آداک، موسی؛ و یوسفزاده چوسری، محمدرضا (1398). تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی برمبنای تربیت اقتصادی. مجله علمی پژوهشهای آموزش و یادگیری، 16(2)، 115-128. https://doi.org/10.22070/tlr.2019.3323
ابراهیمی هرستانی، اصغر (1397). طراحی الگوی برنامه درسی تربیت اقتصادی مبتنیبر اقتصاد مقاومتی برای دورههای ابتدایی و اول متوسطه. (رساله دکتری). دانشگاه تبریز، آذربایجان شرقی، ایران.
احمدی، غلامعلی؛ امامجمعه، سید محمدرضا؛ و علیزاده کتنلوئی، لیلا (1394). بررسی میزان توجه به مؤلفههای سواد مالی و اقتصادی در محتوای کتابهای درسی دوره ابتدایی. پژوهش در برنامهریزی درسی، 12(20)، 179-192. [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127396/fa
اسدی، نصرالله؛ و حسینی، سید رضا (1399). الگوی تخصیص درآمد خانواده با رویکرد اسلامی. مجله معرفت اقتصادی اسلامی، 12(1)، 27-48.
https://marefateeqtesadi.nashriyat.ir/node/368
اصلانی، عفت؛ والا، رضا؛ و ناظم، فتاح (1402). ارائه الگوی برنامه درسی مبتنیبر کارآفرینی در دوره متوسطه دوم (مطالعه موردی: مدارس متوسطه دوم استان البرز). جامعهشناسی آموزشوپرورش، 9(2)، 1-12.
https://www.doi.org/10.22034/ijes.2022.548588.1267
امامی، محمد (1395). نگاهی قرآنی به نقش الگو در تربیت اقتصادی فرزندان. آموزههای قرآنی، 23، 79-106. https://qd.razavi.ac.ir/article_384.html
بشیریان، سمیه؛ سلیمانپور عمران، عمران؛ و افراسیابی، رؤیا (1401). شناسایی شاخصهای مؤثر بر تربیت اقتصادی با رویکرد کارآفرینی در دوره ابتدایی آموزشوپرورش خراسان شمالی. پژوهش در برنامهریزی درسی، 19(74)، 149-160. https://doi.org/10.30486/jsre.2023.1949385.2071
پیغامی، عادل؛ و تورانی، حیدر (1390). نقش برنامه درسی اقتصاد در برنامه تعلیموتربیت رسمی و عمومی دنیا: ارائه یک برنامه عمل برای یک برنامة درسی مغفول. فصلنامة نوآوریهای آموزشی، 37(9)، 31-52. Available: https://sid.ir/paper/75672/fa
خنیفر، حسین؛ و مسلمی، ناهید (1397). اصول و مبانی روشهای پژوهش کیفی (جلد 1). تهران: نشر نگاه دانش.
روشندل، آرمان؛ امیری، هادی؛ و طغیانی، مهدی (1397). سواد مالی و ضرورت سنجش آن در نظام نوین آموزشی: مطالعه موردی شهرضا. رویکردهای نوین آموزشی، 13(1)، 67-86. https://doi.org/10.22108/nea.2018.103011.1059
زرگر، سید محمد (1392). طراحی و ارائة مدلی برای تدوین استراتژی افقی در شرکتهای چندکسبوکار. (رسالة دکتری). دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران.
سیدی، بتول؛ و احمدی، پروین (1399). تبیین عناصر برنامه درسی تربیت اقتصادی در دوره آموزش عمومی. مطالعات برنامه درسی، 14(55)، 5-44. https://dor.isc.ac/dor/20.1001.1.17354986.1398.14.55.1.8
سیدی، بتول؛ درتاج، فریبرز؛ و جلالی، عبدالمجید (1390). بررسی پیامها و مفاهیم اقتصادی در کتابهای درسی دوره ابتدایی. فصلنامه پژوهشهای اقتصادی ایران، 16(49)، 35-69. https://ijer.atu.ac.ir/article_3009.html
سیف، علیاکبر (1402). روانشناسی پرورشی نوین: روانشناسی یادگیری و آموزش (چاپ 34) (ویراست 7). تهران: ناشر دوران.
شادفر، حوریه؛ نیلی، محمدرضا؛ و قاسمی، وحید (1396). بررسی میزان توجه به شاخصهای اقتصادی سبک زندگی مبتنیبر توسعه اسلامی- ایرانی در محتوای برنامه درسی دوره ابتدایی و شیوه آموزش معلمان. رویکردهای نوین آموزشی، 12(2)، 77-97. https://doi.org/10.22108/nea.2018.95925.0
طغیانی، مهدی؛ و پیغامی، عادل (1395). تعلیموتربیت اقتصادی (چاپ 1). تهران: دانشگاه امام صادق (ع).
طهماسبزاده شیخلار، داود؛ مرادی، سمانه؛ ادیب، یوسف؛ و اصغرپور، حسین (1399). تحلیل محتوای کتابهای درسی رشتة مطالعات اجتماعی دانشگاه فرهنگیان بهلحاظ توجه به تربیت اقتصادی. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، 24(47)، 125-153. https://doi.org/10.30487/rwab.2021.135892.1414
علیپور، فاطمه؛ ناطقی، فائزه؛ و فقیهی، علیرضا (1396). جایگاه تربیت اقتصادی مبتنیبر اخلاق اسلامی در محتوای کتابهای هدیههای آسمانی دوره ابتدایی ایران: بررسی وضعیت موجود و ارائه راهکارهایی جهت تحقق وضعیت مطلوب. پژوهشهای اخلاقی، 8(1)، 130-107. http://akhlagh.saminatech.ir/Article/16732
قبادی، آیت؛ نظری، داریوش؛ گراوند، مجتبی؛ و شاهرخی، سید علاءالدین (1398). تبیین آموزههای تربیت اقتصادی در سیره علوی. آموزههای تربیتی در قرآن و حدیث، 5(1)، 61-79. 10.22034/iued.2020.113324.1570
قندهاری، آزاده؛ مهرمحمدی، محمود؛ طلایی، ابراهیم؛ و فرجی دیزجی، سجاد (1398). بررسی تطبیقی تلفیق تربیت اقتصادی در برنامه درسی دوره ابتدایی در کشورهای اسکاتلند، چین و استرالیا، و ارائه دلالتهایی برای تربیت اقتصادی در ایران. فصلنامه تعلیموتربیت, 35(3)، 59-78. http://qjoe.ir/article-1-1953-fa.html
کاکوجویباری، علیاصغر (1391). مسئولیت آموزشوپرورش در تربیت اقتصادی دانشآموزان، رسانه معلمان، (92)،14.
کشتیآرای، نرگس؛ عمادزاده، مصطفی؛ و یزدانی، ابوالفضل (1397). جامعهشناسی مؤلفههای اقتصاد مقاومتی برای طراحی در برنامه درسی آموزشوپرورش ایران. مطالعات جامعهشناسی، 11(40)، 85-99. https://www.magiran.com/p2347134
گویا، زهرا؛ فیروزیان، اطهر؛ و غلامآزاد، سهیلا (1398). ارتقای سواد مالی و تصمیمگیری مالی ازطریق برنامه درسی ریاضی مدرسهای. مطالعات برنامه درسی، 14(54)، 1-36. https://dor.isc.ac/dor/20.1001.1.17354986.1398.14.54.1.6
مرادی، سمانه؛ طهماسبزاده شیخلار، محمود؛ ادیب، یوسف؛ و اصغرپور، حبیب (1400). طراحی چهارچوب برنامه درسی تربیت اقتصادی در رشته مطالعات اجتماعی دانشگاه فرهنگیان. مجله علمی پژوهشهای برنامه درسی، 11(2)، 172-196. https://doi.org/10.22099/jcr.2021.6461
ناصرالمعمار، احسان؛ سبحانی، عبدالرضا؛ و حسنمرادی، نرگس (1400). طراحی برنامه آموزش سواد مالی (مورد مطالعه: مدارس دوره اول متوسطه کشور). فصلنامه علمی- پژوهشی سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت، 1(5)، 332- 350. https://www.islamiilife.com/article_187581.html
وزارت آموزشوپرورش (1390). سند تحول بنیادین آموزشوپرورش. تهران.
وفایی، رضا؛ فضلاللهی قمشی، سیفالله؛ و طالعی فرد، احمد (1396). بررسی میزان توجه به ساحتهای ششگانه تربیت سند تحول بنیادین آموزشوپرروش در کتابهای درسی مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی. مسائل کاربردی تعلیموتربیت اسلامی، 2(2)، 131-154. http://dx.doi.org/10.29252/qaiie.2.2.131
ویسه، ایوب؛ ناطقی، فائزه؛ و رضایی، محمدهاشم. (1401). اعتباریابی و طراحی الگوی تربیت اقتصادی- حرفهای دانشآموزان دوره اول متوسطه. پژوهشهای برنامهریزی درسی و آموزشی، 12(1)، 39-56.
https://sanad.iau.ir/Journal/jcdepr/Article/1082051
Akarowhe, K. (2018). Roles of Economics Education in Sustainable National Development. Journal of Global Economics, (6) 3 .1-3. 298. doi: 10.4172/2375-4389.1000298. DOI: 10.4172/2375-4389.1000298
Anthony, K. V.; Smith, R. C.; and Miller, N. C. (2014). Pre-Service Elementary Teachers’ Economic Literacy: Closing Gates to Full Implementation of the Social Studies Curriculum. The Journal of Social Studies Research, 39(1), 29-37. https://doi.org/10.1016/j.jssr.2014.04.001
Attride-Stirling, J. (2001). Thematic Networks: An Analytic Tool for Qualitative research. Qualitative research, 1(3), 385-405.
Braun, V.; and Clarke, V. (2006). Using Thematic Analysis in Psychology. Qualitative Research in Psychology, 3(2), 77-101. https://doi.org/10.1177/146879410100100307
Carlson, A.; and Palmer, C. (2016). A Qualitative Meta-Ynthesis of the Benefits of Ecolabeling in Developing Countries. Ecological Economics, 127, 129-145. https://doi.org/10.1016/j.ecolecon.2016.03.020
Darmayanti, M.; and Khairunnisa, A. (2024). Financial Literacy Teaching Module Based on Social Inquiry Model in Elementary School Social Studies. International Journal of Elementary Education, 8(1), 150-158. https://doi.org/10.23887/ijee.v8i1.65725
Given, L. M. (2008). The Sage Encyclopedia of Qualitative Methods. 1(2), California: Sage publications.
Fernando, G. C.; and Arrieta, G. S. (2023). Income, Expenses and Expenditure Patterns of Elementary Public-School Teachers: Inputs to a Proposed Financial Literacy Program. International Journal of Social Learning (IJSL), 4(1), 129-141. DOI: https://doi.org/10.47134/ijsl.v4i1.226
Hota, S. P. (2023). Education Infrastructure, Expenditure, Enrollment and Economic Development in Odisha, India. International Journal of Educational Development, 103, 102903. https://doi.org/10.1016/j.ijedudev.2023.102903
Kang, R. (2007). Pk-8 Preservice Teachers’ Intentions to Teach Economics: An Application of the Theory of Reasoned Action and the Theory of Planned Behavior. )Doctoral Dissertation(, Texas A and M University.
Kourilsky, M. (1977). The Kinder-Economy: A Case Study of Kindergarten Pupils' Acquisition of Economic Concepts. The Elementary School Journal, 77(3), 182-191. https://www.jstor.org/stable/1000877
Lusardi, A. (2019). Financial Literacy and the Need for Financial Education: Evidence and Implications. Swiss Journal of Economics and Statistics, 155(1), 1. https://sjes.springeropen.com/articles/10.1186/s41937-019-0027-5
Sterman, J. D. (2000). Business Dynamics: Systems Thinking and Modeling for a Complex World. McGrawHill Higher Education.
Tuong, V.; and Doan, M. D. (2020). The Correlation between Financial Literacy and Personal Saving Behavior in Vietnam. Asian Economic and Financial Review, 10(6), 590-603. https://doi.org/10.18488/journal.aefr.2020.106.590.603
Varvarigos, D. (2020). Cultural Transmission, Education-Promoting Attitudes, and Economic Development. Review of Economic Dynamics, 37, 173-194. https://doi.org/10.1016/j.red.2019.11.005
Walstad, W. B. (2007). Five Developments Advancing Economic Education in United States: The Role of the National Council on Economic Education. Retrieved from: National Council on Economic Education, http://council fore coned. Org.
Werner, J.; and Desimone, R. (2009). Human Resource Development (First Edition). South Western Cengage Learning, USA.