آتشک، محمد؛ قهرمانی، محمد؛ ابوالقاسمی، محمود؛ فراستخواه، مقصود؛ و ماهزاده، پریسا (1391). بازتاب مفاهیم اخلاق جهانی در اهداف آموزشوپرورش ایران. اخلاق در علوم و فناوری، 7(2)، 64-73.
آذر، عادل (1380). بسط و توسعۀ روش آنتروپی شانون برای پردازش دادهها در تحلیل محتوا. فصلنامۀ علوم انسانی دانشگاه الزهرا (س)، 3(6)، 25-41.
احمدی، مژگان؛ و قاسمی، نازنین (1395). تحلیل محتوای ریاضی سال چهارم انسانی براساس تکنیک ویلیام رومی. کنفرانسهای آموزش ریاضی ایران.
ادیبمنش، مرزبان؛ لیاقتدار، محمدجواد؛ و نصر اصفهانی، احمدرضا (1396). تبیین ابعاد و مؤلفههای برنامۀ درسی معنوی، مطابق با اسناد و منابع مرتبط به آن. فصلنامۀ تربیت اسلامی، 13(27)، 61-84.
اسکات، ویلیام (1391). تئوری حسابداری مالی (علی پارساییان، مترجم). تهران: ترمه.
بابایی، مهدی (1393). نگرش عمیق پیرامون سند تحول بنیادین و رابطه با ساحتهای ششگانۀ تربیتی. اندیشههای نوین آموزشی، 7(1)، 49-64.
پیغامی، عادل؛ و تورانی، حیدر (1390). نقش برنامۀ درسی اقتصاد در برنامۀ تعلیموتربیت رسمی و عمومی دنیا: ارائۀ یک برنامۀ عمل برای یک برنامۀ درسی مغفول. فصلنامۀ نوآوریهای آموزشی، 9(37)، 31-52.
رجبی، محمد؛ رجبی، فاطمه؛ و رجبی، محمدحسن (1403). اهمیت دروس عملی مانند ریاضی و علوم تجربی در پایۀ ابتدایی و نقش معلم در تثبیت آن. نوزدهمین کنفرانس مدیریت و پژوهش در علوم انسانی، تهران.
شورای عالی وزارت آموزشوپرورش (1390). سند تحول بنیادین آموزشوپرورش.
صفاریه، محدثه (1397). بررسی تحلیل محتوای کتاب علوم تجربی سوم ابتدایی ازمنظر فعالبودن و غیرفعالبودن برمبنای الگوی ویلیام. فصلنامۀ پویش در آموزش علوم تربیتی و مشاوره، 4(9)، 62-89.
علیپور، فاطمه؛ حیدری، زهرا؛ و سنجری، فاطمه (1396). بررسی میزان توجه به ساحتهای ششگانۀ تربیت سند تحول بنیادین آموزشوپرورش در کتابهای درسی هدیههای آسمانی دورۀ دوم ابتدایی. همایش کشوری دانش موضوعی- تربیتی (دانشآموزش محتوا): آموزش دینی و قرآن.
فتحی واجارگاه، کوروش (1388). اصول و مفاهیم برنامۀ درسی. تهران: بال.
کرلینجر، فرد(1380). مبانی پژوهش در علوم رفتاری. ترجمه حسن پاشاشریفی و جعفـر نجفـی زنـد، تهـران: آوای نـور.
مهرمحمدی، محمود (1399). برنامۀ درسی: نظرگاهها، رویکردها و چشماندازها. تهران: سمت.
نوریان، محمد (1399). راهنمای عملی تحلیل محتوای کمّی و کیفی کتابهای درسی دورۀ ابتدایی. تهران: شورا.
وفایی، رضا؛ قمشی، سیفالله؛ و طالعی فرد، احمد (1396). بررسی میزان توجه به ساحتهای ششگانۀ تربیت سند تحول بنیادین آموزشوپرورش در کتابهای درسی مطالعات اجتماعی دورۀ ابتدایی. فصلنامۀ مسائل کاربردی تربیت اسلامی، 2(2 و 3)، 131-154.