ابوالمعالی، خدیجه؛ و گودرزی، مهدی (1393). تبیین معنای زندگی بر اساس تصور از خدا و اضطرابِ مرگ در دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن. علوم تربیتی از دیدگاه اسلام، 2(3)، 5-24.
doi: 10. 0497/edus. 015.57479
احمدی، آزاده؛ دلگشائی، یلدا؛ شیرزاد کبریا، بهارک؛ و حمیدیفر، فاطمه (۱۴۰۲). شناسایی و واکاوی عوامل مؤثر بر اقتصاد دانشمحور در آموزش عالی در دانشگاههای آزاد اسلامی استان تهران. فصلنامه علمی - پژوهشی اقتصاد و مدیریت شهری. ۱۱ (۴۳)،۱۰۵-۱۲۰.
ادیب، یوسف؛ و سرداری، مرضیه (1393). پدیدارشناسی تجارب دانشجویان از برنامه درسی پنهان در دروس معارف اسلامی. علوم تربیتی از دیدگاه اسلام، 2(3)، 113-130.
افتخاری، حجت؛ و افتخاری، جابر (1403). بررسی میزان تطابق برنامۀ درسی قصدشده و اجراشدۀ دروس تعلیم و تربیت اسلامیِ رشتۀ علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان. علوم تربیتی از دیدگاه اسلام، 12(27)، 67-98.
doi: 10.30497/esi.2024.246426.1787
باقری کراچی، امین؛ عباسپور، عباس؛ و آقازاده، احمد (1391). طراحی الگوی شایستگیهای دانشآموختگان دانشگاه اسلامی برای خدمت محوری و تأمین نیازهای جامعه. مدیریت در دانشگاه اسلامی، 1(3)، 503-520.
تابان، محمد؛ خیری، علیرضا؛ رحیمی پردنجانی، حسن؛ و صیدی، فریده (1393). بررسی رابطه بین سرمایه فکری و خلاقیت در دانشگاه اسلامی. مدیریت در دانشگاه اسلامی، 31 115-128.
جوانبخش، مرجان؛ فضلالهی قمشی، سیفاله؛ و ابوالقاسمی، محمود (1399). ابعاد، مؤلفهها و شاخصهای شایستگیهای مدیران دانشگاه تمدنساز اسلامی از دیدگاه اساتید مدیریت و اساتید تمدن اسلامی. مدیریت در دانشگاه اسلامی، 9(2(، 349-374.
حاجیپور، الهام؛ شمسالدینی، مریم؛ و حسنی کریمآباد، اشکان (1397) ویژگیهای محصول دانشگاه تراز انقلاب اسلامی از دیدگاه مقام معظم رهبری، نخستین جشنواره تالیفات علمی برتر علوم انسانی اسلامی جایزه ویژه علامه جعفری،
https://civilica.com/doc/922805
حیدری، سمیرا (1394). تبیین مفهوم «خواندن» در سطح دانشگاه: نقدی بر دیدگاه کریستوفر وینچ از منظر دیدگاه اسلامی عمل. علوم تربیتی از دیدگاه اسلام، 3(5)، 103-120.
doi: 10.30497/edus.2016.57802
رضائی ورمرزیار، فروزان؛ و شرفی، محمود (۱۴۰۱). مؤلفهها و شاخصهای دانشگاه اسلامی در اندیشه امام خمینی. رهیافتهای نوین مدیریت جهادی و حکمرانی اسلامی، ۲(۴)، ۱-۴۷.
رونقی، محمدحسین؛ زینالدین، سارا؛ و علم بلادی، سپهر (1398). شناسایی و رتبهبندی عوامل مؤثر بر پیادهسازی مدیریت دانش با استفاده از روش فراترکیب، نشریه کتابداری و اطلاع رسانی، 22(3)، 112-135.
رونقی، محمدحسین؛ و دهقانی، مسعود (1399). ارائه چارچوب پذیرش گردشگری الکترونیک با استفاده از روش فراترکیب. گردشگری و توسعه، 9(4)، 49-61.
شکربیگی، نرگس؛ مروتی، سهراب؛ و قاسمی، یارمحمدی (1396). بررسی جایگاه سرمایه اجتماعی در دانشگاه اسلامی از منظر قرآن کریم. مدیریت در دانشگاه اسلامی، 6(1)، 79-102.
عباسی شاهکوه، مهدی؛ و شریعتی، شهروز (1398). جاهلیت مدرن و الزامات تضمنی ایجاد دانشگاه اسلامی. مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی، 23(3 (پیاپی 80))، 395-414.
عقیلی، پرستو سادات؛ و باقرپور، معصومه (1401). تأثیر آموزش خودنظارتی با رویکرد مراقبۀ اسلامی بر امنیت روانی و پایبندی مذهبی در دانشجویان. علوم تربیتی از دیدگاه اسلام، 10(18)، 261-285.
doi: 10.30497/esi.2022.242816.1533
کریمی، وجیهه؛ و نوه ابراهیم، عبدالرحیم (1399). تحلیل و تبیین تأثیر مؤلفه های مدیریتی، ساختاری و نگرشی فرهنگ بر تولید علوم انسانی در دانشگاه اسلامی: بررسی وضع موجود در دانشگاه پیام نور. علوم تربیتی از دیدگاه اسلام، 8(14)، 97-120.
doi: 10.30497/edus.2020.75329
مانیان، امیر؛ و رونقی، محمدحسین (1394). ارائه چارچوب جامع پیادهسازی بازاریابی اینترنتی با استفاده از روش فراترکیب. مدیریت بازرگانی، 7(4)، 901-920.
محمدیان، محمود؛ و رونقی، محمدحسین (1390). تکنیکها و استراتژیهای ارتقای برند (چاپ 2)، تهران: نشر مهربان.
معینیفر، محدثه؛ و معینیفر، مریم (1399). ریزشها و رویشهای حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان. مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی، 24(2 (83 پیاپی))، 417-438.
مهرآورگیگلو، شهرام (1400). شناسایی مؤلفههای دانشگاه تمدنساز ایرانیاسلامی: یک مطالعه فراترکیب. مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی، 25(1 (پیاپی 86))، 132-153.
موسوی، فرانک (1395). سیاستگذاری تحقق دانشگاه اسلامی با تأمل بر دیدگاه امام خمینی(ره). پژوهشنامه متین، 18(73)، 127-143.
میرزامحمدی، محمدحسن؛ و صحبتلو، علی (1386). اهداف دانشگاه اسلامی. دانشگاه اسلامی، 11(1)، 6-16.
نظریان جشنآبادی، جواد؛ پویا، علیرضا؛ و باقری، روحاله (1402). ارائه مدلی برای سیاستگذاری بودجه در برنامههای ارتباط دانشگاه با جامعه با رویکرد پویاییشناسی سیستم (مورد مطالعه: دانشگاه فردوسی مشهد). چشمانداز مدیریت صنعتی، 13(1)، 9-40.
نعمتی، محمدعلی؛ و موسوی امیری، سیده طیبه (1398). تدوین الگوی مؤلفههای مؤثر بر تحقق دانشگاهپژوهی در دانشگاه اسلامی. مدیریت در دانشگاه اسلامی، 8(17)، 81-102.
Doi: 10.30497/edus.2015.57484
Abdoulaye, K. (2002). Research trends in library and information science at the International Islamic University Malaysia. Library Review, 51(1), 32-37.
https://doi.org/10.1108/00242530210413922
Ahmad, K.، & Fontaine, R. (2011). Islamic leadership at the international Islamic University Malaysia. International Journal of Economics, Management and Accounting, 19(2), 1-10. https://doi.org/10.31436/ijema.v19i2.179
Al Shobaki, M. J., & Naser, S. S. A. (2016). Decision support systems and its role in developing the universities’ strategic management: Islamic university in Gaza as a case study. International Journal of Advanced Research and Development, 1(10), 33–47. https://www.advancedjournal.com/
Alanazi, A. F., Alghamdi, R. A. N., Alhokail، S. O., Jailan, A. M., Aljaser, A. A., Alkanhal, A., & Jailan IV, A. M. (2024). Exploring the Enigmatic Link: Unraveling the Relationship Between Obesity and Cigarette Smoking Among Diverse College Students at Imam Mohammed Ibn Saud Islamic University in Riyadh, Saudi Arabia. Cureus, 16(3). DOI: 10.7759/cureus.56158
Alferjany, A. A. M., Salama, A. A.، Amuna, Y. M. A., Al Shobaki, M. J., & Naser، S. S. A. (2018). The relationship between correcting deviations in measuring performance and achieving the objectives of control-the Islamic University as a model. International Journal of Engineering and Information Systems (IJEAIS), 2(1), 74-89. Retrieved from: https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01695427
Amir, A. N. (2019). A Islamization and the Vision of the International Islamic University. BITARA International Journal of Civilizational Studies and Human Sciences, 2(2), 74-82. Retrieved from: https://bitarajournal.com/index.php/bitarajournal/article/view/53
Assa'idi, S. D. (2021). Religious Education Curriculum in Indonesian Islamic University in the Digital Age: Incepting Thematic Alquran of Fadlur Rahman. Journal of Social Studies Education Research,، 12(3), 294-311. Retrieved from: https://jsser.org/index.php/jsser/article/view/3507
Azizaha, Y. N., Rijalb, M. K.، Rumainurc, U. N. R., Pranajayae، S. A., Ngiuf, Z., Mufidg, A., & Maui, D. H. (2020). Transformational or transactional leadership style: Which affects work satisfaction and performance of Islamic university lecturers during COVID-19 pandemic. Systematic Reviews in Pharmacy, 11(7), 577-588. DOI:10.31838/srp.2020.7.82
Darmadji, A., Prasojo, L. D., Riyanto, Y., Kusumaningrum, F. A., & Andriansyah, Y. (2018). Publications of Islamic University of Indonesia in Scopus Database: a bibliometric assessment. COLLNET Journal of Scientometrics and Information Management, 12(1), 109-131. https://doi.org/10.1080/09737766.2017.1400754
El_sawalhy, E. Y., Kassim, E. A., Aqel، A.، & Abu Amuna، Y. M. (2021). Technology Business Incubators-TBIs Role in Promoting Freelancing Concept in Gig Economy'Case Study: Islamic University Incubator BTI'. International Journal of Academic Management Science Research (IJAMSR) ISSN, 40-52. Retrieved from: https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=3817065
Haron, H., Ramli, N. M., Jamil, N. N., & Rahman، A. R. A. (2022). Values in an Islamic University in Malaysia: Analysis from western and Islamic perspectives. The Journal of Muamalat and Islamic Finance Research, 86-105. https://doi.org/10.33102/jmifr.v19i1.415
Ichsan, I. Z., Rahmayanti, H., Purwanto, A., Sigit, D. V., Ali, A., Kurniawan, E., & Rahman, M. M. (2020). COVID-19 Outbreak on Environment: Profile of Islamic University Students in HOTS-AEP-COVID-19 and PEB-COVID-19. Online Submission, 5(1), 167-178. https://doi.org/10.24042/tadris.v5i1.6283
Jouda, A. A., Ahmad, U. N. U., & Dahleez, K. A. (2016). The impact of human resource management practices on employees performance: The case of Islamic University of Gaza in Palestine. International Review of Management and Marketing, 6(4), 1080-1088. Retrieved from https://www.econjournals.com/index.php/irmm/article/view/3404
Miftahuddin, M., Azni, A.، Mujahidin, A., Anwar, K., & Anwar, A. (2022). Moderation At Islamic University in Riau Province: a reviewed case. Al-Ishlah: Jurnal Pendidikan, 14(3), 3829-3840. DOI: 10.35445/alishlah.v14i
3.1805
Mohamadabadi, T. A., Nazarian-Jashnabadi, J., Daryani, M. A.، Al-Rashid, M. A., & Campisi, T. (2025). Factors affecting online customer experience of food delivery services during crisis: TISM and Delphi techniques. Sustainable Futures, 9, 100408. https://doi.org/10.1016/j.sftr.2024.100408 /
Mohammadian, M & Ronaghi M.H. (2010). Brand Promotion Strategies and Techniques, Tehran: KetabeMehraban press.
Muafiah, E., Mumtaz, N. M., & Maharani, S. (2023). Leadership style and educational quality at state islamic university. AL-ISHLAH: Jurnal Pendidikan, 15(1), 399-410. DOI:10.35445/alishlah.v15i1.2453
Mudra, H. (2023). Responses and preferences of rural Islamic university EFL learners for written corrective feedback. Englisia: Journal of Language, Education, and Humanities, 11(1), 163-183. https://doi.org/10.22373/ej.v11i1.17943
Nezhad, M. Z., Nazarian-Jashnabadi, J., Mehraeen، M., & Rezazadeh, J. (2024). PERAM: An Efficient Readiness Assessment Model for the Banking Industry to Implement IoT–A Systematic Review and Fuzzy SWARA Methods. Journal of Intelligent Decision Making and Information Science, (1), 120-155. DOI:10.59543/jidmis.v1i.12617
Nuryanta, N. (2018). The implementation of strategic management on competitive advantage in Islamic University of Indonesia (UII) Yogyakarta. Indonesian Journal of Interdisciplinary Islamic Studies (IJIIS), 1-30. https://doi.org/10.20885/ijiis/vol2.iss1.art1
Purwanto,، A. (2020). Effect of hard skills, soft skills, organizational learning، and innovation capability on Islamic university lecturers’ performance.
Systematic Reviews in Pharmacy. https://ssrn.com/abstract=3986845.
Ronaghi, M. H., Zeinodinzadeh, S., & Alambeladi, S. (2019). Identification and ranking the factors affecting the knowledge management implementation using Metasynthesis Method. Library and Information Sciences, 22(3), 112-135. DOI: 10.30481/ijlis.2019.183033.1553
Sandelowski, M., & Barroso, J. (2003). Toward a metasynthesis of qualitative findings on motherhood in HIV‐positive women. Research in nursing & health, 26(2), 153-170. DOI: 10.1002/nur.10072
Siddiq, A. (2023). Reforms on Islamic Education in Indonesia (A Case of Pesantren, Madrasah، and Islamic University). Shibghoh: Prosiding Ilmu Kependidikan UNIDA Gontor, 1, 67-78. Retrieved from https://ejournal.unida.gontor.ac.id/index.php/shibghoh/article/view/9220
Zimmer, L. (2006). Qualitative meta‐synthesis: a question of dialoguing with texts. Journal of advanced nursing, 53(3), 311-318. doi: 10.1111/j.1365-2648.2006.03721.x.
Zuhri, F. (2019). Evaluation of Lecturer Performance (Reviewed from Certification and Work Experience in the Sulthan Thaha Syaifuddin State Islamic University Jambi). Dinasti International Journal of Management Science, 1(1), 12-21. https://doi.org/10.31933/dijms.v1i1.21