اکبری، محمود (1388). «مذهب گرایی و مذهب گریزی». قم: فتیان.
امیدی، محمود و سیفاله فضلاللهی قمشهای (۱۳۹۴). "پژوهشی در اصول و روشهای تربیت اخلاقی کودکان از دیدگاه امام علی علیه السلام و ژان ژاک روسو". فصلنامۀ علمی ترویجی اخلاق، (۱۹)5، ۶۳.
باهنر، ناصر (1387). «آموزش مفاهیم دینی همگام با روانشناسی». تهران: سازمان تبلیغات
اسلامی.
برک، لورا (1390). «روانشناسی رشد». ترجمۀ یحیی سیدمحمدی. تهران: انتشارات ارسباران.
پریدختان، زهرا. (1396). "تشویق و تنبیه در اسلام". کنفرانس بین المللی فرهنگ و اندیشه دینی، 3.
حسنی، محمد (1395). "بررسی رویکرد تربیت اخلاقی در نظام تربیت رسمی و عمومی دورۀ ابتدایی". دو فصلنامۀ علمیـ پژوهشی تربیت اسلامی، (22)11، 28-1.
خسروی، زهرا و خسرو باقری (1387). "راهنمای درونی کردن ارزشهای اخلاقی از طریق برنامۀ درسی". مطالعات برنامۀ درسی، (8)3، 105-81.
خلج زاده، مجید رضا (1394). "نقش رشد اخلاقی در حلوفصل مشکلات اخلاق حرفهای". نشریۀ آزمایشگاه و تشخیص، (۲۷)7، ۳۳-۳۹.
سبزیان، سعیده و هوشنگ گراوند (1401). "مدل علّی عمل کردن به باورهای دینی با رفتارهای مدنیـ تحصیلی: نقش میانجیگری اخلاق تحصیلی. دو فصلنامۀ علوم تربیتی از دیدگاه اسلام، (19)10، 70-49.
شریفی زارچی، فاطمه و اعظم خلعتی (1396). "چالشهای آموزش اخلاق به نوجوانان و راهکارهای برونرفت از آن". مطالعات اسلامی زنان و خانواده، (7)14، 106-83.
فرهادی، فاطمه و ذوقی، خلیل. (1397). "نقش مدارس در تربیت دینی و هویت ملی دانش آموزان". همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی در دوره پیش دبستانی، 1.
قیومی بیدهندی، آریادخت و علاءالدین اعتماد اهری، (1398). "عوامل مؤثر در آموزش اخلاق در مدارس". نشریۀ اخلاق در علوم و فناوری، (5)14، 151-142.
وجدانی، فاطمه و محسن ایمانی و علیرضا صادقزاده قمصری (۱۳۹۲). "چگونگی تحول در نظام رایج تربیت اخلاقی مدارس، جهت کاهش شکاف میان معرفت و عمل برمبنای دیدگاه علامه طباطبایی". پژوهشنامۀ مبانی تعلیموتربیت، (۱)4، ۱۳۰-۱۱۱.
Abasi, H (2019). Eskandari H. Pathology Return effect of the type of evaluation on religious education. National Conference on the Philosophy of Religious Education and Moral Education, 5, 135-152.
Arthur, G; Kristjánsson, K; Harrison, T; Sanderse, W and Wright, D. (2017). Teaching Character and Virtue in Schools. London and New York: Routledge
Clement, S. and Bollinger, R. (2016). Perspectives on Character Virtue Development. Research in Human Development, 13, 174–181.
Curren, R. (2016). Aristotelian versus Virtue Ethical Character Education. Journal of Moral Education, 45(13), 490-501.
Ghaemi moghadam M(2005). Educational Damaging Methods An Islamic Viewpoint. Qom: Research Institute of Hawizeh and University.
Hoseinchary, M and Falah zade, A(2018). Pathology of Islamic education based on the view of Shahid Beheshti. National Conference on Islam and Mental Health,1, 214-229. (persian)
jánsson, K. (2016). Aristotelian Character Education. London: Routledge.
Sandeep, K. (2015). Moral Values Education. Journal of Humanities and Social Science, 20 (3), 18-36.