi.2024.245971.1753