بختیاری، لیلا؛ و دهقانی، مرضیه (1401). بررسی پژوهشهای انجامشده مرتبط با سند تحول بنیادین آموزشوپرورش ایران. دوفصلنامۀ علوم تربیتی ازدیدگاه اسلام، 12(19)، 45-47.
پارسا، میکائیل؛ حسنپور، اکبر؛ وکیلی، یوسف؛ و جعفرینیا، سعید (1400). ابعاد و مؤلفههای سازمانی با استفاده از روش تحلیل مضمون. فصلنامۀ راهبردی ناجا، 6(20). 96-100.
حبیبی، حمدالله؛ عظیمی آقبلاغ، احد؛ و مدنی، سید هادی (1400). واکاوی عملکرد راهبران آموزشی و تربیتی ازمنظر مدیر- آموزگاران و معلمان مدارس ابتدایی چندپایۀ روستایی. دوماهنامۀ رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 12(4)، 88-120.
خنیفر، حسین؛ و مسلمی، ناهید (1398). روشهای پژوهش کیفی (جلد 2). تهران: نگاه دانش.
دانایی فرد، حسن؛ و کاظمی، محمدرضا (1394). پژوهش کیفی و طرح پژوهش: انتخاب ازمیان پنج رویکرد. تهران: اشراقی.
دبیرخانۀ شورای عالی آموزشوپرورش (1390). برنامۀ درسی ملی. تهران: وزارت آموزشوپرورش، با همکاری شورای عالی انقلاب فرهنگی.
رضویه، اصغر (1392). روشهای پژوهش در علوم رفتاری. شیراز: دانشگاه شیراز.
سپیدنامه، بهروز؛ مؤمنی، حسن؛ و سلیماننژاد، محمد (1395). شناسایی دلایل ترکتحصیل دانشآموزان مقطع ابتداییِ نواحی روستاییِ منطقۀ آموزشوپرورش موسیان. نشریۀ توسعۀ محلی (روستایی- شهری)، 167-198.
عابدی جعفری، حسن؛ تسلیمی، محمدسعید؛ فقیهی، ابوالحسن؛ و شیخزاده، محمد (1390). تحلیل مضمون و شبکۀ مضامین: روشی ساده و کارآمد برای تبیین الگوهای موجود در دادههای کیفی. اندیشۀ مدیریت راهبردی، 2(10). 151-198.
عظیمی آقبلاغ، احد؛ و محمودی، فیروزر (1398). تجارب زیستۀ سرباز- معلمان از کار در مدارس ابتدایی روستایی. دوفصلنامۀ نظریه و عمل در برنامۀ درسی، 7(14). 231-260.
قیس، عادله؛ و محمدزادۀ یزد، عاطفه (1397). بررسی فرایند اجرای نظام دوری در مدارس ابتدایی مشهد. فصلنامۀ نوآوریهای آموزشی، 17(66). 47-72.
کدیور، پروین (1381). روانشناسی یادگیری. تهران: سمت.
کرسول، جان دبلیو. (1391). طرح پژوهش رویکردهای کمّی، کیفی و ترکیبی (علیرضا کیامنش و مریم دانای طوس، مترجمان). تهران: جهاد دانشگاهی واحد علامه طباطبایی.
گال، مردیت؛ بورگ، والتر؛ و گال، جویس (1391). روشهای تحقیق کمّی و کیفی در علوم تربیتی (احمدرضا نصر و همکاران، مترجمان) (جلد 1). تهران: سمت.
مرتضویزاده، سید حشمتالله (1397). مدیریت و برنامهریزی کلاسهای چندپایه. تهران: عابد.
وزارت آموزشوپرورش، شورای عالی آموزشوپرورش (1390). سند تحول بنیادین آموزشوپرورش.
وکیلی قصریان، لیلا (1390). چالشهای تدریس در مناطق روستایی: مطالعة موردی. (پایاننامۀ کارشناسی ارشد). دانشگاه کردستان، کردستان، ایران.
Aguilar, G. (2010). Looping: Building Strong Relationships between Teachers, Students, Families. Gary Aguilar Central Washington University.
Barger, T. M. (2013). Impact of Looping on Middle School Science Standardized Achievement Tests. Liberty University.
Bernard, A.; and Unicef (2002). Lessons and Implications from Girls' Education Activities: A Synthesis from Evaluations. Unicef.
Blume, B.; Baldwin, T.; and Ryan, K. (2013). Communication Apprehension: A Barrier to Students' Leadership, Adaptability, and Multicultural Appreciation. Academy of Management Learning and Education, 12(2), 158-172.
Caauwe, C. M. (2009). The Impact of Looping Practices on Student Achievement at a Minnesota Inner City Elementary School: A Comparison Study. Online Submission.
Cahapay, M. B. (2020). Workload Stress and Results based Performance of Multigrade Teachers. Journal of Studies in Education, 10(2), 68-80.
Chetty, R.; Friedman, J. N.; and Rockoff, J. E. (2014). Measuring the Impacts of Teachers II: Teacher Value-Added and Student Outcomes in Adulthood. American Economic Review, 104(9), 2633-2679. (Doctoral Dissertation, East Tennessee State University).
Comer, M. (2023). A Reflective Study Investigating Looping in Higher Education as a Pedagogical Methodology Model. International Journal of Higher Education Pedagogies, 4(1), 24-37.
Daggett, W. R. (2012). The Daggett System for Effective Instruction: Alignment for Student Achievement. International Center for Leadership in Education.
Danley, A. J. (2012). The Effects of a Looping Classroom among Third Grade Students in an Urban School District. University of Missouri-Kansas City.
Du Plessis, P.; and Mestry, R. (2019). Teachers for Rural Schools: A Challenge for South Africa. South African Journal of Education, 39.
Epstein, J. L. (2018). School, Family, and Community Partnerships: Preparing Cducators and Improving Schools. Routledge.
Febriana, M.; Nurkamto, J.; Rochsantiningsih, D.; and Muhtia, A. (2018). Teaching in Rural Indonesian Schools: Teachers’ Challenges. International Journal of Multicultural and Multireligious Understanding, 5(5), 11-20.
Findley, M. J. (2018). The Impact of Looping in an Elementary Setting (ED585827) [Doctoral Dissertation, Chapel Hill University]. ProQuest Dissertations Publishing.
Gaustad, J. (1998). Implementing Looping. ERIC Digest, 123, 1-6.
Hall, K. (2021). Looping and Academic Achievement in Elementary Schools. (Doctoral Dissertation), East Tennessee State University).
Hedges, J. (2002). The Importance of Posting and Interaction with the Education Bureaucracy in Becoming a Teacher in Ghana. International Journal of Educational Development, 22, 353-366.
Hightower, D. G. (2009). Can Looping Kindergarten and First Grade Classroom Assignment Affect Academic Performance in the Third Grade?. (Doctoral Dissertation). California State University, Sacramento.
Hill, A.; and Jones, D. (2018). A Teacher Who Knows Me: The Academic Benefits of Repeat Student-Teacher Matches. Economics of Education Review, 64. 1-12.
Hitz, M. M.; Somers, M. C.; and Jenlink, C. L. (2007). The Looping Classroom: Benefits Forchildren, Families, and Teachers. Young Children, 62(2), 80-84.
Ho, L.; Hung, C.; and Chen, H. (2013). Using Theoretical Models to Examine the Acceptance Behavior of Mobile Phone Messaging to Enhance Parent-Teacher Interactions. Computers and Education, 61, 105-114.
Hyry-Beihammer, E. K.; and Hascher, T. (2015). Multi-Grade Teaching Practices in Austrian and Finnish Primary Schools. International Journal of Educational Research, 74, 104-113.
Jeynes, W. H. (2016). A Meta-Analysis: The Relationship between Parental Involvement and African-American School Outcomes. Journal of Black Studies, 47(3), 195-216.
Lloyd, M. C. (2014). Comparing Looping Teacher-Assigned and Traditional Teacher-Assigned Student Achievement Scores. ProQuest LLC.
Little, T. S.; and Dacus, N. B. (1999). Looping: Moving up with the Class. Educational Leadership. 57(1), 42-45.
Little, T. S.; and Little, L. P. (2001). Looping: Creating Elementary School Communities. Phi Delta Kappa Fastbacks, 478, 7-39.
Maras, A. (2021). Teacher-Student Communication from Parents Perspective during Online the Time of Corona Crisis. In: Society. Integration. Education. Proceeding of the International Scientific Conference,( 5, 158-169.
Mata, L.; Pedro, I.; and Peixotoa, F. J. (2018). Parental Support, Student Motivational Orientation and Achievement: The Impact of Emotions. Special Issue 10(2), 77-92.
Meeks, R. G. (2008). Does Looping Enhance Student Achievement?. The Corinthian, 9(10), 65-75.
Naparan, G. B.; and Ivy Leigh P. Castañeda, M. (2021). Challenges and Coping Strategies of Multi-Grade Teachers. International Journal of Theory and Application in Elementary and Secondary School Education, 3(1), 25-34.
Otani, M. (2019). Relationships between Parental Involvement and Adolescents’ Academic Achievement and Aspiration. International Journal of Educational Research, 94, 168-182.
Parveen, Z.; Khalid, M. U.; and Rashid, A. (2023). Exploring the Experiences of Teachers Implementing Action Research in a Multi-Grade Classroom for Physically Challenged Students. Journal of Educational Research and Social Sciences Review (JERSSR), 3(2), 133-146.
Pecanic, M. L. (2003). The Experience and Effects of Looping in the Elementary Classroom. Online Submission.
Ramrathan, L.; and Mzimela, J. (2016). Teaching Reading in a Multi-Grade Class: Teachers' Adaptive Skills and Teacher Agency in Teaching across Grade R and Grade 1. South African Journal of Childhood Education, 6(2), 1-8.
Riley, J. (2014). The Effects of Looping on Second Graders’ Reading Achievement and Attitudes towards School. 28-34.
Sellers, S. (2019). Teacher Perceptions of Looping in Relation to Their Professional Growth and Development (Doctoral Dissertation). THE UNIVERSITY OF TEXAS AT ARLINGTON.
Simel, D. (1998). Education for Building: Teacher Attitudes toward Looping. International Journal of Educational Reform, 7(4), 330-337.
Tourigny, R.; Plante, I.; and Raby, C. (2020). Do Students in a Looping Classroom Get Higher Grades and Report a Better Teacher-Student Relationship than Those in a Traditional Setting?. Educational Studies, 46(6), 744-759.