احمدی، غلامعلی (1385). بررسی میزان همخوانی و هماهنگی بین سه برنامۀ درسی قصدشده، اجراشده و کسبشده در برنامۀ جدید آموزش علوم دورۀ ابتدایی. طرح پژوهشی، وزارت آموزش و پرورش سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی. فصلنامه علمی و پژوهشی تعلیم و تربیت، 22 (86)، 92- 51.
ادیب منش، مرزبان؛ لیاقتدار، محمدجواد و نصراصفهانی، احمدرضا (1396). بررسی میزان دانش، نگرش و مهارت مدرسان و مدیران و امکانات موجود در اجرای برنامۀ درسی معنوی (موردمطالعه: دیدگاه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان)، دوفصلنامۀ مطالعات برنامه درسی آموزش عالی، 8 (16)، 118-89.
امین خندقی، مقصود و نامخواه، مرضیه (1389). کاوشی در میزان توجه به موضوع برنامه درسی تربیتمعلم در حوزه تحقق برنامه درسی ایران. همایش برنامۀ درسی تربیتمعلم. دانشگاه شهید رجایی. تهران.
بابایی، علی (1397). هوش موفق و تاثیر آن بر عملکرد دانشجویان در برنامه درسی جدید کارورزی دانشگاه فرهنگیان، دوفصلنامۀ مطالعات اموزشی و آموزشگاهی، 5 (14)، 122-109.
برنامۀ درسی دورۀ کارشناسی پیوستۀ رشته آموزش ابتدایی (خاص دانشگاه فرهنگیان) (1396).
جماعتی، رسول؛ مهدیزاده، امیرحسین؛ حکیمزاده، رضوان؛ عراقیه، علیرضا و فقیه آرام، بتول (1400). اعتبارسنجی الگوی برنامه درسی تلفیقی دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان، فصلنامۀ مطالعات مدیریت و رهبری در سازمانهای آموزشی، 1 (3)، 34-19.
جمالیفر، محمدعلی؛ هاشمیمقدم، سید شمسالدین؛ عابدی کرجیبان، زهره و فقیهی، علیرضا (1398). تبیین شکاف میان برنامههای درسی قصدشده، اجراشده و کسبشدۀ دورۀ اول متوسطه و ارائۀ راهکارهای عملیاتی، فصلنامه تعلیموتربیت، 137(35)، 148-130.
جواهرفروشزاده، عبدالرحیم (1381). طرحی برای بهبود نظام تربیتمعلم ایران اسلامی. (پایاننامه کارشناسیارشد). ، دانشگده تاریخ و فلسفه، شیراز، ایران.
حاجیزاده، هانیه و کرمی، مرتضی (1393). تحلیل برنامۀ درسی قصدشده و اجراشدۀ دورۀ راهنمایی بر اساس مؤلفههای آموزش صلح یونسکو، پژوهش در برنامهریزی درسی، 11/2 (15)، 109-93.
حسینپناه، مهدی؛ کرمی، مرتضی؛ جعفری ثانی، حسین و کارشکی، حسین (1396). ارزیابی میزان همخوانی برنامههای درسی قصدشده، اجراشده و کسبشدۀ دورۀ دوم ابتدایی در پرورش شایستگیهای پژوهشی، فصلنامۀ مطالعات برنامۀ درسی ایران، 11 (11)، 164-141.
خروشی، پوران؛ نصراصفهانی، احمدرضا؛ میرشاهجعفری، سید ابراهیم و موسیپور، نعمتالله (1396). مدل مفهومی شایستگیهای مورد انتظار از دانشجومعلمان در برنامۀ درسی دانشگاه فرهنگیان بر اساس دیدگاه صاحبنظران، فصلنامۀ مطالعات اندازهگیری و ارزشیابی آموزشی، 7 (18)، 199-169.
دهقان، عبدالمجید؛ مهرام، بهروز و کرمی، مرتضی (1395). ارزشیابی برنامۀ درسی دانشگاه فرهنگیان از حیث تربیتمعلم پژوهشگر (مورد: پردیسهای شهید بهشتی و شهید هاشمینژاد). دو فصلنامۀ مطالعات برنامه درسی آموزش عالی، 7 (13)، 100-135.
ذاکری، مختار (1399). تجارب زیستۀ دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان از برنامۀ درسی رشته علوم تربیتی، فصلنامۀ آموزش عالی ایران، 12 (2)، 46-23.
رئوف، علی (1379). بررسی جنبش جهانی برای بهسازی تربیت معلم. مشهد: انتشارات پژوهشکده تعلیموتربیت.
زارعی، علی و دهقانی، مرضیه (1400). بررسی میزان هماهنگی و انطباق برنامۀ درسی قصدشده، اجراشده با کسبشدۀ درس دانش خانواده و جمعیت در جهت تقریب این سه برنامه، فصلنامۀ پژوهش در برنامه ریزی درسی، 18/2 (44)، 147-164
شورای عالی انقلاب فرهنگی (1390). اساسنامۀ دانشگاه فرهنگیان.
صمدی، معصومه (1402). واکاوی تسهیلگرهای مشارکت خانواده در سیاستگذاریهای تربیتی، فصلنامۀ علوم تربیتی از دیدگاه اسلام، 11 (23)، 154-125.
فتحی، معصومه؛ سعدیپور، اسماعیل؛ ابراهیمی قوام، صفری و علی، دلاور (1397). موفقیت برنامۀ درسی دانشگاه فرهنگیان در ایجاد شایستگیهای حرفهای معلمی، فصلنامۀ مطالعات برنامه درسی ایران، 12 (50)، 166-139.
فتحیواجارگاه، کورش (1392). اصول و مفاهیم برنامهریزی درسی. تهران: بال.
قادرمرزی، حبیبالله؛ علی عسگری، مجید؛ معروفی، یحیی و حسینیخواه، علی (1396). مقایسه برنامۀ درسی قصدشده، اجراشده و کسبشدۀ درس کارورزی بهمنظور ارائۀ راهکار مناسب (موردمطالعه: دانشگاه فرهنگیان استان کردستان) ، فصلنامۀ تدریس پژوهی، 5 (3)، 143-131.
کلباسی، افسانه؛ نصر، احمدرضا؛ خروشی، پوران و اطهری، زینب السادات (1394). بررسی مؤلفههای ارزشیابی واحد درسی و اجرای موردی آن توسط دانشجو معلمان مرکز شهید رجایی دانشگاه فرهنگیان اصفهان. فصلنامۀ پژوهش در برنامهریزی درسی، 12/2 (17)، 145-135.
الماسی، حجتالله؛ زارعی زوارکی، اسماعیل؛ نیلی، محمدرضا و دلاور، علی (1396). ارزشیابی برنامه درسی کارورزی چهار در دانشگاه فرهنگیان بر اساس مدل ارزشیابی هدفمحور تایلر، فصلنامه تدریس پژوهی، 5 (1)، 24-1.
مرزوقی، رحمتالله و رضاییان، سجاد (1402). الگوی مدرسۀ اسلامی حکمت از منظر دلالتهای تربیتی عقل، فصلنامۀ علوم تربیتی از دیگاه اسلام، ۱۲ (24)، 35-5.
معروفی، یحیی؛ حسنی، حسین و موسیپور، نعمتالله (1397). بررسی سطح همخوانی برنامۀ درسی قصدشده و اجراشدۀ دروس تربیتی دورۀ کارشناسی پیوستۀ آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان، دوفصلنامۀ مطالعات آموزشی و آموزشگاهی، 7 ()18، 98-71.
معروفی، یحیی؛ حسنی، حسین و موسیپور، نعمتالله (1398). کاوش برنامۀ درسی اجراشده دروس تربیتی؛ نظریه دادهبنیاد، فصلنامۀ پژوهشهای برنامه درسی، 9 (1)، 125-75.
Cofre, H., Gonzalez-Weil, C., Vergara, C., Santibanez, D., Ahumada, G., Furman, M. & Perez, R. (2016). Science Teacher education in South America: The Case of Argentina, Colombia and Chile. Journal of Science Teacher Education, 26, 45-63.
Cabrita, i., Lucas, M., Capelo, A. & Ferreira, A. (2017). Maths in-service teacher training and the restructuring of secondary education in East-Timor. Procedia-social and Behavioral Sciences, 186, 649-655.
Darling-Hammond. (2014). Strengthening Clinical Preparation: The Holy Grail of Teacher Education
DeLuca, C., Chavez, T., Bellara, A. & Cao, C. (2013). Pedagogies for preservice assessment education: Supporting teacher candidates’ assessment literacy development. Teacher Educator, 48, 128-142.
Ratcliff, J. L. (1996). What is a curriculum and what should it be? Handbook of the under graduate curriculum: a comprehensive guide to purposes, structures, practices, and change, Jossey Boss Publisher, first edition, 9-10.
Tsang, A. (2022). Comparing and contrasting intra-and inter-cultural relations and perceptions among mainstream and minority students in multicultural
Viera, J. (2020). Cognitive Demand and the Level of Alignment in the Mathematics Items of the STAAR Test and the Textbook Tasks in the Intended Curriculum for 7th, 8th, and Algebra 1 Students in South Texas (Doctoral dissertation, Texas A&M University-CorpusChristi).