احمدی هدایت، حمید؛ احمدآبادی آرانی، نجمه؛ و میرزامحمدی، محمدحسن (1395). تحلیل آراء و اندیشههای فلسفی ـ تربیتی نادینگز و نقد آن از منظر تعلیم و تربیت اسلامی، دو فصلنامه اسلام و پژوهشهای تربیتی، 8(2)، 105-130.
خسروپناه، عبدالحسین (1382). چیستی علم حضوری و کارکردهای معرفت شناختی آن، ذهن، شماره 4(15-16)، 97-137.
رحیمی خورزوقی، احسان؛ و سپهری، مهدی (1397). تبیین هستی و چیستی انسان از منظر اندیشههای علامه طباطبایی (ره)، دوفصلنامه علمی حکمت صدرایی، 6(2)، 87-105.
سپهری، مهدی (1399). تمایز معرفةالنفس از علمالنفس در انسانشناسیِ محمدحسین طباطبایی و پیامد آن در نگاهی دیگر به سلامت، انسان پژوهی دینی، 17(43)، 69-83.
شیروانی، علی (1387). ترجمه و شرح نهایة الحکمة، قم: بوستان کتاب.
صدرالدین شیرازی، محمدبن ابراهیم (1981). الحکمة المتعالیة فى الاسفار العقلیة الاربع، بیروت: دار احیاء التراث.
صدرالدین شیرازی، محمدبن ابراهیم (بی تا). الحکمه المتعالیه (با حاشیه علامه طباطبائى) ، قم: مکتبة المصطفوی.
طباطبایی، محمد حسین (1364). اصول فلسفه و روش رئالیسم، تهران: صدرا.
طباطبایی، محمد حسین (1391ق). المیزان فی تفسیر القرآن، بیروت: مؤسسة الأعلمی للمطبوعات.
طباطبایی، محمد حسین (1414ق). بدایة الحکمة، قم: مؤسسة النشر الإسلامی
طباطبایی، محمد حسین (1416ق). نهایة الحکمة، قم: مؤسسة النشر الإسلامی.
فتح طاهری، علی (1396). ماهیت شهود و ویژگیهای آن در معرفتشناسی کانت، ذهن، 18(72)، 147-196.
معلمی، حسن (1393). ارجاع علم حصولی به علم حضوری از نظر علامه طباطبایی، حکمت اسلامی، شماره 1 - پیاپی 1، تابستان 1393، 9-36.
نوروزی، رضاعلی؛ و عابدی، منیره (1390). ویژگیهای تعلیم و تربیت مبتنی بر علم حضوری در نظر علامه طباطبایی، دو فصلنامه اسلام و پژوهشهای تربیتی، شماره 5، 3 (1)، 27-52.
Cloninger, K. (2006). Making intuition practical: A new theoretical framework for education. Curriculum & Teaching Dialogue, 8(1/2), 15.
Fischbein, E. (2002). Intuition in Science and Mathematics. Kluwer Academic Publishers.
Noddings, N., & Shore, P. (1984). Awakening the Inner Eye: Intuition in Education. Teachers College Press.
Smith, E. (2008). Sadler Inside intuition. Routledge.
Vaughan, F. (1979). Eawakening Intuition. Anchor.