اسکات، ویلیام (1391). تئوری حسابداری مالی، ترجمۀ علی پارسائیان. تهران: انتشارات ترمه.
افکاری، فرشته (1393). نقد و بررسی رویکردهای تربیت اخلاقی در دوره ابتدایی در کتاب های درسی بخوانیم، بنویسیم، قرآن، هدیه های آسمان، تعلیمات اجتماعی و طراحی الگوی برنامه درسی (رسالۀ دکتری). دانشگاه علامه طباطبایی تهران، ایران.
آذر، عادل (1380). بسط و توسعه روش آنتروپی شانون برای پردازش دادهها در تحلیل محتوا، فصلنامه علمیـ پژوهشی علومانسانی دانشگاه الزهرا، (37)، 2-16.
ابن بابویه (شیخ صدوق)، محمد بن علی (1376). امالی، (محمدباقر کمرهای، مترجم). تهران: نشر کتابچی.
باقری، خسرو (1377). مبانی شیوه های تربیت اخلاقی. تهران: سازمان تبلیغات اسلامی.
توسلی، طیبه و مشیدی، زینب (1400). تحلیل محتوای کیفی متون کتب فارسی مقطع ابتدایی در سال تحصیلی 99-98 بر اساس پرداختن به فضایل سهگانه اخلاق اسلامی، تربیت اسلامی، 16 (38)، 103-126.
جوادی آملی، عبدالله (1398). دانش و روش بندگی. تهران: نشر اسرا.
حسنی، محمد و وجدانی، فاطمه (1396). تحلیل محتوای کیفی کتابهای مطالعات اجتماعی دورۀ ابتدایی از منظر تربیت اخلاقی، تربیت اسلامی، 12 (25)، 29-54.
رحمانی، عاطفه؛ دانشمند، بدرالسادات و سلطانی، اصغر (1402). بررسی مؤلفههای تربیت اخلاقی در کتابهای هدیههای آسمان دورة ابتدایی، علوم تربیتی از دیدگاه اسلام، 11 (21)، 91-116.
طباطبایی، سید محمدحسین (1364). ترجمه تفسیر المیزان، ج 7 و 38. قم: دفتر انتشارت اسلامی.
عابدینی بلترک، میمنت (1399). بررسی جایگاه تربیت اخلاقی در کتابهای درسی دورۀ ابتدایی، مطالعهای از نوع تحلیل محتوا، پژوهش در مسائل تعلیموتربیت اسلامی، 28 (48)، 171-187.
عبدالرحیمیان، شهرزاد و دارابی، شکوفه (1397). تحلیل محتوای کتاب هدیههای آسمانی پایۀ پنجم ابتدایی از منظر توجه به مؤلفههای تربیت اخلاقی، مطالعات تربیتی و اجتماعی قرآن و عترت، 1 (2)، 77-88.
عقیلی، سید رمضان (1400). تحلیلی بر وضعیت ارزشهای اخلاقی در کتب درسی دوره ابتدایی: روش آنتروپی شانون، تربیت اسلامی، 16 (35)، 143-164.
غلامپور، میثم؛ قاسمیان، عباس؛ رضایی، مجیب الرحمن و برومند، امید (1398). تحلیل محتوای کتب هدیههای آسمانی دورۀ دوم ابتدایی براساس مؤلفههای تربیت اخلاقی، معرفت اخلاقی، 25، 83-93.
محمدی مهر، غلامرضا (1394). روش تحلیل محتوا (راهنمای عملی تحقیق). تهران: انتشارت دانش نگار.
مطهری، مرتضی (1376). مجموعه آثار، (جلد 8 (یادداشت های موضوعی)). تهران: انتشارات صدرا.
مکارم شیرازی، ناصر (1381). یک صد موضوع اخلاقی در قرآن و حدیث. تهران: دارالکتب الاسلامه.
مهدوی کنی، محمدرضا (1373). نقطههای آغاز در اخلاق عملی. تهران: دفتر نشر فرهنگ اسلامی.
نراقی، احمد بن محمدمهدی (1377). معراج السعاده، (جلد 5). قم: انتشارات هجرت.
وجدانی، فاطمه و سعیدی، الهام (1400). تأملی در تربیت اخلاقی از طریق ارزیابی همتایان براساس آیات و روایات، علوم تربیتی از دیدگاه اسلام، 9 (16)، 163-139.
Anzai.s (2014). “Values and Value Priorities Underlying Japanese Elementary School Moral Education: Content Analysis of Japanese Elementary-School Moral Books”, Journal of Social Sciences, 5 (4), 359-369.
Bischoff, K. (2016). “The Civic Effects of Schools: Theory and Empirics”, Theory and Research in Education, 14 (1), 91-106.
Jubilee Centre for Character and Virtues (2017). A Framework for Character Education in Schools, Available at: /uobschool.org.uk/wp content/uploads /2017/08/Framework-for-Character-Education-2017-Jubilee Centre.pdf
Shuayb, M., O’Donnel, S., (2017). Aims and Values in Primary Education: England and other countries. London, Cambridge University Press.
Tan. B. Naidu. C. Jamil. A., (2017). “Moral values and good citizens in a multiethnic society: A content analysis of moral education textbooks in Malaysia”, The Journal of Social Studies Research, 22 (81), 41-55.